Gå til innhold

Bartendere lov å gi rabatt på alkohol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går var jeg ute å kjøpte en del drinker.

Han ene bartenderen liker meg litt så har flørtet en del men denne kvelden var det ingen flørting.

Jeg reagerte litt på drinken bare kostet 90 kr men tenkte ikke så mye på det.

Senare på kvelden står det en annen bartender å da betalte jeg 120 kr noe jeg reagerte på.

Jeg spør hvorfor drinken koster 120 kr nå mens jeg betalte 90 kr tidligere.

Han sier at det er helt umulig at jeg kan ha fått drinken så billig.Jeg forteller hvem som serverte meg drinken,så bartenderen snakker med han som liker meg å det viser seg at han har gitt rabatt på alle drinkene jeg har bestillt :)

Ble bare nygjerrig på om bartendere egentlig har lov å gi rabatter eller ikke.

Anonymous poster hash: 17337...da4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bedriften jeg jobber i har avtale med et utested som gir oss prosenter på drikke der, så det går an ja.. Men alkoholreklame er ikke lov, så man kan ikke markedsføre rabatter og billigsalg.

Anonymous poster hash: 1381d...ac9

Skrevet

Ja, det kan man, og det er ikke uvanlig. Barene bestemmer jo utsalgsprisen sin selv.

Skrevet

Har hørt at stamkunder som er der mye får rabatter,men jeg er ikke av de :P

Men godt å høre at han ikke får problemer med dette i ettertid da :)

Ser jo at han liker meg men tanken slo meg aldri at det kunne være at han hadde gitt meg rabatt

Skrevet

Ja det kan de. Men det er ikke lov å reklamere for det.

Anonymous poster hash: a3479...fa7

Skrevet

Det gjorde han heller ikke,å var nok ikke meningen at kollegaen skulle få høre om det heller :P

Skrevet

Det gjorde han heller ikke,å var nok ikke meningen at kollegaen skulle få høre om det heller :P

Hvorfor var det så viktig for deg å diskutere dette med den andre bartenderen da. Om han fikk problemer med å gi deg rabatt så var jo det veldig teit av deg å legge i vei om det. Du skjønte jo selv at du hadde fått drinken billigere!

Anonymous poster hash: ee0e5...c64

Skrevet

Hvorfor var det så viktig for deg å diskutere dette med den andre bartenderen da. Om han fikk problemer med å gi deg rabatt så var jo det veldig teit av deg å legge i vei om det. Du skjønte jo selv at du hadde fått drinken billigere!

Anonymous poster hash: ee0e5...c64

Det samme reagerte jeg på!

Anonymous poster hash: b0d41...99f

Skrevet

Hvorfor var det så viktig for deg å diskutere dette med den andre bartenderen da. Om han fikk problemer med å gi deg rabatt så var jo det veldig teit av deg å legge i vei om det. Du skjønte jo selv at du hadde fått drinken billigere! Anonymous poster hash: ee0e5...c64

Selvsagt lurte jeg på hvorfor de 5 første drinkene koster 90 kr og neste gang er den dyrere.

Trodde jo det var en feil når plutselig denne bartenderen oppga en dyrere pris.

Så da spurte jeg hvorfor drinken koster 90 kr tidligere på kvelden også 120 kr noen timer senare.

Skrevet

Du er jo rimelig bra korka når du spør bartender nr 2 om det. Ingen drinker koster 90 kroner. Du burde skjønt spillet lenge før.

Skrevet

Jeg er ikke så ofte ute så jeg tenker ikke over til vanlig hva drinkene koster.

Trodde det var mer enn 90 kr men tenkte at det sikkert bare var jeg som husket feil.

Tenkte aldri tanken engang på at det kunne være bartenderen som ga meg rabatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...