Gå til innhold

Fikk dere brev etter 8 ukers sykemelding?


MaiBaby13

Anbefalte innlegg

Fra NAV. Jeg er sykemeldt i 10. uke pga hyperemesis. Trodde det holdt det legen hadde skrevet. Har fått skriftlig fra jobb og at de ikke kan tilrettelegge. Stress å skulle ordne sånt når man er sengeliggende... Satser på det ordner seg når de har fått alt skriftlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er vel vanlig praksis når man er sykemeldt. Det er for å følge opp, og på nytt "vurdere" om man kan prøve på igjen med jobb. Så lenge du har grunn til å fortsatt være sykemeldt, så ordner det seg 😊 Husker ikke helt om legen tar kontakt med nav eller hvordan det fungerer, er så lenge siden jeg var i den samme situasjonen.

 

Anonymous poster hash: 71f40...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått jobben til å fylle ut tilrettelegging umulig, og kontaktet legen igjen i tilfelle NAV trenger noe mer fra han. Er jo greit at de følger opp, men det er jo ikke min plikt å sjekke at lege og jobb sender inn riktige papirer syns jeg. Har gjort mitt og vært på møte. Dette har bare ført til stress hos meg og ytterligere vekttap pga hyperemesis... Det ordner seg nok nå, men slitsomt når man er syk. Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fått unntak fra aktivitetsplikten pga hyperemesis. Hun på NAV sa jeg ikke skulle tenke på det. Er godt å slippe å tenke på det når jeg er så kvalm. Men når jeg har unntak fra aktivitetsplikten da gjør det ingenting at sykemeldingen passerer 12 uker med 100% sant? Noen flere i samme båt/ med hyperemesis? Føler med dere. Håper så inderlig å bli frisk til jul!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk brev, men skjedde ingenting. Legen har notert til dem hyperemesis med flere innleggelser på sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var sykemeldt fra uke 7 til termin med hyperemesis. Fikk i løpet av denne tiden to brev med "vi anser det som unødvendig å holde dialogmøte pga din situasjon som er direkte knyttet til graviditet" eller noe sånt. Da hadde de god dokumentasjon fra lege.

 

God bedring😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...