Gå til innhold

Hvor er det blitt av Tampax tampongene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De har forsvunnet fra alle butikkene her, er de gått ut av produksjon eller noe?  Er de forsvunnet fra butikkene andre steder og tro?  Noen som vet

Anonymous poster hash: d8214...a9b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Men jeg kjøpte tampax på ferie i høst, og her er spørsmålet "hvor har det blitt av skjedemusklene mine". Ikke svarten at jeg klarer å sette inn tampax lenger, tampongen følger med hylsen ut igjen siden slufsa er blitt så stor og slapp.

Anonymous poster hash: 1acd3...c6b

Skrevet

Nei. Men jeg kjøpte tampax på ferie i høst, og her er spørsmålet "hvor har det blitt av skjedemusklene mine". Ikke svarten at jeg klarer å sette inn tampax lenger, tampongen følger med hylsen ut igjen siden slufsa er blitt så stor og slapp.

Anonymous poster hash: 1acd3...c6b

Haha her også! Nå kjører fifinetten heis hver dag.

Anonymous poster hash: 0ff7d...84a

Skrevet

De har dem på kiwi her.

Anonymous poster hash: ec511...30d

Skrevet

De har dem alle plasser her. Men de har blitt endret. Papirhylsene er nå byttet ut med plasthylser (det er jo riktig vei å gå i disse miljøtider...), tror de kaller dem Tampax Pearl, eller noe slikt. Pakkene er også mindre enn tidligere, både i pakningsstørrelse og færre tamponger i hver eske. Prisen har ikke gått ned...

Jeg ønsker egentlig å boikotte dem etter dette, men dessverre så er tampax eneste som passer meg, så må fortsette å bruke dem. Grrr!

Anonymous poster hash: 52611...5d8
Skrevet

De har dem alle plasser her. Men de har blitt endret. Papirhylsene er nå byttet ut med plasthylser (det er jo riktig vei å gå i disse miljøtider...), tror de kaller dem Tampax Pearl, eller noe slikt. Pakkene er også mindre enn tidligere, både i pakningsstørrelse og færre tamponger i hver eske. Prisen har ikke gått ned...

Jeg ønsker egentlig å boikotte dem etter dette, men dessverre så er tampax eneste som passer meg, så må fortsette å bruke dem. Grrr!

Her finner jeg ikke Tampax Pearl heller. Men Tapax Pearl er noe dritt, svindyre er de og :(

Hi

Skrevet

Prøv menskopp i stedet 😜

Anonymous poster hash: 7fad9...5a7

Skrevet

Her finner jeg ikke Tampax Pearl heller. Men Tapax Pearl er noe dritt, svindyre er de og :(

Hi

Jeg prøvde å google nå, men greier ikke finne hvem som står for tampax i Norge. Tenkte vi kanskje kunne pepre dem med klagemailer sammen, kanskje vi kunne få tilbake de tidligere ;)

Skrevet

Jeg prøvde å google nå, men greier ikke finne hvem som står for tampax i Norge. Tenkte vi kanskje kunne pepre dem med klagemailer sammen, kanskje vi kunne få tilbake de tidligere ;)

Jeg har og prøvd å finne ut av det uten å lykkes :(

Skrevet

Her finner jeg ikke Tampax Pearl heller. Men Tapax Pearl er noe dritt, svindyre er de og :(Hi Anonymous poster hash: d8214...a9b

Eeeeeeelsker tampax pearl! Men tampax lekker da, renner altid ut litt langs siden med tråden. Men de er greie å sette inn så...

Skrevet

De har både den gamle typen og pearl der jeg handler. Men pearl er jo mye bedre, og de tar mindre plass i veska.

Skrevet

De har både den gamle typen og pearl der jeg handler. Men pearl er jo mye bedre, og de tar mindre plass i veska.

Her har ingen butikker den med papirhylse lenger, har sjekket meny, kiwi og coop her.

Jeg liker ikke pearl, og det er helt på trynet å lage en plasthylse når man vet hvor mye det forurenser!

Den centimeteren eller to ekstra har jeg plass til ;)

Skrevet

Her har ingen butikker den med papirhylse lenger, har sjekket meny, kiwi og coop her.Jeg liker ikke pearl, og det er helt på trynet å lage en plasthylse når man vet hvor mye det forurenser! Den centimeteren eller to ekstra har jeg plass til ;)Anonymous poster hash: 52611...5d8

Har ikke sjekket, men det finnes nedbrytbar plast også... Nå er vel ikke tamponger noe verre enn bind og bleier forurensningsmessig...

Skrevet (endret)

Jeg har bestilt en haug med papphylse fra eBay. Aldri i verden om jeg går over til plast. Har nå liggende 6 esker med 80 Tampax i hver. Skjønner ikke hva de tenker med, folk som rydder strender plukker plasthylser i bøttevis nå.

Leverandør i Norge er Procter & Gamble

Endret av Hei du!
Skrevet

Jeg har bestilt en haug med papphylse fra eBay. Aldri i verden om jeg går over til plast. Har nå liggende 6 esker med 80 Tampax i hver. Skjønner ikke hva de tenker med, folk som rydder strender plukker plasthylser i bøttevis nå.

Leverandør i Norge er Procter & Gamble

Takk! Jeg fant nummeret deres nå, skal ringe dem i morgen og be dem få papphylsene tilbake. Og også fortelle dem hva jeg mener med disse plasthylsene.

Slik det er her jeg bor får man jo ikke noe valg lenger, man må bruke plast, og det vil jeg helst ikke. Mulig det er butikkjedene som heller vil selge de dyrere variantene i plast. Miljøet er visst ikke så farlig bare de og produsentene tjener penger...

Skrevet

Takk! Jeg fant nummeret deres nå, skal ringe dem i morgen og be dem få papphylsene tilbake. Og også fortelle dem hva jeg mener med disse plasthylsene.

Slik det er her jeg bor får man jo ikke noe valg lenger, man må bruke plast, og det vil jeg helst ikke. Mulig det er butikkjedene som heller vil selge de dyrere variantene i plast. Miljøet er visst ikke så farlig bare de og produsentene tjener penger...

Men jeg kan ikke skjønne at de kan selge så mye av de, de er jo svindyre. Er jo nesten dobbelt så dyre som vanlige tampax

Skrevet

Hvor fant du nummeret?

Skrevet

Hvor fant du nummeret?

Jeg googlet firmaet Procter & Gamble som en over her nevnte. De har tlf. 800 33 432.

Jo flere som ringer jo større effekt har det - så ring du også :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Da er jeg lykkelig for en stund fremover :) Fant tampax på coop obs i dag, det beste var at det var tampax compak og de har jeg ikke sett på evigheter. Er jo så kjekke å ha med seg siden de ikke er så store

Hi

Skrevet

Pearl er jo like stor som de "gamle" tampaxene vel?

Hi

Skrevet

Hvorfor er tampax bedre enn ob feks ?

Anonymous poster hash: 3c416...77a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...