Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #1 Skrevet 27. november 2016 Jeg lufter en tanke. Er jeg ikke heldig som bor i en Kommune med tillitsprosjekt hvor vi kan ha så mange egenmeldinger vi vil og sykemelde oss selv opptil ett år?🍀 Jeg er for øyeblikket gravid og så avslappet - for jeg vet om jeg skulle bli dårlig kan jeg selv avgjøre om jeg må bli hjemme. Og frem til nå har jeg null fravær, 6 måneder på vei. Kommunens erfaring er at sykefraværet på arbeidsplassene har gått drastisk ned. Jeg tror virkelig folk slapper mer av og er mindre borte fra jobben sin ☺️ Anonymous poster hash: 035a6...f68
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #2 Skrevet 27. november 2016 Man blir ikke nødvendigvis mindre syk av å ha en slik ordning. Jeg kan styre alle dager selv, i mer eller mindre grad. Jeg måtte allikevel være 50% sykemeldt fra uke 15 til uke 36, når jeg ble 100% sykemeldt i sist svangerskap. Jeg KAN være hjemme,(og har fått beskjed om det) hvis det har vært en periode med lite søvn eller jeg kjenner jeg er skikkelig sliten, men jeg gjør det jo ikke... Tror dette med ansvar for egen tid er viktigere enn at man potensielt kan skulke om man vil. For de som "tar en 3 dagers" vil gjøre det uansett Anonymous poster hash: 7ff1d...802
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #3 Skrevet 27. november 2016 Det har jeg faktisk ikke hørt om! Spennende, spesielt at de erfarer at sykefraværet går drastisk ned. Jeg tror de fleste er oppegående mennesker som ikke utnytter ordningen - men det vil alltid være noen som vil utnytte systemet. Lykke til videre med graviditeten Anonymous poster hash: 66a59...6b3
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #4 Skrevet 27. november 2016 Kommunen har hatt dette prosjektet siden 2009 og det er vellykket. Jeg er glad jeg kan være akkurat som jeg er uten å føle meg presset til å få legen med på laget hvis du skjønner. Skulkingen går jo tydeligvis ned med denne ordningen så det er vinn vinn for alle parter! HI Anonymous poster hash: 035a6...f68
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #5 Skrevet 27. november 2016 Har ikke hørt om det. Jobber også i en kommune, vi er IA bedrift så har jo litt bedre ordninger for egenmelding o.l enn det lovpålagte. Anonymous poster hash: 2aff4...0da
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #6 Skrevet 27. november 2016 Vi er veldig fornøyd med det. Anonymous poster hash: 035a6...f68
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #7 Skrevet 27. november 2016 Jeg lufter en tanke. Er jeg ikke heldig som bor i en Kommune med tillitsprosjekt hvor vi kan ha så mange egenmeldinger vi vil og sykemelde oss selv opptil ett år? Jeg er for øyeblikket gravid og så avslappet - for jeg vet om jeg skulle bli dårlig kan jeg selv avgjøre om jeg må bli hjemme. Og frem til nå har jeg null fravær, 6 måneder på vei. Kommunens erfaring er at sykefraværet på arbeidsplassene har gått drastisk ned. Jeg tror virkelig folk slapper mer av og er mindre borte fra jobben sin ☺ Anonymous poster hash: 035a6...f68 Er man syk, så er man jo like syk til tross for en sånn ordning Anonymous poster hash: d32b8...9e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå