Gå til innhold

Når mannen ikke vil ha flere barn? :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det store spørsmålet: Hva er den perfekte aldersforskjellen? Gutten min er 21 mnd og jeg vil ha et barn til, men mannen er ikke helt klar enda. Vil virkelig ikke mase på mannen min jeg drømmer om å prøve på et barn til og ønsket egentlig ikke mere enn 2 år imellom, nå har jeg flyttet grensen til maks 3 år. Jeg vil at de skal få mest mulig glede av hverandre. Noen som har vært i samme situasjon? Jeg er redd mannen aldri vil ha et barn til. Hvis jeg ikke prater noe mere om det, vil han noen gang nevne det igjen? Mange tanker;) Vil høre erfaringer fra andre. 

Anonymous poster hash: de7bc...ad0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke det er bra for et forhold med press på slike ting. Men hvorfor tenker du akkurat den aldersforskjellen ift glede av hverandre ?

Skrevet

Jeg tror ikke det er bra for et forhold med press på slike ting. Men hvorfor tenker du akkurat den aldersforskjellen ift glede av hverandre ?

Søsken har selvfølgelig alltid glede av hverandre. Tenkte ifh til felles interesser, leker, opplevelser, nivå, utvikling osv :) 

Skrevet

Jeg tror menn aldri er helt rede - før de har rundet 40. Jeg tror det har noe med hormoner som påvirker menn senere enn oss kvinner. Uansett, min erfaring er at selv om menn ikke er klar før ungen er til så skjer noe med dem etter at barnet er født. Så jeg foreslår å bruke kvinnlist om ikke annet ;)

Anonymous poster hash: 1649f...64e
Skrevet

Jeg tror menn aldri er helt rede - før de har rundet 40. Jeg tror det har noe med hormoner som påvirker menn senere enn oss kvinner. Uansett, min erfaring er at selv om menn ikke er klar før ungen er til så skjer noe med dem etter at barnet er født. Så jeg foreslår å bruke kvinnlist om ikke annet ;)

40 år? Hehe.. Kvinnelist ja;) Skulle bare så ønske at han hadde like lyst på et barn til som meg. 

Skrevet

40 år? Hehe.. Kvinnelist ja;) Skulle bare så ønske at han hadde like lyst på et barn til som meg. 

Ja, rundt den alderen skjer det noe med menn, da får de plutselig lyst på unge. Før den tid er de bare opptatt av karriere, av seg og sitt. Jeg begynner å mistenke at det er noe med hormoner som ikke slår ut hos menn før da.

Skrevet

Det dummeste du kan gjøre er å få et barn med en mann som ikke er helt inn i det, som ikke jubler og som ikke øsnker seg barn dypt og inderlig.

Er nok en grunn til at det er mange dårlige fedre der ute, som egentlig ikke ville ha barn. 

Lysten må komme av seg selv. Kvinnelist er jeg imot.

Anonymous poster hash: 3a4d4...88b
Skrevet

Det dummeste du kan gjøre er å få et barn med en mann som ikke er helt inn i det, som ikke jubler og som ikke øsnker seg barn dypt og inderlig.

Er nok en grunn til at det er mange dårlige fedre der ute, som egentlig ikke ville ha barn.

Lysten må komme av seg selv. Kvinnelist er jeg imot.

For noe tull. De aller beste fedrene jeg vet om, inkludert far til mine barn er menn som har fått barn som ikke var planlagt.

Anonymous poster hash: 4ceec...013

Skrevet

Ja, rundt den alderen skjer det noe med menn, da får de plutselig lyst på unge. Før den tid er de bare opptatt av karriere, av seg og sitt. Jeg begynner å mistenke at det er noe med hormoner som ikke slår ut hos menn før da.

