Gå til innhold

Jeg blir så luta lei min perfekte venninne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff ja, jeg vet dere vil kalle meg sjalu, og det er akkurat det jeg er.

Hun tjener så godt, kan kjøpe det hun vil, går til frisør og hudpleier hver sjette uke, har tatt mageplastikk etter fødsel så hun serselvfølgelig veldig bra ut.

Jeg er bare helt vanlig. Hun sender snapper av frokosten sin: avokado og et kokt egg, lunch: smoothie, osv osv osv.

Jeg blir så misunnelig. Men samtidig så lei.

Har lyst å kutte henne ut, og heller være sammen med venner som er litt mer lik meg, men vi har jo vært venner i 24 år... Det er lang tid.

Anonymous poster hash: 12d1d...12e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kok deg ett egg selv og putt noen mangoer i smoothiemixern og gled deg over hennes fremgang. Det er mye mer verdt å ha en god venninne enn all verdens hudpleie og mageplastikker.

Anonymous poster hash: 64d61...0b0

Skrevet

Hva eksakt er du sjalu på egentlig? At hun klarer å ha et kosthold hun selv tenker er bra? At hun har råd til det hun vil? Føler du at hun er ovenfra og ned? Jeg er litt fordomsfull, men jeg har lett for å tenke at de som har så fokus på utseende, føler seg litt tomme innvendig. At de må kompensere for tomheten ved å fremstå som perfekte og (forhåpentligvis) høste oppmerksomhet og misunnelse. Og vips, så er jeg glad for at jeg er normalt pen uten å måtte jobbe for det, har gode verdier og er takknemlig for de små tingene i livet. 

Anonymous poster hash: 68a46...00a
Skrevet

Send snap tilbake

Frokost egg og bacon

Lunch sjokolade milkshake

Skrevet

Hva eksakt er du sjalu på egentlig? At hun klarer å ha et kosthold hun selv tenker er bra? At hun har råd til det hun vil? Føler du at hun er ovenfra og ned? Jeg er litt fordomsfull, men jeg har lett for å tenke at de som har så fokus på utseende, føler seg litt tomme innvendig. At de må kompensere for tomheten ved å fremstå som perfekte og (forhåpentligvis) høste oppmerksomhet og misunnelse. Og vips, så er jeg glad for at jeg er normalt pen uten å måtte jobbe for det, har gode verdier og er takknemlig for de små tingene i livet.  Anonymous poster hash: 68a46...00a

Jeg er sjalu fordi hun har så mange penger og kan bruke det på utseendet, klær og interiør.

Jeg er misunnelig fordi hun har så lite problemer, livet har fart pent med henne, hun har sluppet å gjennomgå sykdom hos nære og kjære, hun har sluppet livskriser.

Jeg er sjalu fordi hun er så flink å gå ned i vekt og bare spise sunneting hele tiden.

Jeg er litt leifordi hun klager over vår felles venninne som er ufør pga sykdom, bare er "svak og lat". Hun er ikke det, hun ER syk.

Jeg er litt lei av at hun klager på småting, som feks mannen som gjør for lite husarbeid, at svigerinna hennes er alt for feit, ja masse rart. Hun har så små problemer.

Jeg får vel bare holde ut. Eller ikke.

Skrevet

Husk at ingen er perfekte, jeg har feks en rik mann. Jeg bruker mye tid på å holde fasaden. Vil ikke at noen skal vite at jeg sliter med masse angst og panikkanfall. Noen dager er det så ille at jeg ikke kommer meg ut døren☹️️ Vennene mine ville ikke trodd det!

Anonymous poster hash: c8d6d...cc8

Skrevet

Det høres ut som du har problemer med selvfølelsen. Har du vurdert å gjøre noe med det?

Ut fra hva du skriver om venninnen din høres hun helt vanlig ut. Så det er kanskje hos deg problemet ligger?

Anonymous poster hash: 54d78...336

Skrevet

Gjør noe med det du kan gjøre noe med, Hi.

Du provoseres av venninnen din fordi hun gjennomfører det du kunne tenkt deg å gjøre - f.eks. hatt et sunt kosthold.

Du trenger ikke være rik for å ha et sunnere kosthold og ev. gå ned i vekt om det er det du føler du trenger.

Du trenger heller ikke være rik for å trene, det er masse effektive øvelser du kan gjøre hjemme i stua, du kan bruke naturen osv. for å trene kondisjon. Om du ikke kommer deg ut, kjøp deg et hoppetau, da får du også kondisjon hjemme i stua. Kjører du styrkeøvelser effektivt nok får du i tillegg en viss kondisjonseffekt av det.

Det er helt tydelig at utseende, kropp og kosthold er noe du er opptatt av og ikke tar tak i når det kommer til deg selv.

Men da velger du det også selv. Ikke skyld på venninnen din fordi du selv ikke orker gjøre noe med det du faktisk kan gjøre noe med.

Mulig dere har vokst fra hverandre, men vær ærlig med deg selv. Du blir ikke mer fornøyd med det du er misfornøyd med hos deg selv bare fordi du kutter henne ut - du får bare litt færre påminnelser om det du selv føler du burde ha gjort.

Anonymous poster hash: c9699...20b
Skrevet

Venninna di høres helt normal ut. Tror du gjør lurt i og heller jobbe med deg selv i dette tilfelle.

Anonymous poster hash: 5b3d9...8e4

Skrevet

Hvem trenger fiender når man har venner som deg? Kutt henne ut - for hennes skyld. Hun fortjener venninner som gleder seg på hennes vegne - ikke bitre og sjalu venninner som deg. Å glede seg over andres gleder er en dyd.

Skrevet

Det høres ut som du har problemer med selvfølelsen. Har du vurdert å gjøre noe med det?

Ut fra hva du skriver om venninnen din høres hun helt vanlig ut. Så det er kanskje hos deg problemet ligger?Anonymous poster hash: 54d78...336

Ja, mulig du har rett.

Men jeg tror ikke det er SÅ vanlig å ha ubegrenset med penger man kan bruke på seg selv, og jeg tror ikke det er over gjennomsnittet vanlig og være så sunn og flink til enhver tild, hver dag.

Men jeg må nok gjøre noe med selvbildet. Men det er kun rundt HENNE jeg får dårlig selvfølelse. Alle de andre vennene mine er helt "vanlige" eller "normale" hvis man kan kalle dem det.

Uff nei, nok syting for i dag. Beklager, måtte bare få det uten plass. Nå skal jeg konsentrere meg om noe hyggeligere :-)

Skrevet

Uff ja, jeg vet dere vil kalle meg sjalu, og det er akkurat det jeg er.

Hun tjener så godt, kan kjøpe det hun vil, går til frisør og hudpleier hver sjette uke, har tatt mageplastikk etter fødsel så hun serselvfølgelig veldig bra ut.

Jeg er bare helt vanlig. Hun sender snapper av frokosten sin: avokado og et kokt egg, lunch: smoothie, osv osv osv.

Jeg blir så misunnelig. Men samtidig så lei.

Har lyst å kutte henne ut, og heller være sammen med venner som er litt mer lik meg, men vi har jo vært venner i 24 år... Det er lang tid.

Det er ikkje om og vere best men at du har det bra sjølv.

Kan godt at økonomien ikkje er så bra og ho har sikker noko og sette fingeren på som du ikkje behøver og sette fingeren på. Behøver ikkje og vere så rosenrødt.  Tenker litt på mageplastikk er jo ei ting og pirke på. Tenk at du kan ha sikkert draget på gutter sjølv uten og vere så perfekt. 

Anonymous poster hash: 3cbdc...e5d

Skrevet

Alt bortsett fra mageplastikken er vell helt normalt, egg og avokado til frokost og smootie til lunsj er vell ikke rikmannskost.

Frisør og hudpleie hver sjette uke er ikke ofte.

Skrevet

Ville det gjort deg lykkeligere å være i hennes sko? De fleste som har behov for å vise seg fram hele tiden, kompenserer for noe de mangler...

Anonymous poster hash: 60a2c...215
Skrevet

Ut fra hva du skriver om venninnen din høres hun helt vanlig ut. Så det er kanskje hos deg problemet ligger?

Anonymous poster hash: 54d78...336

Det er ikke normalt å klage på en "ufør" venninne som ER kronisk syk som lat! 😡

Da er man ikke en god venn.

Det er heller ikke normalt å sjikanere på din "feite" svigerinne for å være feit.

Da viser man at man har noen feilkoblinger et sted.

Ut fra det du forteller virker hun "ikke helt god"! Det er ikke noe å være misunnelig på!

Jeg har en venninne som lege, hun er også sunn, sterk, velstående, pen og morsom.

Hun sitter ikke å sjenerer på syke og feite folk.

Jeg er litt "feit", kunne hatt mer penger, og kunne hatt bedre jobb. Jeg sitter heller ikke å snakker nedsettende om uføretrygdede eller de som er feitere enn meg.

DET ER IKKE NORMALT! Verken for tynne, tykke, rike, eller fattige.

Hadde ikke giddet å forholde meg til slik! Gidder heller ikke være venner med rasister, nynasister, homofobe, mobbere eller andre lavmålere. Har bedre ting å bruke tiden min på.

Du har ingenting å være sjalu på 😘

Anonymous poster hash: a1ef2...3f5

Skrevet

Det rette ordet er misunnelig.

Anonymous poster hash: f9bda...dce

Skrevet

Er det ikke??

Jeg har ikke vært hos frisør på nesten 9 år!!

Har aldri fått hudpleie!!

Anonymous poster hash: bb319...aa4

Skrevet

Er det ikke??

Jeg har ikke vært hos frisør på nesten 9 år!!

Har aldri fått hudpleie!!

Hvis man har en kort frisyre så er det ikke uvanlig å gå hver sjette uke. Det må jo vedlikeholdes. Hudpleie hver sjette uke trenger heller ikke koste mer enn 1000-lappen, selvfølgelig avhengig av behandling.

Skrevet

Hvis man har en kort frisyre så er det ikke uvanlig å gå hver sjette uke. Det må jo vedlikeholdes. Hudpleie hver sjette uke trenger heller ikke koste mer enn 1000-lappen, selvfølgelig avhengig av behandling.

Ikke MER enn 1000-lappen...

For enkelte er det penger som MÅ brukes på mye mer nødvendige ting, som mat og strøm for eksempel..

Skrevet

Ikke MER enn 1000-lappen...

For enkelte er det penger som MÅ brukes på mye mer nødvendige ting, som mat og strøm for eksempel..

For den vanlige nordmann trenger ikke 8-9000 i året å utgjøre all verden dersom man er to voksne med hver sin gjennomsnittslønning i husholdningen.

Skrevet

Hvis dere har vært venner så lenge synes jeg du skulle fortelle henne at du er sjalu og kanskje avtale at hun dropper for mange "perfekte" snap ol. Vis henne din svakhet så viser kanskje hun deg sin også. Ikke kast bort et slikt gammelt vennskap på dette. De er sjeldne. Kan hende vil ingen av dere få flere.

Anonymous poster hash: 52206...3f3

Skrevet

Har også en eks-venninne som er, hmm ja, skrytete.. Nå har jeg henne bare på Facebook og det er et medium som er laget for å skryte, men synes likevel hun virker mer skrytete enn andre... Jeg husker jeg sa det til henne at med henne er det liksom alt en konkurranse. Må være best. Det brakte frem det i meg og når jeg var sammen med henne og det orket jeg ikke. Hun jobber veldig hardt for å fremstå som bedre og det ble slitsomt. Kan kanskje ikke sammenlignes, men har det mye bedre med meg selv nå som hun er ute av livet mitt.

Anonymous poster hash: 8ff38...ad8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...