Gå til innhold

Kontakte lege eller tannlege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Smerter i kjeven som går opp i øret, bare på en side, når jeg svelger så er det også vondt ned i halsen. Ingen smerte i tannregionen, ikke følsom for kulde eller varme heller.

Betennelsesdempende gir litt lindring. Aner ikke hvem jeg skal ringe... Kom akutt i går kveld og hvis ikke det er bedre i morgen må jeg sjekke det. Har vært litt varm og hoven på den siden som er vond, men ikke mye.

Anonymous poster hash: 3483d...868

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontakt lege du. Tannlege har ikke utdanning på noe annet enn det som gjelder tenner. 

Anonymous poster hash: ceefc...d92
Skrevet

Når jeg har opplevd smerter som det du beskriver, så har jeg hatt ørebetennelse. Hadde definitivt ringt lege.

Anonymous poster hash: 5746f...4a0

Skrevet

Broren min var overbevist om at han hadde tannverk en gang, eller han sa han hadde skikkelig tannverk, men at det sikkert gikk over. Vi tilbrakte den dagen sammen, utpå kvelden ble han plutselig veldig rar. Begynte å svette og bære seg. Tårene sprutet også. Jeg ba om å få se i munnen hans og synet som møtte meg vil jeg aldri glemme! Jeg beordret han inn i bilen og kjørte som et svin til legevakta, mens jeg hadde de på telefonen. Han ble sendt til operasjon med en gang med en sprukken abscess i halsen. Er ikke meningen å skremme deg eller noe, men han tolket smertene som tannverk og det var det altså ikke.

Skrevet

Tusen takk for svar, da kontakter jeg lege i morgen hvis ikke det roer seg :)

Er så merkelig, har hatt mye ørebetennelse som yngre og mye bihulebetennelse som voksen, men disse smertene passer ikke med tidligere erfaringer. Får det ikke til å passe med tannverk heller, selv om Google automatisk viser treff i forhold til det :P

Skrevet

Broren min var overbevist om at han hadde tannverk en gang, eller han sa han hadde skikkelig tannverk, men at det sikkert gikk over. Vi tilbrakte den dagen sammen, utpå kvelden ble han plutselig veldig rar. Begynte å svette og bære seg. Tårene sprutet også. Jeg ba om å få se i munnen hans og synet som møtte meg vil jeg aldri glemme! Jeg beordret han inn i bilen og kjørte som et svin til legevakta, mens jeg hadde de på telefonen. Han ble sendt til operasjon med en gang med en sprukken abscess i halsen. Er ikke meningen å skremme deg eller noe, men han tolket smertene som tannverk og det var det altså ikke.

Jeg var hos kiropraktor i dag og spurte om han kunne fikse kjedeleddet mitt, jeg var helt sikker på at det var det som var problemet. Han kikket litt på meg og sa at jeg måtte ha penicillin for jeg var hoven, men jeg ser ikke det selv. Skal absolutt ta kontakt med legen, kan jeg bare spørre hvordan du så det?

Skrevet

Jeg var hos kiropraktor i dag og spurte om han kunne fikse kjedeleddet mitt, jeg var helt sikker på at det var det som var problemet. Han kikket litt på meg og sa at jeg måtte ha penicillin for jeg var hoven, men jeg ser ikke det selv. Skal absolutt ta kontakt med legen, kan jeg bare spørre hvordan du så det?

*kjeveleddet

Skrevet

Smerter i kjeven kan være symptom på hjerteinfarkt,spesielt på kvinner,så kontakt lege asap du.

Anonymous poster hash: 144aa...64c

Skrevet

Har allerede gått et døgn, så hadde det vært hjerteinfarkt hadde jeg nok vært veldig dårlig nå :P Føler ikke dette hører hjemme på legevakten, men ringer lege i morgen :)

Hi

Skrevet

Smerter i kjeven kan være symptom på hjerteinfarkt,spesielt på kvinner,så kontakt lege asap du.

Snakk om krisemaksimering da

Anonymous poster hash: 88c2c...cc0

Skrevet

Det var ildrødt/gult, byllete og hovent fra drøvelen og bakover, det så helt tett ut og jeg forsto ikke en gang at han fikk til å puste.

Kan høres ut som halsbetennelse du har, og at det er det kiropraktoren mener? En slik abscess broren min hadde startet også mest sannsynlig med en mild halsbetennelse.

Skrevet

Har allerede gått et døgn, så hadde det vært hjerteinfarkt hadde jeg nok vært veldig dårlig nå :P Føler ikke dette hører hjemme på legevakten, men ringer lege i morgen :)

Hi

Man kan fint ha hjerteinfarkter man ikke merker engang. Tror du meg ikke ang kjevesmerter,hjerteinfarkt og kvinner,vil kanskje et kjapt googlesøk være greit.

Skrevet

Man kan fint ha hjerteinfarkter man ikke merker engang. Tror du meg ikke ang kjevesmerter,hjerteinfarkt og kvinner,vil kanskje et kjapt googlesøk være greit.

Jeg har faktisk hatt et hjerteinfarkt uten og skjønne det var det. Etter og ha hanglet noen dager oppsøkte jeg lege. De tok EKG og deretter bar det til sykehus.

Viste seg at jeg hadde hatt et lite infarkt. Har noe som heter venstre gren blokk pga det.

Så man kan faktisk ha et infarkt uten å vite det. Mitt hadde gått over når jeg kom på sykehus. Men de så jo tegn etter det.

Anonymous poster hash: 9b13a...355

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...