Gå til innhold

Kan slitenhet etter en operasjon sitte lenge i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

10-åringen min ble operert for tre uker siden. Mandler. Forrige uke var hun på skolen hele uka. Så dette er andre skoleuke etter operasjonen. Og hun virker så ufattelig sliten! Hun har liksom ingenting å gå på. Orker knapt fritidsaktivitetene sine, og har et veldig ustabilt humør. Hun er overtrøtt-ustabil allerede kl 16 på ettermiddagen. Videre er hun et barn som alltid har våknet tidlig, nå slår hun bare av vekkerklokka og sover videre. Er dette normal slitenhet etter en operasjon?

Hun hadde en ordentlig sykdomsjau tidligere i år. En uke på sykehus og hjernebetennelse. Hun ble ikke bra før etter seks mnd etter sykehusoppholdet. Etter det gikk det bare ca 2 mnd før denne operasjonen. Kan det være at kroppen hennes bruker lengre tid på å komme seg nå pga sykehistorien?

Anonymous poster hash: ccbb9...71b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig mulig hun er redusert enda ja, kroppen kan bruke lang tid på å leges. Hun burde få være hjemme og hvile, og slippe fritidsaktiviteter. Ikke bra og presse kroppen når man er sliten. God bedring til henne :)

Anonymous poster hash: d8123...605
Skrevet

Ja det kan absolutt hende, er ikke uvanlig med en slik utmattelsestilstand en stund etter så stor belastning på kroppen

Anonymous poster hash: 2635c...ed7

Skrevet

Ikke for å skremme deg, men vær obs og la henne hvile nå

Hun kan ende med en langvarig utmattelsessyndrom/ME om hun ikke gir kroppen tid nå.

Gå på skolen, men minst mulig annet, hun trenger hvile

Skrevet

Å fjerne mandler er jo ikke noen stor operasjon, men det kan være det toppet seg i forhold til den runden hun hadde tidligere og derfor bruker lenger tid på å komme seg.

Anonymous poster hash: 592e0...1ce

Skrevet

Ikke for å skremme deg, men vær obs og la henne hvile nå

Hun kan ende med en langvarig utmattelsessyndrom/ME om hun ikke gir kroppen tid nå.

Gå på skolen, men minst mulig annet, hun trenger hvile

Jeg skal være obs på det ja. Det er lett å presse litt for mye merker jeg. Lekser skal jo gjøres, aktiviteter "skal" man gå på. Men jeg skal la henne avgjøre helt selv ang aktivitetene, selv om den økonomiske delen av meg selvsagt slår til og tenker på hva jeg har betalt for de aktivitetene.. 

Skrevet

Jeg skal være obs på det ja. Det er lett å presse litt for mye merker jeg. Lekser skal jo gjøres, aktiviteter "skal" man gå på. Men jeg skal la henne avgjøre helt selv ang aktivitetene, selv om den økonomiske delen av meg selvsagt slår til og tenker på hva jeg har betalt for de aktivitetene.. 

Seriøst?

Stakkars liten

Skrevet

Seriøst?

Stakkars liten

Hun fikk slippe forrige uke, så det er ikke så stakkars altså. Men selvsagt synd hvis hun mister halve semesteret.

Skrevet

Hos oss informerer vi alltid at barna bør avstå fra krevende fysisk aktivitet de første 4 ukene og så se an. Samt 1-2 uker hjemme fra skole eller barnehage. Dette er etter å ha fjernet mandlene.

Anonymous poster hash: 93311...906

Skrevet

Hun fikk slippe forrige uke, så det er ikke så stakkars altså. Men selvsagt synd hvis hun mister halve semesteret.

Jo det er stakkars!! De pengene betyr jo ingenting hvis barnet er sliten om dagen. La henne velge selv det er viktig å lytte til hva hun sier.

Anonymous poster hash: 45620...054

Skrevet

Jo det er stakkars!! De pengene betyr jo ingenting hvis barnet er sliten om dagen. La henne velge selv det er viktig å lytte til hva hun sier.

Anonymous poster hash: 45620...054

Hun velger jo selv. Men jeg kan jo synes det er litt kjedelig likevel. Har naturligvis ikke sagt det til henne.

Skrevet

Min hanglet i flere uker etter operasjon av samme størrelsese. Hjemme fra skolen i to uker, men ventet lengre med fritidsaktiviteter etter beskjed fra legen.

Anonymous poster hash: 1a4af...c66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...