NOEN menn (fåtall). De fleste fedrene jeg kjenner er i 30 årene og har flere barn 😉 Og de har prioritert familie. I tillegg har de gode, trygge jobber. Merkelige greier 😊

Anonymous poster hash: 05a10...a4c

Skrevet

For noe tull. De aller beste fedrene jeg vet om, inkludert far til mine barn er menn som har fått barn som ikke var planlagt.

Anonymous poster hash: 4ceec...013

Jeg sier ikke at barn som ikke var planlagt er uønsket, jeg sier det at å "tvinge", eller "lure" en mann til å få barn er en dårlig idé. 

Vet du hvem de beste fedrene jeg vet om er, da?

De som ønsket seg barn.

Skrevet

Jeg også lurer veldig på hvorfor akkurat 2-3 år er så viktig? Jeg ville rett og slett forsøkt å få en kontruktiv dialog med mannen hvor dere snakker om familieplanlegging på et mer generelt nivå. Spør han om han ser for seg å ha mer en ett barn, og hvis ja, når han synes det skal skje? Fortell han hva du ønsker, og vær tydelig og direkte fremfor hinting. Fortell han at du er redd for at om du ikke tar opp temaet vil det hele bare renne ut i sanden, og at å få flere barn er velfig viktig for deg!

Deretter får dere sette dere ned og finne ut hvordan kompromisse, eller hvem som skal "gi seg". Lyke til!

PS: jeg har også hatt lyst på flere barn (vi har en som nylig fylte 3) men mannen vil ikke. Jeg har tenkt at kanskje det egentlig er greit med bare en, det er jo litt slitsomt å kombinere to fulltids karriærejobber med unger, så jeg "gav meg". Da jeg ryddet loftet og begynte å lage en gi-vekk haug av klær etter vår sønn fikk pipa en annen lyd! Han er fortsatt ikke helt klar men regner med vi starter å prøve igjen til sommern ;)

Anonymous poster hash: dba5c...c0b
Skrevet

Hvor mange barn man vil ha er noe som bør diskuteres FØR man får første barnet med en mann.

Slik at man vet at man har samme ønsker for fremtiden.

Anonymous poster hash: 71c16...209
Skrevet

Hvor mange barn man vil ha er noe som bør diskuteres FØR man får første barnet med en mann.

Ja, for alt blir jo bestandig slik som man planlegger.... Og hvordan det er å ha barn vet man jo alt om før man får dem.

Anonymous poster hash: 0ff04...510

Skrevet

Ja, for alt blir jo bestandig slik som man planlegger.... Og hvordan det er å ha barn vet man jo alt om før man får dem.

Anonymous poster hash: 0ff04...510

Stor forskjell på om noen ønsker ingen eller ett barn og den andre ønsker 4-6 barn.

Det er for de fleste ikke så store overraskelser med barn at man totalt forandrer mening om antall eller når man ønsker dem.

Mange andre ting er også lurt å diskutere før man binder set til ett menneske. Tror veldig mange hadde hatt stor fordel av å kjenne sin fremtidige partner bedre før ekteskap og barn ( samboerskap).

Skrevet

Jeg tenker at en slik diskusjon som hvor mange barn man skal få sammen, før man i det hele tatt får barn blir helt hypotetisk. Man kan si som utgangspunkt ønsker vi xx antall barn....men man vet faktisk ikke hvordan man kommer til å takle det å bli forelder, eller hvilken unge man får, og dette er avgjørende faktorer for om man skal få flere.

Skal man da liksom komme til partneren og si: "vi var enige om å få minst to unger", når partneren sier han/hun ikke vil ha flere enn ett? Det går faktisk ikke an!

Anonymous poster hash: dba5c...c0b

Skrevet

Følger denne! Jeg ønsker 3 barn, men mannen er nok ikke klar for fler enn 2. Nr 2 er 3 mnd nå, så fortsatt god tid til å finne ut av dette da 😊

Anonymous poster hash: 32efe...a46

Skrevet

Som sagt, menn har det med å bli glade i barna sine når de først er født. Men frem til da, eller i alle fall frem til de er rundt 40, så er det festebrems for deres del. Da er de som regel fullt opptatt med seg og sitt. 

Skrevet

Takk for mange svar :) Noen flere erfaringer!?

Skrevet

Har du noen venner eller familie med barn på ca 3 år? Hva med finne på noe med de en dag? Etter besøket ymter du frempå om hvor mye som faktisk skjer på det kommende året og hvor mye lettere det blir. Man skal jo faktisk prøve først, så gå gravid i 9 mnd. Og det er ENORM forskjell på en snart 2 åring og en 3 åring. Og 1-2 år er den mest krevsomme alderen etter min mening (har 3 barn) 

Jeg tror personlig 3 år er en veldig fin aldersforskjell, da kan eldste prate og forstå mye. De er utav bleia, begynt med mye rollelek, litt påkledning osv. Samtidig som man ikke strekker småbarnsfasen over for lang tid. Vi har litt over 5 år mellom mellomste og yngste og det er etter min mening en for stor forskjell, iallefall når de er små. De har helt forskjellige behov, og vi voksne må ofte dele oss slik at en tar de to store på aktiviteter og den andre blir hjemme med minste, eller gjør noe mer alderstilpasset med han. Han er just blitt 2 år) Det er også 4 år mellom meg og min lillebror. Vi har alltid hatt et godt forhold, men kan aldri huske jeg tilbrakte så mye tid med han som barn. Han var alltid så liten. 

Det er ingen fasit, og søsken en fantastisk uansett alder. Mulig mannen din syntes det er en slitsom periode nå, syntes iallefall den tiden før de begynner å prate kan være preget med endel frustrasjon og sutring. Men minn mannen på at prøving og svangerskap tar tid, og gutten deres blir MYE større på den tiden! 

Det er veldig mange fordeler med to relativt tette, ferier, helger, aktiviteter osv er sååå mye lettere å gjøre sammen. Merker jeg gleder meg masse til minste er 4 og kan bli med på lengre skiturer, bade fra brygga og ikke stranda (i sommer var vi på hver vår side av vannet) Stå på slalom, være med å fiske, gå på skøyter og være med i klatreparken:) Bruk litt sånne argumenter:)) Menn tenker ofte pratisk:)

Anonymous poster hash: 11017...883
Skrevet

Min mann fikk dette plutselig for seg når han rundet 30. Da hadde vi vært sammen i 8 år og jeg hadde et barn fra før på 3 år når vi møttes.

Så to mnd etter han ytret sitt ønske som jeg har ventet på i mange år ble jeg gravid 😊 hadde ikke ventet til han var 40 for å si det sånn 😄

Anonymous poster hash: ec957...1d3

Skrevet

Hvilken uskreven avtale hadde dere før dere fikk barn? Jeg sa jeg minst skulle ha to og hadde mannen backet ut på det uten en skikkelig grunn hadde jeg seriøst vurdert vår fremtid sammen. For meg er barn viktigere enn mann! Sånn er det bare

Anonymous poster hash: f1c60...ebe

Skrevet

Som sagt, menn har det med å bli glade i barna sine når de først er født. Men frem til da, eller i alle fall frem til de er rundt 40, så er det festebrems for deres del. Da er de som regel fullt opptatt med seg og sitt.

Du snakker av bred personlig erfaring, skjønner jeg?

Når det gjelder å få flere barn er det jo sånn at den som ikke vil ha er den som får siste ordet. Man bør ikke tvinge/lure noen til å bli foreldre, det ender stort sett ikke så bra. Så blir det opp til hi om hun kan leve med det.

Skrevet

Anbefaler deg å let it go for en stund. Min mann trodde han ønsket to år mellom barna, det ble litt over tre (og selv da var han ikke helt klar). Drit i aldersforskjell. Kos deg med barnet du har. Dersom du blir for opphengt i nummer to, ødelegger det for dere alle tre.

Anonymous poster hash: d911b...763

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...