Gå til innhold

Miljøgifter i gamle leker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et litt rart spørsmål kanskje men... Svigerforeldrene mine har en del leker fra mannen min var barn. En del helt uproblematisk (togskinner og slikt), men også gamle plastleker som fløyter og andre leker til å putte i munn, som kanskje kan inneholde noen miljøgifter som er ulovlig nå. Er det greit å si at jeg ikke vil at barna mine skal leke med disse? Jeg synes det er ekkelt å tenke på 😕

Anonymous poster hash: 3d2c7...6af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må jeg innrømme at jeg aldri har sjenket en tanke. her har vi gamle leker både hjemme hos oss selv, og hos begge sett besteforeldre. Så ja, jeg synes vel egentlig at du er litt sær da

Anonymous poster hash: 5e5aa...4d3
Skrevet

Ja, det er det. I dag er regelverket mye strengere enn det var da, og i tillegg vet man at en del stoffer er farlige for små barn. Kan jo vise til artikler dersom de tror du bare finner på det :) Selv har jeg kun spart på gamle dukker, men tror nok egentlig at jeg skulle kvittet meg med dem også. Kan kjenne så seig plasten blir etter mange år. 

http://www.aftenposten.no/familieogoppvekst/Giftekspert-Kvitt-deg-med-nesten-alle-lekene-pa-dette-barnerommet-672450_1.snd

Anonymous poster hash: ce0a8...cbe
Skrevet

Jeg har gitt beskjed til besteforeldrene på begge sider at spesielt plastleker fra vår barndom (80-tallet) skal sønnen vår ikke leke med. Enkelt og greit.

Anonymous poster hash: 3af81...551
Skrevet

Jeg kaster alt sånt. Kan være veldig giftig

Anonymous poster hash: d90bb...c7a

Skrevet

Takk for svar ☺️ Jeg tror jeg skal be mannen ta det opp. Alle ting trenger kanskje ikke komme fra oss damer 😏

Anonymous poster hash: 3d2c7...6af

Skrevet

Myke plastleker barnet kan bite på hadde jeg lagt bort, mens andre leker de kun tar i hadde jeg godtatt.

Skrevet

Vi har tatt imot noen ting, men det meste er så utlekt at det har mistet farge og mønster og ungene har da valgt det helt bort. Alt med maling og alt av myk plast har vi sagt de ikke bør ta vare på, og det synes de selv var logisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...