Venter-kanskje-nr-7 Skrevet 29. november 2016 #1 Skrevet 29. november 2016 Det skal være vanskelig. Det handler tross alt om å avbryte et liv eller ei. Skal på ultralyd på torsdag for eventuell videre henvisning til abort. Jeg er 4-8 uker på vei med nr 7. Yngste er bare 13 måneder, eldste er 16 år.Har seks flotte unger som klarer seg godt på skolen , er lette og oppdra , og de er en flott gjeng. De to yngste har strevet en del med søvn, så det har det ikke blitt stort av de siste 2-3 årene. Jeg jobber mer enn fullt og samboeren min jobber over 100%, vekk søndag til torsdag hver uke. Har ikke besteforeldre eller annet nettverk som avlaster eller kan hjelpe til å få hverdagen til å gå rundt. Vi har et stort hus, som vi pusser opp litt etter litt . Bil må eventuelt byttes ut. Økonomisk så blir det litt strammere, men vi har i utgangspunktet god økonomi. Bygdedyret kommer til å være grusomt hvis vi beholder . Så i tvil på hva vi skal gjøre . Hva hvis dette også blir et barn som ikke sover, eller sykt. Orker ikke tanken på nok en fødsel .
Anonym bruker Skrevet 29. november 2016 #2 Skrevet 29. november 2016 Bygdedyret har dere vel allerede fått merke med 6 stk, blir vel ikke store forskjellen med 7. Utover det så hadde jeg aldri orket... Men det høres jo ut som dere har en god del mer kapasitet enn det jeg og min mann har. Bare dere kan finne ut hva som er riktig for dere. Men tenk om forholdet skulle ryke... å bli sittende alene med så mange kan ikke være lett. Anonymous poster hash: cb15d...c92
Anonym bruker Skrevet 29. november 2016 #3 Skrevet 29. november 2016 Jeg er i uke 14 med nr 6 og angrer bittert på at jeg ikke tok abort. Angrer faktisk sånn at jeg ikke får sove om nettene og bare har lyst å reise fra hele livet mitt. Så skjønner godt om du vil ta abort med nr 7, bare husk å være helt sikker. Og syns du er utrolig tøff som turte å ta steget. Anonymous poster hash: 568a2...230
Venter-kanskje-nr-7 Skrevet 29. november 2016 Forfatter #4 Skrevet 29. november 2016 I og med at han jobber slik han gjør, så ser jeg ikke helt forskjellen i det praktiske hvis forholdet skulle ryke. Den bekymrer meg ikke. Er mer " hva hvis- kolikk, alvorlig sykdom etc". Jeg må kutte ut den ene jobben og sette et par andre ting på vent i et par år. Men for meg så er ikke argumentet "slitsomt" godt nok ift abort. Fordi jeg har mye energi når det kommer til unger . Jeg har prøvd meg på argumetene : opp i vekt igjen, orker ikke nok en fødsel, pån igjen med spedbarn , lite søvn, de andre ungene må dele på en til etc for å overbevise meg selv om at abort er riktig valg.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2016 #5 Skrevet 29. november 2016 Jeg er i uke 14 med nr 6 og angrer bittert på at jeg ikke tok abort. Angrer faktisk sånn at jeg ikke får sove om nettene og bare har lyst å reise fra hele livet mitt. Så skjønner godt om du vil ta abort med nr 7, bare husk å være helt sikker. Og syns du er utrolig tøff som turte å ta steget. Anonymous poster hash: 568a2...230 Tøff som bestemmer at "dette barnet skal ikke få leve"? Nei, det er ikke tøft. Det er feigt! Anonymous poster hash: 136ed...c85
Venter-kanskje-nr-7 Skrevet 29. november 2016 Forfatter #6 Skrevet 29. november 2016 Tøff som bestemmer at "dette barnet skal ikke få leve"? Nei, det er ikke tøft. Det er feigt! Anonymous poster hash: 136ed...c85 Det er tøft og modig å tørre å ta abort! Finnes ikke noe feigt med det. Og jeg synes det er modig å tørre å si at man angrer når man har valgt å beholde.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2016 #7 Skrevet 29. november 2016 Jeg hadde beholdt. Har selv 6 barn, og er ferdig. Føler jeg akkurat har kapasitet til de jeg har, og ingen planer om fler. Men hadde det dukket opp en overaskelse, så hadde jeg aldri vært i tvil. Det barnet hadde vært like velkommen hos oss Men skjønner bekymringene/tankene dine om hva hvis; sykt barn, opp i vekt, økonomi, de andre barna oppi dette ++ Men ja.. hadde likevel ikke tatt det bort. Hadde ikke villet leve med det resten av livet. Kall meg gjerne naiv, men jeg tenker Gud gir meg de barna jeg skal ha. Og da skulle jeg vel ha det barnet også. Jeg vil ikke bestemme over liv og død. Blir noe annet med prevensjon. Da er det ikke blitt et liv. Lykke til med valget! Håper du kommer til den beste konklusjonen for deg og din familie <3 Anonymous poster hash: 24a7c...11f
Venter-kanskje-nr-7 Skrevet 29. november 2016 Forfatter #8 Skrevet 29. november 2016 Man vet jo aldri hva man får. Jo mer jeg tenker på dette, jo mer knytta blir jeg. Samboeren min veier nok mest mot abort, og jeg ønsker ikke trumfe mellom å beholde. Vil vi skal være enige. Tenker jo på eventuelle plager som kvalme trøtthet og bekken.
Kjerringa med agurken Skrevet 29. november 2016 #9 Skrevet 29. november 2016 Ville beholdt. En fra eller til gjør ikke så mye når du har kommet opp i det antallet uansett. 16-åringen bor vel ikke hjemme for alltid. Frem til da kan dere kjøre to biler til ting eller ha minibuss (krever eget sertifikat om dere ikke allerede har det). Regner med at dere kan få hjelp av de større barna til de mindre. Folk klarer jo ungeflokker på 8-9-10 barn og mer så å gå fra 6 til 7 er ikke verdens undergang tror jeg. Når alt kommer til alt er det din beslutning og ingen andre kan ta den for deg. Glem bygdedyret Lykke til! PS: vil nok kanskje anbefale en annen prevansjonsmåte til neste gang slik at det ikke blir en nr 8 (såfremt dere ikke planlegger/ønsket det) eventuelt en sterilisering om det er noe som dere ønsker.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2016 #10 Skrevet 29. november 2016 Ville beholdt. En fra eller til gjør ikke så mye når du har kommet opp i det antallet uansett. 16-åringen bor vel ikke hjemme for alltid. Frem til da kan dere kjøre to biler til ting eller ha minibuss (krever eget sertifikat om dere ikke allerede har det). Regner med at dere kan få hjelp av de større barna til de mindre. Folk klarer jo ungeflokker på 8-9-10 barn og mer så å gå fra 6 til 7 er ikke verdens undergang tror jeg. Når alt kommer til alt er det din beslutning og ingen andre kan ta den for deg. Glem bygdedyret Lykke til! PS: vil nok kanskje anbefale en annen prevansjonsmåte til neste gang slik at det ikke blir en nr 8 (såfremt dere ikke planlegger/ønsket det) eventuelt en sterilisering om det er noe som dere ønsker. Vil absolutt anbefale å ha bil med plass til alle selv om eldste flytter hjemmefra. Jeg er eldst av 4 søsken, og det var fryktelig sårt å aldri bli regnet med på ferier o.l. så fort jeg flyttet på hybel (som 16-åring) fordi foreldrene mine syntes det var greiest å ha en vanlig 5-seter. Anonymous poster hash: cb15d...c92
Anonym bruker Skrevet 29. november 2016 #11 Skrevet 29. november 2016 Jeg er i uke 14 med nr 6 og angrer bittert på at jeg ikke tok abort. Angrer faktisk sånn at jeg ikke får sove om nettene og bare har lyst å reise fra hele livet mitt. Så skjønner godt om du vil ta abort med nr 7, bare husk å være helt sikker. Og syns du er utrolig tøff som turte å ta steget. Anonymous poster hash: 568a2...230 Fy faen... stakkars unge. Få hjelp Anonymous poster hash: 70108...864
Venter-kanskje-nr-7 Skrevet 29. november 2016 Forfatter #12 Skrevet 29. november 2016 Ville beholdt. En fra eller til gjør ikke så mye når du har kommet opp i det antallet uansett. 16-åringen bor vel ikke hjemme for alltid. Frem til da kan dere kjøre to biler til ting eller ha minibuss (krever eget sertifikat om dere ikke allerede har det). Regner med at dere kan få hjelp av de større barna til de mindre. Folk klarer jo ungeflokker på 8-9-10 barn og mer så å gå fra 6 til 7 er ikke verdens undergang tror jeg. Når alt kommer til alt er det din beslutning og ingen andre kan ta den for deg. Glem bygdedyret Lykke til! PS: vil nok kanskje anbefale en annen prevansjonsmåte til neste gang slik at det ikke blir en nr 8 (såfremt dere ikke planlegger/ønsket det) eventuelt en sterilisering om det er noe som dere ønsker. Tror det eneste som fungerer på meg er sterilisering , slik at nå blir det garantert det!
Venter-kanskje-nr-7 Skrevet 29. november 2016 Forfatter #13 Skrevet 29. november 2016 Vil absolutt anbefale å ha bil med plass til alle selv om eldste flytter hjemmefra. Jeg er eldst av 4 søsken, og det var fryktelig sårt å aldri bli regnet med på ferier o.l. så fort jeg flyttet på hybel (som 16-åring) fordi foreldrene mine syntes det var greiest å ha en vanlig 5-seter. Anonymous poster hash: cb15d...c92 Har syv-seter nå, slik at jeg får med meg alle. Beholder vi, så må vi kjøpe 9-seter. Jeg vil kunne ha med meg alle, uten å måtte planlegge at samboeren må kjøre en bil. Enig med deg med at det er viktig !
Venter-kanskje-nr-7 Skrevet 29. november 2016 Forfatter #14 Skrevet 29. november 2016 Fy faen... stakkars unge. Få hjelp Anonymous poster hash: 70108...864 Synes synd på deg anonym, som kan dømme mennesker på den måten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå