Gå til innhold

Hvordan vet jeg at jeg vil ha barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åhh, jeg er så sint på meg selv :( Jeg klarer aldri å ta en ordentlig avgjørelse, og ihverfall ikke ang å få barn eller ikke. 

Dere som var usikre; hvordan kom dere til den konklusjonen dere tok? og hvor gamle var dere da?

Anonymous poster hash: 4f938...301
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var 28. Var uforsiktige og ble gravid så da slapp vi å ta den avgjørelsen. To uker før hadde jeg sagt at jeg aldri skulle ha barn. Var visst meningen likevel.

Anonymous poster hash: 69727...753

Skrevet

Hvordan ser du for deg at du vil livet skal bli?

Ønsker du å ha et familieliv, barn og barnebarn, turer og opplevelser med familie? Bo et sted, skape røtter og tilhørighet. Bruke tid på barnas oppvekst. Sette noen andre foran deg selv.

Eller trives du godt for deg selv, evt med partner/venner? Være fri til å ta avgjørelser kun på egne premisser og uten å måtte ta hensyn til barn. Reise mye, flytte oftere? Fokusere på jobb/karriere?

Hva med når du blir gammel? Blir det veldig trist å ikke bli bestemor en gang? Eller føles det helt greit?

Anonymous poster hash: 8dd7d...18f

Skrevet

Jeg trodde at jeg aldri hadde noe ønske om barn. Jeg var veldig fornøyd med livet mitt som barnløs :) Men så ble jeg gravid ved et uhell og klarte ikke ta abort. Så da fikk jeg barn og er veldig fornøyd med det også. Livet er annerledes med barn, noe er mye mer slitsomt og noe er mye bedre. Men nå kan jeg aldri se for meg livet uten barnet mitt.

Var 34 år da jeg fikk barn.

Jeg tror at mange aldri blir helt sikre og så får man barn ved uhell eller at man bare lar det stå til og planlegger uten å være 100% sikker. Det er uansett vanskelig å bli 100% sikker når man aldri helt vet hva man går til...;)  Enig med hun over at du bør tenke på hva du ønsker for fremtiden og hvordan du ser for deg at fremtiden skal være. Da blir det knskje enklere å bestemme seg.

Mine tanker for fremtiden har endret seg. Nå ser jeg for meg at jeg skal ende opp som en litt lubben og snill bestemor, som alltid har rød saft og gode klemmer på kjøkkenet. Jeg gleder meg til det :) Og blir jeg ikke bestemor så blir jeg ikke det. Det er lov å drømme :)

Anonymous poster hash: e59fc...3ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...