Anonym bruker Skrevet 29. november 2016 #1 Skrevet 29. november 2016 Hva skjer når de skal på hjemmebesøk til deg? ( de skal på hjemmebesøk til meg) legen på sykehuset skulle sende henvisning til bup fordi de mener barnet mitt har ikke bra tilknyting til meg, og at barnet har vært mye i vognen mens vi barnet var innlagt på sykehuset når barnet var syk, at jeg liksom ikke bærte mye på barnet osv)) noe det ikke stemmer - barnet lå å sov i vognen ja. Sykepleierne var innom bare hver 3 time med melk!! Er dette lignende barnevernet? Har googlet meg fram til at om BUP mener du som mor ikke har nok samspill med barna dine og bra tilknyting så tar de barnet/barna fra deg, ved å sende en rapport til barnevernet? Seriøst? FOR MANGE BARN Vi ser gang på gang at barnevernets sakkyndig treffer en familie i krise (familien er selvsagt ikke upåvirket av barnevernets inntreden) og som i løpet av sine (en eller to) observasjoner blir svært bekymret. Nok til å anbefale omsorgsovertagelse. Den psykiatriske sykepleieren, BUP eller fastlegen har kanskje også gjort sine observasjoner i samme familie, men har helt andre funn. Det er nærliggende å anta at dette skyldes at de har truffet familien mange ganger og at familien er trygg på dem. Allikevel ser vi at barnevernet og senere fylkesnemnda/retten velger å legge den sakkyndiges rapport til grunn. Jeg blir livredd her jo... Anonymous poster hash: 7f3e4...5c4
Anonym bruker Skrevet 29. november 2016 #2 Skrevet 29. november 2016 Det er Barne og Ungdoms Psykiatrien. De er spesialisthelsetjenesten. Svak tilknytning mellom et lite barn, som sover i vogn, og mor er svært helseskadelig om det ikke er tilfellet. Det er ikke bra! Babyer trenger kroppskontakt, blikkontakt og smil, og småprat. De trenger forutberegnelighet i måten de blir møtt, at du ser babyen din, og at den vet den får smil, trøst, prat og omsorg hver gang. Ikke smil en gang, likegyldighet en gang og sinne en gang. Jeg er forresten ingen ekspert. Ta til deg alt de kommer med av hjelp, hint og støtte. Les om tilknytning sett deg inn i baby sine behov. Jeg var forresten innlagt på sykehus med min baby. Jeg hadde en baby seng, den var satt inn til min seng i samme høyde. Så det skulle bli tettest mulig. Ellers bar jeg i slynge. Hadde også en slik recliner stol, og baby sov på meg, koste når jeg så på TV, lekte litt klappe leker, jeg sang mye og leste høyt fra mine bøker. Vi badet også hver dag, gjorde massasje og virkelig "bondet. Har dere svak tilknyting? Hva er årsaken til dette? Er det deg? Er det noe hos barnet? Eller er det en sykepleier som har kommet frem til dette som hobby psykolog? Hvor kommer det fra? Er det ikke hold i det? At BUP skal sjekke tilknytning er alvorlig tenker jeg. Anonymous poster hash: 14344...933
Anonym bruker Skrevet 29. november 2016 #3 Skrevet 29. november 2016 Synes det er veldig rart at BUP skal inn på banen jeg, er mer naturlig at barne og familietjenesten evt barnevernet kobles inn om det er mistanke om omsorgen ? Har BUP på begge mine barn og det har aldri vært familie relaterte ting der, fikk tilbud om par lav terskel tilbud via barne og familie tjenesten. Anonymous poster hash: 4d652...c40
Anonym bruker Skrevet 29. november 2016 #4 Skrevet 29. november 2016 Det er Barne og Ungdoms Psykiatrien. De er spesialisthelsetjenesten. Svak tilknytning mellom et lite barn, som sover i vogn, og mor er svært helseskadelig om det ikke er tilfellet. Det er ikke bra! Babyer trenger kroppskontakt, blikkontakt og smil, og småprat. De trenger forutberegnelighet i måten de blir møtt, at du ser babyen din, og at den vet den får smil, trøst, prat og omsorg hver gang. Ikke smil en gang, likegyldighet en gang og sinne en gang. Jeg er forresten ingen ekspert. Ta til deg alt de kommer med av hjelp, hint og støtte. Les om tilknytning sett deg inn i baby sine behov. Jeg var forresten innlagt på sykehus med min baby. Jeg hadde en baby seng, den var satt inn til min seng i samme høyde. Så det skulle bli tettest mulig. Ellers bar jeg i slynge. Hadde også en slik recliner stol, og baby sov på meg, koste når jeg så på TV, lekte litt klappe leker, jeg sang mye og leste høyt fra mine bøker. Vi badet også hver dag, gjorde massasje og virkelig "bondet. Har dere svak tilknyting? Hva er årsaken til dette? Er det deg? Er det noe hos barnet? Eller er det en sykepleier som har kommet frem til dette som hobby psykolog? Hvor kommer det fra? Er det ikke hold i det? At BUP skal sjekke tilknytning er alvorlig tenker jeg. Anonymous poster hash: 14344...933 Jeg syns vi har en flott kontakt jeg og barnet. Hun smiler masse til meg har blikk kontakt. Men barnet er litt urolig noen ganger, men det er vel mange babyer som er når de rr 6-7 uker. Sykepleierne har observert at jeg ikke har tatt opp barnet så mye inn til meg og at jeg har latt barnet ligge for mye i vognen der hun sov de dagene mens vi var der. Grunnen hun lå i vogn og ikke seng var pga hun liker at jeg triller fram og tilbake med den slik at hun kan finne roen å sove. Jeg hadde så klart barnet mye inn til meg, vugge i armene osv. Jeg er ikke på noen måter psykisk syk, har bare vært stresset og engestelig for barnet som ikke har tatt seg nok næring, derfor vi i utgangspunktet var innlagt på sykehuset.. når legen fortslte meg dette så ble jeg veldig lei meg og sa at dette stemme ikke. Sykepleierne er ikke på rommet 24/7. Jeg elsker barnet mitt over alt på jord, og gjør alt for barnet skal ha det bra. Anonymous poster hash: 7f3e4...5c4
Anonym bruker Skrevet 29. november 2016 #5 Skrevet 29. november 2016 Har også ett annet barn, nå er jeg veldig redd og bekymret for at noen fremmende skal komme hjem til meg å dømme meg. Lurer på om de bruker "dårlig tilknyting" som unnskyldning bare for å komme hjem til meg og barna. Legen sa barnet drikker bra på sykehuset, hvis ikke barnet drikker hjemme må det være noe med forholdene hjemme. Jeg er alene med barna men mine foreldre bor veldig mye hos oss for å hjelpe til. Jeg har aldri i mitt liv vært så redd for at barna mine skal bli fratatt fra meg. Burde jeg skaffe meg en advokat? Å ha en advokat under besøker når bup kommer? Anonymous poster hash: 7f3e4...5c4
Anonym bruker Skrevet 29. november 2016 #6 Skrevet 29. november 2016 Slutt å se på det offentlige som en trussel. De er der for den svake part (barnas trygghet) sin skyld. Om du mener alt er fint, og det er det, har du ingen ting å frykte. Anonymous poster hash: d00df...5e6
Anonym bruker Skrevet 29. november 2016 #7 Skrevet 29. november 2016 Om det er for tynt grunnlag så vil de forhåpentligvis avdekke det motsatte når de er hos deg. Jeg hadde fått meg advokat tidlig, har barnevernet åpnet sak, siden de skal hjem til deg? Eller er dette en utredning fra BUP? Om dette ikke stemmer, at du ser baby sine behov og dere har god kontakt, du responderer så ville jeg kanskje ha rømt til et annet helse foretak, barnevernstjeneste. Tatt helsehjelp og barnevern der, slik at nye øyne og en unngår det går prestisje i saken. Er det derimot slik at du av en eller annen grunn ikke evner å ha positiv kontakt med et så lite barn, eller konsekvent skal ha egne behov først, da må du vite at det øddlegger barna for livet. Problematisk tilknytning er også veldig aktuell problemstilling ved omsorgsovertakelse og profesjonell omsorg, som ikke er motivert sv morskjærligheten. For en vanskelig situasjon du er i. Du må ha fokus på tilknytning, lese om hva barn trenger og hvordan gi det. Finner sikkert noe om du leser om KOS kursene til barnevernet. Tror det heter KOS... Anonymous poster hash: 14344...933
Anonym bruker Skrevet 29. november 2016 #8 Skrevet 29. november 2016 Slutt å se på det offentlige som en trussel. De er der for den svake part (barnas trygghet) sin skyld. Om du mener alt er fint, og det er det, har du ingen ting å frykte. Anonymous poster hash: d00df...5e6 Jeg har ingenting å frykte. Men er redd for at de skal si " dere har ikke noe bra tilknyting" du der sliten og psykisk syk" vi må ta barna fra deg. Jeg er en helt vanlig dame, som står opp kl 0530 med eldste å står opp hver tredje time for minste for å gi mat. Vasker klær, lager mat, går turer, leker med eldste. gi masse kjærlighet til mine begge barn. Anonymous poster hash: 7f3e4...5c4
Anonym bruker Skrevet 29. november 2016 #9 Skrevet 29. november 2016 Slutt å se på det offentlige som en trussel. De er der for den svake part (barnas trygghet) sin skyld. Om du mener alt er fint, og det er det, har du ingen ting å frykte. Anonymous poster hash: d00df...5e6 Det er vel naivt. Har en kollega som var advokatfullmektig i et firma som drev med barnevernsaker. Det er temmelig ille mye av det som skjer i den offentlige omsorgen. Har sett det selv også opp gjennom årene i ulike jobber jeg har hatt i offentlig forvaltning. Det er naivt å tro det er faglig høy standard. Vi overser ting som ikke burde bli oversett, og kan bli personlige og uprofesjonelle. Hvem er det som skal hjem til deg? Hvorfor skal de hjem til deg? Anonymous poster hash: 14344...933
Anonym bruker Skrevet 29. november 2016 #10 Skrevet 29. november 2016 Om det er for tynt grunnlag så vil de forhåpentligvis avdekke det motsatte når de er hos deg. Jeg hadde fått meg advokat tidlig, har barnevernet åpnet sak, siden de skal hjem til deg? Eller er dette en utredning fra BUP? Om dette ikke stemmer, at du ser baby sine behov og dere har god kontakt, du responderer så ville jeg kanskje ha rømt til et annet helse foretak, barnevernstjeneste. Tatt helsehjelp og barnevern der, slik at nye øyne og en unngår det går prestisje i saken. Er det derimot slik at du av en eller annen grunn ikke evner å ha positiv kontakt med et så lite barn, eller konsekvent skal ha egne behov først, da må du vite at det øddlegger barna for livet. Problematisk tilknytning er også veldig aktuell problemstilling ved omsorgsovertakelse og profesjonell omsorg, som ikke er motivert sv morskjærligheten. For en vanskelig situasjon du er i. Du må ha fokus på tilknytning, lese om hva barn trenger og hvordan gi det. Finner sikkert noe om du leser om KOS kursene til barnevernet. Tror det heter KOS... Anonymous poster hash: 14344...933 Jeg er jo redd for at de skal finne "opp" noe som ikke stemmer. Slik sykepleierne gjorde på sykehuset. Ingenting av det stemmer som de har "observert". Jeg har ikke hørt noe fra barnevernet enda, dette skjedd nå for en uke siden. Tror legen sendte henvisning i dag til BUP. Jeg har bare fått beskjed at henvisningen blir sendt dit, har ikke blitt spurt om jeg verken vil eller ikke. Hva mener du med dette? du responderer så ville jeg kanskje ha rømt til et annet helse foretak, barnevernstjeneste. Tatt helsehjelp og barnevern der, slik at nye øyne og en unngår det går prestisje Jeg syns dette er veldig slitsomt når alt er bra med meg og barnet. Jeg tror grunnen for at de også lager stor greie av dette er fordi jeg selv tok kontakt med Sykehuset om at barnet tok til seg lite næring. Men når vi var på sykehuset å de sjekket blodprøver, røntgen osv. Så sier de ja men barnet drikker her så da må det være noe med forholdene hjemme og pluss det med observasjon fra sykepleierne. Burde jeg ha Adovkat på møtene jeg blir innkalt til bup eller burde jeg ha advokat bare når de kommer på besøk til meg? Anonymous poster hash: 7f3e4...5c4
Anonym bruker Skrevet 29. november 2016 #11 Skrevet 29. november 2016 Det er vel naivt. Har en kollega som var advokatfullmektig i et firma som drev med barnevernsaker. Det er temmelig ille mye av det som skjer i den offentlige omsorgen. Har sett det selv også opp gjennom årene i ulike jobber jeg har hatt i offentlig forvaltning. Det er naivt å tro det er faglig høy standard. Vi overser ting som ikke burde bli oversett, og kan bli personlige og uprofesjonelle. Hvem er det som skal hjem til deg? Hvorfor skal de hjem til deg? Anonymous poster hash: 14344...933 BUP - dårlig tilknyting til barnet mitt og for å sjekke forholdene hjemme Anonymous poster hash: 7f3e4...5c4
Anonym bruker Skrevet 29. november 2016 #12 Skrevet 29. november 2016 Synes dere jeg burde skaffe meg en advokat? I så fall mener dere at advokaten burde være hos meg under hjemmebesøket av BUP? Anonymous poster hash: 7f3e4...5c4
Anonym bruker Skrevet 29. november 2016 #13 Skrevet 29. november 2016 Når det gjelder tilknytning er der viktig at du bærer mer på babyen, synger, snakker, trøster, kysser og koser masse. Pass på at sykepleierne ser det også slik at de ikke bare ser trillinga når det er sovetid. La babyen sove på magen din som en avveksling fra vogna (om den roer seg slik). Pass på å stryke babyen på hodet, kinn, ører, fingre og tær. Prøv å ha så mye hud til hud kontakt som mulig. Benytt blikkontakt hele tiden i våken tilstand og legg bort mobilen. Jeg har vært borti en dårlig bup og en bra bup. Den dårlige fant faktisk opp ting og tang og dokumenterte helt feil (ble oppdaget av både nye bup og oss da de sendte over "journalen" til nye bup). Den dårlige bup traff ungen min en gang i 15-20 min og satte en diagnose deretter. Uprofesjonelt... Den gode bup fikk satt riktige diagnoser etter vurdering og testing i over ett år. De satte oss på diagnosekursene relatert til problemet. Du skal IKKE ta for gitt at det offentlige skriver helt riktige ting eller ikke ønsker å pynte på statistikken eller journaler. Det er nok av maktsyke folk og jeg har desverre gjort meg den bitre erfaring at slike møter bør tas opp på lydopptak på f.eks mobil. Anonymous poster hash: 95d32...d36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå