Anonym bruker Skrevet 29. november 2016 #1 Skrevet 29. november 2016 En venninne av meg har en baby på 6mnd som ammes mye. Hun sier at helsesøster har sagt at det et helt greit å drikke opp til 3 glass vin selv om hun ammer rett etterpå eller 1-2timer etterpå.... hun drikker derfor gjerne "kvoten" sin på kvelden, selv om hun vet at babyen alltid våkner flere ganger på natten for å spise....er jeg helt på jordet som synes dette er helt feil? Anonymous poster hash: 41002...81a
Anonym bruker Skrevet 29. november 2016 #2 Skrevet 29. november 2016 Ja..du er på jordet. Hvis mor skulle ha 3 i promille ville melka hatt 0.3 i alkoholprosent. Og med tre glass vin får hun toppen 1 i promille. Ved 3 ville hun muligens dødd.. Anonymous poster hash: 39e14...541
Anonym bruker Skrevet 29. november 2016 #3 Skrevet 29. november 2016 Ja..du er på jordet. Hvis mor skulle ha 3 i promille ville melka hatt 0.3 i alkoholprosent. Og med tre glass vin får hun toppen 1 i promille. Ved 3 ville hun muligens dødd.. Anonymous poster hash: 39e14...541 Er det ikke like høy prosent i melken som i blodet? Hi Anonymous poster hash: 41002...81a
Anonym bruker Skrevet 29. november 2016 #4 Skrevet 29. november 2016 Er det ikke like høy prosent i melken som i blodet? Hi Anonymous poster hash: 41002...81a Ja..Det er riktig (vel, ikke helt da melk stadig produseres, men teoretisk ja). 1 i promille gir dermed 0.01% i melka. Det er mindre enn i kefir. Ser jeg skrev en null for lite i første innlegg. Anonymous poster hash: 39e14...541
Daquiry Skrevet 29. november 2016 #5 Skrevet 29. november 2016 Ingen problem! http://m.side2.no/helse/--ammende-kan-drikke-like-mye-alkohol-som-andre/3422791564.html
Anonym bruker Skrevet 29. november 2016 #6 Skrevet 29. november 2016 Det er en vanlig misforståelse dette med alkohol og morsmelk, som kommer fra at mens man er gravid, så får fosteret samme promille som mor. M.a.o. kan fosteret få ganske høy promille dersom mor drikker mye på fest. Men når man ammer, så drikker barnet morsmelk som knapt har alkohol i seg. Hi, grunnen til at ammende kvinner ikke bør drikke tre glass vin, er at man etter tre glass vin har mye dårligere reflekser, impulskontroll, koordinering osv. Ammende kvinner har gjerne en baby i nærheten. Tre glass vin + ansvar for baby = utrolig dårlig idé. Jeg tror ikke en døyt på at barnets helsesøster har sagt at tre glass vin samme kveld er ok, med mindre far har barnet den kvelden. Etter tre glass vin er mange godt brisne/fulle og burde f.eks. ikke stelle en baby, bære en baby ned trapper osv. Det er m.a.o. det samme om kvinnen ammer eller ikke, eller om det far som drikker og så holder babyen. Ingen som har drukket tre glass vin bør ha ansvaret for en baby! Anonymous poster hash: 868fe...b05
vimsa3 Skrevet 29. november 2016 #7 Skrevet 29. november 2016 Nå drakk jeg omtrent ingenting når jeg ammet men etter tre glass i løpet av en kveld er jeg verken brisen eller full. Du vet jo ikke tiden hun drikker det på. Ja om hun styrter tre glass da blir det noe annet men tre glass fordelt på 4 t feks er ikke mye effekt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå