Gå til innhold

Nekte samvær mens man venter på dom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttungen på 10år ønsker ikke å være hos sin far på onsdag til torsdag hver uke, men kun annenhver helg fredag til mandag. Dette har pågått i 1år og barnet har måttet bli tvingt og "truet" hvis du ikke blir med nå så tar jeg fra deg ipaden...

I morgen skal vi igjen på mekling og der skal jeg legge frem barnets ønske. Hvis far motsetter seg onsdagssamværet så må jeg da ta dette til retten. Men hvordan ha samvær mens man venter på domstolen får avgjort saken?

Jeg har ikke tenkt til å tvinge gutten og vil han ikke så får han bli hjemme. Jeg har tenkt til å foreslå mer samvær i helgene annen hver mnd f.eks. I tillegg til vanlig samvær fredag til mandag. Far bor et stykke unna.

Noen råd?

Anonymous poster hash: ab5a7...dbc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da bør du be om midlertidig avgjørelse fra retten. Blir mest ryddig.

Anonymous poster hash: b86c1...a74

Skrevet

Guttungen på 10år ønsker ikke å være hos sin far på onsdag til torsdag hver uke, men kun annenhver helg fredag til mandag. Dette har pågått i 1år og barnet har måttet bli tvingt og "truet" hvis du ikke blir med nå så tar jeg fra deg ipaden...

I morgen skal vi igjen på mekling og der skal jeg legge frem barnets ønske. Hvis far motsetter seg onsdagssamværet så må jeg da ta dette til retten. Men hvordan ha samvær mens man venter på domstolen får avgjort saken?

Jeg har ikke tenkt til å tvinge gutten og vil han ikke så får han bli hjemme. Jeg har tenkt til å foreslå mer samvær i helgene annen hver mnd f.eks. I tillegg til vanlig samvær fredag til mandag. Far bor et stykke unna.

Noen råd?

Anonymous poster hash: ab5a7...dbc

Du har snakket med faren om dette og han syns ikke det var greit?

Vi begynte også med "vanlig" samvær annen hver helg og onsdager. Ble for mye fram og tilbake for barnet så vi endret det til torsdag-mandag annenhver uke heller. Mye mer stabilt og hun godtok plutselig samværet mye bedre. Vi økte så til 5 netter onsdag til mandag i et års tid før hun sa fra Agder ble for mye, da gikk vi tilbake til 4 netter heller. Her er barnets beste i fokus, hun får si sin mening og hun er fornøyd med ordningen vi har kommet frem til sammen.

I følge barnekonvensjonen har barnet noe de skal ha sagt i forhold til samvær/hvem de skal bo hos. og meningen teller sterkere jo eldre de blir. (Fra 7 år)..

Anonymous poster hash: 2f0b0...5d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...