Anonym bruker Skrevet 28. november 2016 #1 Skrevet 28. november 2016 Sønnen vår på 4 år har 38,5 i feber nå, men sover godt. La være å gi febernedsettende mtp at han sover rolig uten å våkne? Anonymous poster hash: 084b8...380
Anonym bruker Skrevet 28. november 2016 #2 Skrevet 28. november 2016 Ehhh?? Anonymous poster hash: fb829...884
Anonym bruker Skrevet 28. november 2016 #3 Skrevet 28. november 2016 Hvis han allerede sover ville jeg ikke vekket han for å gi Paracet nei. Men om han våkner på natten og fortsatt er varm ville jeg gitt Paracet. Anonymous poster hash: cdf64...6b8
Anonym bruker Skrevet 28. november 2016 #4 Skrevet 28. november 2016 Ville aldri gitt febernedsettende til et barn med så lav feber om det ikke var tydelig preget av noe. At allmenntilstand var redusert. Når barnet nå sover tydelig ikke preget hadde jeg bare latt barnet sove. De trenger ikke febernedsettende bare de har litt feber. Små barn takler feber godt, feber er dessuten ikke farlig i seg selv. Anonymous poster hash: 9a49a...9dd
Anonym bruker Skrevet 28. november 2016 #5 Skrevet 28. november 2016 Så lenge barnet drikker, har våte bleier og ikke virker utilfreds har jeg aldri gitt febernedsettende til noen av barna mine. Deilig for de å sove når de er syke. Dessuten er jo feber positivt på den måten at den tar knekken på en pågående infeksjon i kroppen. Blir de feberfri på Paracet blir ihvertfall mine barn helt ville, og jeg tror at rekovalens tiden på sykdommen øker. Anonymous poster hash: 737cf...c54
Anonym bruker Skrevet 28. november 2016 #6 Skrevet 28. november 2016 Feber er en del av immunsystemet, og hjelper kroppen med å bekjempe den den skal bekjempe. Så lenge allmenntilstanden er bra og barnet ikke har historie med feberkramper ville jeg ikke gitt febernedsettende på så lav temp som 38,5 til en 4åring. Og jeg ville i alle fall ikke vekket barnet, søvn er den beste medisin! Anonymous poster hash: 13dbb...967
Anonym bruker Skrevet 28. november 2016 #7 Skrevet 28. november 2016 På legevakttlf fikk jeg beskjed om at feber under 39 er "god" feber, men når den kom over 39 burde man gi febernedsettende, da belastningen på kroppen blir stor... Anonymous poster hash: b1fc1...97b
Anonym bruker Skrevet 29. november 2016 #8 Skrevet 29. november 2016 Til mine har jeg gitt febernedsettende ved temp over 39 når de skal legge seg, og ved over 40 har jeg gitt uansett tid på døgnet. Vekker ikke for å gi med mindre tempen er godt over 40. Feber hjelper til med å bekjempe infeksjonen. Anonymous poster hash: 1c89b...1ba
Anonym bruker Skrevet 29. november 2016 #9 Skrevet 29. november 2016 Hos oss har det vært slik at ved sykdom har ene barnet fått paracet for å få i det drikke (evt litt mat, men drikke er det viktigste) Dette barnet blir fort helt apatisk, sover godt og mye, men nekter å innta noe form for flytende eller fast føde. En paracet el og barnet "friskner til" og drikker gjerne en god del (evt litt mat også) Andre barnet gir vi paracet ved sykdom fordi dette aldri finner roen. Prøver gjerne å spise lett mat, drikker ofte mye (får det det vil ha, det være seg brus, saft, juice, melk....) og har ikke behov for "hjelp" til å holde væskebalansen ok. Men som sagt, sovner ikke! En paracet og det slapper godt av og sovner gjerne i noen timer. Passer det å vente til kvelden så gir vi da,- og sover det "lenge" nok neste dag, så venter man til kvelden igjen med ny. Om det våkner grydtidlig så gir vi gjerne en midt på dagen slik at barnet får slappet av en runde til. Man må nesten bare se an barna, tenker jeg. Drikker det nok og sover det, og feber ikke er faretruende høy, så kan men la være, tenker jeg.... Anonymous poster hash: 1e8eb...56d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå