Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 27. november 2016 #1 Skrevet 27. november 2016 I morgen kommer det et barn hit som har vannkopper og jeg krysser alt for at barna mine blir smittet 😀 Er det noen her som har prøvd å smitte barna sine med vilje og funket det?
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #2 Skrevet 27. november 2016 Hadde aldri giddet å smitte dem i adventstiden når det skjer så mye morsomt og spennende både i barnehagen, på skolen og på fritiden. Anonymous poster hash: 4276f...9be
MammantilNurket Skrevet 27. november 2016 #3 Skrevet 27. november 2016 Min venninne smittet sønnen sin med vannkopper. Han ble _kjempesyk_. Vær obs på at vannkopper kan, hvis man er riktig uheldig, medføre komplikasjoner og ettersykdommer.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #4 Skrevet 27. november 2016 Ja det var jo en koselig mor, smitte de med vilje i jula ego. Anonymous poster hash: a530d...c2d
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #5 Skrevet 27. november 2016 Mulig jeg kommer til å gjøre det, da mannen min ikke fikk vannkopper før ung.skolen til tross for at han ble utsatt for smitte flere ganger i barneårene. MEN jeg ville aldri gjort det i adventstiden. Anonymous poster hash: a80cb...f03
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #6 Skrevet 27. november 2016 Kjipt med vannkopper i jula Anonymous poster hash: 15a60...396
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #7 Skrevet 27. november 2016 Det er faktisk helt grusomt tenkt! Regner med det var en dårlig spøk?? Du vil med vilje gjøre barna syke? Nå i adventstid og juletid?? Fordi? Du synes det hadde vært greit? Sånn gjør bare ikke en mor. Anonymous poster hash: 47792...553
Gjest Darwinia:-) Skrevet 27. november 2016 #8 Skrevet 27. november 2016 Har ingenting imot smittefester. Ja, i sjeldne tilfeller kan man bli skikkelig syk av vannkopper men vedkommende ville jo da kanskje blitt enda verre noen år senere. Men jeg hadde ikke gjort det i jula.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #9 Skrevet 27. november 2016 Altså, timingen høres kjip ut, når det er sagt så kan det jo være koselig når man først må være hjemme en stund å kunne bedrive masse juleaktiviteter og gjøre det beste ut av det på den måten. Personlig ville jeg nok droppet det nå så nært jul, men det kan jo være noen prøver å time det i forhold til å få det til å klaffe med ferieavvikling så de ikke mister jo mange jobbdager. Anonymous poster hash: 4d928...7d6
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #10 Skrevet 27. november 2016 Ifjor måtte søsteren min og hennes familie feire jul alene pga en av ungene hadde vannkopper,så de satt alene på julaften. Jeg hadde en gutt på 9 mnder å ville jo ikke at han skulle bli smittet og vi skulle jo feire jul med foreldrene våres. Så ville ikke prøvd å få barnet smittet nå rett før jul. Anonymous poster hash: d5f3d...21b
labine Skrevet 27. november 2016 #11 Skrevet 27. november 2016 I morgen kommer det et barn hit som har vannkopper og jeg krysser alt for at barna mine blir smittet Er det noen her som har prøvd å smitte barna sine med vilje og funket det? De fikk det heldigvis da mellomste gikk i barnehagen. Dersom jeg hadde fått fler unger etter det hadde jeg garantert prøvd å få de smittet - gubben fikk nemlig også vannkopper også og han ble skikkelig dårlig i hvertfall to uker, og han er ikke av den typen mannfolk som later han blir skikkelig dårlig av en liten forkjølelse...
SuperFries Skrevet 27. november 2016 #12 Skrevet 27. november 2016 Det er fortsatt 5 uker ca til jul. Ingen krise å bli smittet nå. Det passer uansett aldri å bli syk. Det er enten jul, påske, sommer, ferie, bursdager osv. Så kjør på ☺️
soleia Skrevet 27. november 2016 #13 Skrevet 27. november 2016 Obs at det er to vekers inkubasjonstid, og så kjem det ei veke der barnet bør isolerast mest mogleg heime. Om ikkje begge vert smitta på ein gong, så vert det ny runde etter ytterlegare to veker, altså i jula.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #14 Skrevet 27. november 2016 Ifjor måtte søsteren min og hennes familie feire jul alene pga en av ungene hadde vannkopper,så de satt alene på julaften. Jeg hadde en gutt på 9 mnder å ville jo ikke at han skulle bli smittet og vi skulle jo feire jul med foreldrene våres. Så ville ikke prøvd å få barnet smittet nå rett før jul.Anonymous poster hash: d5f3d...21b Enig i denne, forvent dere en ensom jul for ikke alle er giret på å ha unger med vannkopper oppi seg. Og om de ikke får på likt men en får og så får den andre når nr 1 er ferdig tar det jo innmari lang tid. Og om en unge ikke får vannkopper men får ikke gå på juletrefest, nissefest, julaften hos mormor, juleverksted, skitur osv fordi mor er hjemme med sykt søsken. Utrolig dårlig timing Anonymous poster hash: 15a60...396
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #15 Skrevet 27. november 2016 Jeg sørget for at mine barn ble smittet ja. Vi var på besøk hos to andre barn som hadde nylig utbrudd. Drakk av samme kopper og bada sammen i badekar. Ca. 2-3 uker etter fikk mine det. De var da 3 og 5 år. Veldig greit å være ferdig med det. Minste var ikke syk i det hele tatt. Bare prikker som nesten ikke klødde. Eldste hadde det litt værre, men det gikk veldig greit. Nå er de 8 og 10, og vannkopper går som skikkelig epidemi på skolen nå. Deilig å tenke at vi slipper nå... Sykdom passer aldri uansett. Men jeg vil heller at de får vannkopper som små. Mannen min hadde det som 16-åring, og han var kjempedårlig i mange uker. Anonymous poster hash: 052eb...a34
Mamma til 2 søte Skrevet 27. november 2016 #16 Skrevet 27. november 2016 Rett før jul? Worst case så blir dere sittende alene i jula. Hadde jeg aldri kunnet gjort mot ungene mine... Vannkopper har man alltids mulighet til å få senere. Får håpe det ikke funker da 😉
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #18 Skrevet 27. november 2016 Først; kan du leve med vissheten om at du er skyld i komplikasjonene som eventuelt kan forekomme? For det andre; du kunne ikke valgt en verre tid for å gjøre dette! Sist; fra ei som har hatt vannkopper to ganger og som har voldsomt respekt for sykdommen så kommer jeg aldri til å oppsøke denne sykdommen på vegne av barn! Her skal det vaksineres mot vannkopper hvis det er mulig, jeg tar ikke sjansen på at det går fint så lenge jeg ikke har noen garantier, i hvert fall ikke så lenge man kan hindre det. Anonymous poster hash: 1c74d...0d3
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #19 Skrevet 27. november 2016 Prøvde i en årrekke å smitte ungene. Funka ikke før for 3 år siden, og da prøvde jeg ikke engang. Nabo ungen var over her og badet med minsten, som igjen smittet de andre. Midt på sommeren, midt i ferien, men det gikk greit. De ble ikke så fryktelig dårlig Anonymous poster hash: 5213b...cb0
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #20 Skrevet 27. november 2016 Det er fortsatt 5 uker ca til jul. Ingen krise å bli smittet nå. Det passer uansett aldri å bli syk. Det er enten jul, påske, sommer, ferie, bursdager osv. Så kjør på ☺️ Ja, sannsynligvis vil de være ferdige med det til jul (selv om de kan gå glipp av endeladventskos). Det som er synd er at de like sannsynlig har gitt smitten videre til noen andre, som ikke har bedt om det, og som kanskje må endre eller avlyse planene sine for julen. Anonymous poster hash: ddd54...9ee
SuperFries Skrevet 27. november 2016 #21 Skrevet 27. november 2016 Ja, sannsynligvis vil de være ferdige med det til jul (selv om de kan gå glipp av endeladventskos). Det som er synd er at de like sannsynlig har gitt smitten videre til noen andre, som ikke har bedt om det, og som kanskje må endre eller avlyse planene sine for julen. Anonymous poster hash: ddd54...9ee Det får så være. Man kan ikke tenke på alle andres skjebner hele tiden. Her i huset har mannen vært syk de 2 av de 6 siste julene. Datter vært syk én gang og minstemann innlagt på sykehus hele julen en annen gang. Det er sånt som skjer.
Blomstogbier Skrevet 27. november 2016 #22 Skrevet 27. november 2016 Nei.. Kanskje jeg skal ha smittefest neste gang omgangssyken kommer i hus. Så kan alle kose seg og spy litt.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #23 Skrevet 27. november 2016 Nei.. Kanskje jeg skal ha smittefest neste gang omgangssyken kommer i hus. Så kan alle kose seg og spy litt. Kanskje i januar, som en detox og fin start på nyttårsforsettet? Anonymous poster hash: 15a60...396
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #24 Skrevet 27. november 2016 Det får så være. Man kan ikke tenke på alle andres skjebner hele tiden. Her i huset har mannen vært syk de 2 av de 6 siste julene. Datter vært syk én gang og minstemann innlagt på sykehus hele julen en annen gang. Det er sånt som skjer. Vi får håpe femåringen som ikke får feire jul med bestemor og søskenbarn eller familien som ikke får tatt turen til Thailand de har gledet seg til et år er like rause. Anonymous poster hash: ddd54...9ee
Blomstogbier Skrevet 27. november 2016 #25 Skrevet 27. november 2016 Kanskje i januar, som en detox og fin start på nyttårsforsettet? Anonymous poster hash: 15a60...396 Smart! Er endel kvinner her som sikkert kommer, mer enn gjerne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå