Gå til innhold

P-piller og depresjon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på antidepressiva og startet nylig opp på P-piller også.

Gikk på antidepressiva i 6 uker å fikk en god virkning. Så 3 uker etter startet jeg på P-piller og depresjonen kom snikende tilbake.

Er det antidepressiva som ikke er tilstrekkelig eller klusser P-pillene opp behandlingen for depresjonen min ? Sto i pakkevedlegget at en av de vanligste bivirkninger var depresjon.

Går det over eller vil min antidepressiva være ubrukelig om jeg bruker P-pillene?

Anonymous poster hash: ae537...ec0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror eneste måten å være sikker er å slutte på p-pillene noen måneder og se om det kommer seg igjen. Men snakk med legen/behandleren din og sørg for å bruke annen prevensjon i så fall.

Vet om flere som har blitt deprimert av p-piller og ikke tåler å gå på det. Jeg ble ikke direkte deprimert av dem, men fikk ekstreme pms'er som også gikk på psyken. Ikke verdt det for min del.

Anonymous poster hash: 9f856...b82
Skrevet

Jeg fikk selvmordstanker av cerazette p piller. Var som å dette ned i et sort hull.

Den dagen jeg vurderte å hoppe foran toget , gikk p pillene i søpla!

Skrevet

Etter å ha forsøkt 5 ulike typer minipiller og p- piller skjønte jeg at jeg ikke kunne bruke hormonprevensjon. Ble et PMS- troll som bare hadde lyst til å gråte, av alle.

Anonymous poster hash: 2531c...45e
Skrevet

Jeg ble frarådet hormonprevensjon pga av depresjonen min. Nå har jeg aldri gått på det heller, så vet ikke hvordan det ville påvirket meg.

Anonymous poster hash: d2ed8...86c

Skrevet

Ei venninne ble deprimert og fikk kviser de første ukene etter at hun begynte på cerazette. Men det gikk seg til da kroppen ble vant til de. Så noen går det ok med fra dag en, andre må tilvennes og noen (inkl meg) blir fullstendig koko av sånt. Jeg ble et monster!

Anonymous poster hash: 68130...8d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...