Gå til innhold

Hva feiler det meg? Er så kvalm - ikke gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært så utrolig kvalm den siste 1,5 uken. Jeg er ikke gravid.

Kvalmen kommer og går i løpet av dagen, men jeg plages av dette store deler av dagen. Jeg spyr ikke og jeg brekker meg ikke. Jeg er bare skikkelig, skikkelig kvalm.

Noen som har vært borti noe lignende? Det er så lite konkret, at jeg ikke føler jeg kan ringe legen enda. Men viss det ikke for seg snart må jeg jo det. Blir så sliten av det, selv om jeg foreløpig fungerer helt fint selv om jeg er kvalm. Noen som har opplevd noe lignende og vet hva det kan være?

(Tror ikke det er en form for omgangssyke forresten. Mann og barn er helt fine, og kjenner ikke til at andre har lignende symptomer rundt oss)

Anonymous poster hash: 596ff...7a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vei ikke hva det er, men jeg har det på akkurat samme måte.

Siste to ukene ca, vært kvalm hver dag, men ikke kvalm nok til å spy eller legge meg syk. Det bare ligger der og ulmer på en måte.

VELDIG irriterende!!

Anonymous poster hash: 521e6...037

Skrevet

Ja! Akkurat sånn! Holder på å bli sprø. Hva ER det?

Skrevet

Jeg var/er veldig kvalm når jeg glemme magesyretabletter. Kvalm, mye oppkast uten grunn og generelt uggen. Hadde kraftig halsbrann hver dag, fått gode medisiner. Kvalmen er mer eller mindre borte

Anonymous poster hash: 65feb...ea5

Skrevet

Jeg har vært kvalm hver dag i 10 år.kronisk hpdepine/migrene og spiserørsbrokk

Anonymous poster hash: 98c33...997

Skrevet

Jeg kan bli kvalm om jeg har låsninger i nakken. Har ellers vært mye kvalm pga. div. mineralmangler

Ellers er det mye som kan gi kvalme, jernmangel, psyken, kobberubalanser, mage/tarm m.m.

Har du andre symptomer?

Anonymous poster hash: 218cb...414
Skrevet

Halsbrann har jeg ikke.

Om jeg mangler vitaminer e.l vet jeg ikke. Det kan vel kanskje være En forklaring?

Hodepine/migrene/stiv nakke har keg slitt med siden jeg var barn, og noen ganger blir jeg kvalm og kaster opp av det også. Men dette er liksom ikke samme type kvalme. Og jeg fungerer relativt greit i hverdagen med dette. Det gjør jeg ikke når jeg blir kvalm som følge av hodepine.

Men jo... tilnærmet kronisk hodeverk har jeg nok (ikke veldig store smerter til daglig, men vant med å stort sett alltid ha vondt i hodet).

Ellers når jeg tenker meg om har jeg vært plaget en del med nattsvette de siste månedene. Ikke så ille at jeg må bytte sengetøy daglig, men jeg svetter om nettene og føler meg skikkelig ekkel. År jeg våkner. Ikke hr vi det for varmt på rommet heller. Mannen min er veldig varm av seg, og jeg fryser lett, likevel sover han uten å svette på samme rom og med lik dyne som meg...

Ellers er det lite symptomer på noe... eneste er at jeg spiser lite. Kvalmen gir meg lite matlyst...

Skrevet

Halsbrann har jeg ikke.

Om jeg mangler vitaminer e.l vet jeg ikke. Det kan vel kanskje være En forklaring?

Hodepine/migrene/stiv nakke har keg slitt med siden jeg var barn, og noen ganger blir jeg kvalm og kaster opp av det også. Men dette er liksom ikke samme type kvalme. Og jeg fungerer relativt greit i hverdagen med dette. Det gjør jeg ikke når jeg blir kvalm som følge av hodepine.

Men jo... tilnærmet kronisk hodeverk har jeg nok (ikke veldig store smerter til daglig, men vant med å stort sett alltid ha vondt i hodet).

Ellers når jeg tenker meg om har jeg vært plaget en del med nattsvette de siste månedene. Ikke så ille at jeg må bytte sengetøy daglig, men jeg svetter om nettene og føler meg skikkelig ekkel. År jeg våkner. Ikke hr vi det for varmt på rommet heller. Mannen min er veldig varm av seg, og jeg fryser lett, likevel sover han uten å svette på samme rom og med lik dyne som meg...

Ellers er det lite symptomer på noe... eneste er at jeg spiser lite. Kvalmen gir meg lite matlyst...

Skrevet

Halsbrann har jeg ikke.

Jeg svarte deg over her også. Jeg kan bli kvalm av å ikke spise nok også. Blir bedre om jeg får i meg mat selv om det ikke frister.

Bruker du medisiner? Kan være bivirkninger av dem, selv om du ikke har hatt det tidligere.

Om du trenger briller eller annen styrke så kan det også være en årsak til kvalme.

Om du drar til legen, be om full sjekk. Husk å nevne nattesvetten også.

Anonymous poster hash: 218cb...414

Skrevet

Takk for svar:)

Bruker ingen medisiner. Og det er ikke lenge siden jeg var på sjekk hos øyelege og fikk tilpasset styrken på lesebrillene mine.

Beklager alle tastefeil. Blir så mye autocorrect

Skrevet

Har du gått ned i vekt?

Anonymous poster hash: 90584...443
Skrevet

Det tviler jeg på. Men det kommer jeg til å gjøre hvis ikke kvalmen gir seg snart, for jeg orker jo ikke tanken på mat når "kvalme-riene" kommer.

Skrevet

Jeg gikk til lege etter vedvarende kvalme og hodepine, ble oppdaget diabetes 2.

Ingen andre symptomer egentlig, bortsett fra mye tørst.

Er sikkert greit å ta en liten tur til legen hvis du ikke blir bedre, bare for å utelukke evt.

Anonymous poster hash: e5b26...5e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...