Anonym bruker Skrevet 29. november 2016 #1 Skrevet 29. november 2016 Jeg ønsker å forlate mannen min, men får aldri gjort det. Synes han er en halvpsykopatisk fyr, egoistisk, blottet for sympati og drikker for mye. Men jeg får meg jo ikke til å gjøre det. Redd for at barna skal bli skadet av å være med han alene. Han sover mye, og de få gangene jeg har vært borte sover han og barna får ikke vekt han. Hvordan går jeg frem? Vet fvk er stedet å starte, men han kommer til å sette seg helt opp. Kreve barn, hus og bil. Anonymous poster hash: bba07...967
Anonym bruker Skrevet 29. november 2016 #2 Skrevet 29. november 2016 Hvor gamle er barna? Anonymous poster hash: d1bfa...b4d
Anonym bruker Skrevet 29. november 2016 #3 Skrevet 29. november 2016 3, 6. 9 Anonymous poster hash: bba07...967
Anonym bruker Skrevet 29. november 2016 #4 Skrevet 29. november 2016 Vent til etter jul ihvertfall da Anonymous poster hash: 394de...115
Anonym bruker Skrevet 29. november 2016 #5 Skrevet 29. november 2016 Hvis han et så ille, anbefaler jeg at du begynner å skrive dagbok. Hver dag. Skriv opp alle hendelser, når han drikker, hvor mye. Hvor lenge han sover, alle tilfeller hvor barna ikke får vekket han. Skriv opp setninger eller stikkord på evt diskusjoner og krangler, slengbemerkninger han kommer med i det daglige. Hva han gjør, og ikke gjør for den saks skyld. F.eks om det kun er du som stiller opp for barna.... Da skriver du opp det også. "også i dag kjørte jeg barnet til speideren, far sover og er ikke kontaktbar" (bare som eksempel). Du har gjort deg opp en mening om at du ønsker å gå, og jeg forstår deg. Men jeg forstår også redselen din for hva som kan skje i etterkant... Derfor er det lurt å ha noe som du kan dokumentere. Nå vet jeg ikke hva du mener med halvpsykopat, men er han stygg mot deg og barna, forsøk å ta det opp. Det finnes flere gratis apper hvor du kan gjøre opptak, og det er fullt lovlig også når du selv er med i opptaket, uten å informere han. Da har du bevis. Har du en søster, mor, nær venn du kan snakke med? Start nå med å åpne deg for de, fortell hva du opplever. Disse kan støtte deg, og evt også være vitner om du skulle trenge. Familievernkontoret er da neste steg. Er du redd han skal gjøre deg noe, må du kontakte politiet og krisesenter. Du kan ringe politiet allerede nå for rådgivning. Da kan du be de journalføre det også, for da har du ennå et bevis om noe skulle skje. Ta vare på deg selv og barna oppi dette, og ikke la han få ødelegge mer. Du har sett hva du selv har opplevd, og ønsker deg vekk. Det er flott! Da går du i riktig retning, så dette klarer du! Støtteklem fra meg 💗 Anonymous poster hash: e661e...047
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå