Anonym bruker Skrevet 29. november 2016 #1 Skrevet 29. november 2016 Mine er så mørkeredde og vil derfor ha på lys på natta. Nattlampe holder ikke, de vil ha på lampa over senga. Slukker jeg den når de har sovnet blir det hyl og skrik om de våkner om natta, og det gjør de. Leser jo at det blir surr i kroppen med kunstig lys på natt, men hvor farlig er det? Og hvor mye er for mye? Noen tips? Anonymous poster hash: 90d6e...d65
Anonym bruker Skrevet 29. november 2016 #2 Skrevet 29. november 2016 Jeg tenker det er mer skadelig å ikke sove.. Men mine får ikke ha på lys direkte på dem. Ene har en svak lampe i enden av senga, andre har en lampe rett på utsiden av døra. Alle har døra åpen. Anonymous poster hash: ffe90...86e
Kjerringa med agurken Skrevet 29. november 2016 #3 Skrevet 29. november 2016 http://m.clasohlson.com/no/Bordlampe-RGB/36-6401 Denne er genial! Velger farge etter humør og er led (dvs blir ikke varm). Har den på hele natten og barnet får sove bedre med den på. Mange fine farger for lav belysning. Blått lys som fra mobiler senker melantonin produksjonen, men en nattlampe gjør mer nytte enn skade. Mannen min mener at alle bør ha det mørkt, men til og med babyen nekter å sove med lyset av så da er det lys både på vårt soverom og hos 11-åringen.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #4 Skrevet 30. november 2016 Det kan faktisk være skadelig, men dere må jo veie ulempene opp mot fordelene. Lys reduserer/hindrer produksjonen av melatonin og kan dermed på sikt fortyrre hele søvnrytmen for barna. I tillegg kan det å ha lys på hele natten føre til dårligere syn når barna blir eldre. Jeg forstår at barna er mørkredde, de fleste barn har en slik periode, men hva med å heller ha på et lite, svakt lys alla "spøkelseslys" fra IKEA og så døren halvåpen og med et lite lys på i gangen. Da reduserer man lysmengden mest mulig, men det er i hvert fall ikke helt stappmørkt. Anonymous poster hash: 7dbbd...aba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå