Gå til innhold

Gravid og har gått helt amok med brus og

Anbefalte innlegg

Skrevet

Godter. Klarer ikke stoppe.

Jeg er overvektig og før graviditeten hadde jeg klart å slutte med sukkerholdig brus. Pg brus uten sukker var kun i helger. Hadde også sluttet å spise så mye godter i helgene.

I uke 25 ca sprakk jeg mer og mer. Nå har jeg fem uker igjen. Drikker brus hver dag og gjerne en sjokolade, litt kjeks og boller. Tenker på det hele dagen. Er en besettelse. Har aldri opplevd noe slikt.

Har gått opp 15 kg og vil helst ikke øke mer.

Hvordan klare å slutte?? Føles som jeg ikke er meg selv.

Anonymous poster hash: 9d396...8aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må bare kutte, og du må bestemme deg.

Du er klar over alle risikoene du nå utsetter barnet ditt for? Du er overvektig i utgangspunktet og drittkosthold på toppen... bryr du deg ikke mer om barnets helse? Det er snakk om resten av livet til det barnet som det risikerer å slite pga. dine valg nå.

Du kan snu om og ikke gjøre det verre.

Er det ikke nok motivasjon å tenke på barnets helse?

Bestem deg for at fra og med i morgen så spiser du som om du hadde svangerskapsdiabetes. Og så gjennomfører du det resten av svangerskapet og mens du ammer. Du må bare bestemme deg og stå ved det!

Start her og nå! Kast alt du har av drittmat i huset. Gå helt ut i utesøpla med det. Da er du i gang. Du kan gjøre mye bra om du nå passer kostholdet ditt resten av svangerskapet og mens du ammer :)

Anonymous poster hash: 65198...48a
Skrevet

Prøv å kom deg selv i forkjøpet. Spis deg god og mett på ordentlig mat. Kjøp inn frukt og stagg søthungeren med fruktsalat med kesam. Bytt ut brus med f.eks noisy. Smoothie kan også være et godt alternativ.

Hold ut i 3 dager uten brus og godteri. Det klarer du! Når de 3 dagene er over, så vil du kjenne at det går lettere å fortsette. Men fokuser på 3 dager først. Går det ikke, så har du i alle fall prøvd, og det er fullt mulig å prøve på nytt igjen ;)

Anonymous poster hash: adae6...db1

Skrevet

Prøv å kom deg selv i forkjøpet. Spis deg god og mett på ordentlig mat. Kjøp inn frukt og stagg søthungeren med fruktsalat med kesam. Bytt ut brus med f.eks noisy. Smoothie kan også være et godt alternativ.

Hold ut i 3 dager uten brus og godteri. Det klarer du! Når de 3 dagene er over, så vil du kjenne at det går lettere å fortsette. Men fokuser på 3 dager først. Går det ikke, så har du i alle fall prøvd, og det er fullt mulig å prøve på nytt igjen ;)

Anonymous poster hash: adae6...db1

Jeg har prøvd mange ganger. Kommet meg til fem dager en gang. Følte meg så bra. Men plutselig fråtset jeg.

Har aldri hatt dette problemet tidligere.

Jeg har vært overvektig pga medisiner og lite aktivitet. Var gjennom alvorlig sykdom og flere operasjoner. Brukte to år på å stable meg på bena igjen.

Skjønner ikke hvor dette suget kommer fra. Er som en sterk besettelse. Føler nesten jeg får abstinenser uten sukker. Liker ikke maten jeg vanligvis likte før svangerskapet.

Jeg vil helst bare ha nudler og knekkebrød.

Er det normalt å få det slikt i graviditeten? Vil jeg bli normal igjen, savner mat. Tenker på vanlig middag.

Hi

Anonymous poster hash: 9d396...8aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...