Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #1 Skrevet 27. november 2016 Jeg er alenemor og har 6 barn, julen nærmer seg og jeg gruer meg veldig Vil så gjerne gi mine barn en skikkelig julefeiring, men innse at i år strekker ikke pengene til gaver og minimalt med julemat. Ligger våken om nettene og tenker på dette. Dette er ikke et tigger innlegg, måtte bare dele tankene mine.... Anonymous poster hash: 3bff7...83f
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #2 Skrevet 27. november 2016 Ok! Anonymous poster hash: 64236...240
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #3 Skrevet 27. november 2016 Trøst deg med at vi er mange som gruer oss. Av ulike grunner. Pengenød er bekymringsfullt. Vi har derimot vennenød... Ser på sosiale medier om hvordan alle andre er med familie og venner, de finner på ting i helgene før jul og i mellomjula. For ikke å snakke om nyttårsaften. Vi har ingen venner som bryr seg nok til å invitere oss eller ha tid til å besøke oss, og lite familie, så sitter alene med barna i denne tiden. Anonymous poster hash: a9f96...f87
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #4 Skrevet 27. november 2016 Skulle ikke tiggerinnlegg være ulovlig her?? Anonymous poster hash: 6456c...884
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #5 Skrevet 27. november 2016 Er det du som har et innlegg på finn? Det høres ikke greit ut å skulle arrangere jul når man er alene med så mange barn. Samtidig kan man komme over noen gode kupp som kan bli julegaver. Jeg kjøpte nettopp to bra brettspill til bare 99 kr stk feks. De koster i utgangspunktet 450 kr. Det er utmerkede julegaver. Men det er klart, da skal man jo faktisk kunne saumfare butikker med jevne mellomrom for å komme over slike ting. Og det er og blir tidkrevende. Når det er sagt, så kjøper faktisk ikke vi så fryktelig mye mer mat og godteri når julen er her. Jeg ser ikke helt behovet. Så jeg tenker nok at dere kan få en fin jul uansett. Men må selvsagt innse at det ikke blir overdådig som så mange går inn for. Anonymous poster hash: d8cb7...e47
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #6 Skrevet 27. november 2016 Hvorfor få flere barn en du kan fø? Anonymous poster hash: 7c627...e51
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #7 Skrevet 27. november 2016 Kontakt Frelsesarmeen, de pleier å samle inn gaver til trengende. Det er en haug av organisasjonen som hjelper de som trenger det, kontakt de. Og julemat er ikke særlig dyrere enn vanlig mat, og mat må man ha om det er jul eller ei Anonymous poster hash: 5aff9...aa0
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #8 Skrevet 27. november 2016 Av ren nysgjerrighet: Hvordan i alle dager har du klart å sette deg i en sånn smørje? Seks barn er unormalt mange. Anonymous poster hash: 31b25...2eb
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #9 Skrevet 27. november 2016 Jeg lurer også på hvorfor man får 6 barn dersom man ikke har økonomi til det? Når det er sagt så har dere vel familie? En far, besteforeldre, onkler og tanter som kjøper gaver til barna? Julemat er ikke så dyrt. Er vi heldig blir det prisras på julegodt dette året også. Du har vel råd til mat hver måned, så mat i jula koster jo ikke mer enn vanlig? En pakke risgrøt og fløte så har du riskrem til alle! Regner med det er litt juleselskap slik at middag en dag eller to blir hos noen andre? Finn egne tradisjoner. En liten nisse kan gjøre rampestreker som adventskalender (søk på ELF on the shelf for ideer). Du kan ha julegrøt til middag noen dager, julepynt har dere vel fra tidligere år? Bruk kveldene til å spille brettspill, tenne sterinlys og ha det koselig. Lag kakao og bak rundstykker/julekaker. Julen blir hva man gjør det til. Anonymous poster hash: 0d260...30f
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #10 Skrevet 27. november 2016 Mente ikke at dette skulle være noe tigging. ville bare få ut noen tanker, men ser nå at det skulle jeg ikke ha gjort. At jeg valgte og få 6 barn, har ikke noe med saken og gjøre, jeg har ikke vært enslig hele tiden, og har hatt god inntekt, men vi kom i en situasjon som dette. å det kan vel hende oss alle. Hilsen Hi Anonymous poster hash: 3bff7...83f
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #11 Skrevet 27. november 2016 Mente ikke at dette skulle være noe tigging. ville bare få ut noen tanker, men ser nå at det skulle jeg ikke ha gjort. At jeg valgte og få 6 barn, har ikke noe med saken og gjøre, jeg har ikke vært enslig hele tiden, og har hatt god inntekt, men vi kom i en situasjon som dette. å det kan vel hende oss alle. Hilsen Hi Anonymous poster hash: 3bff7...83f Uansett er det ganske ekstremt å ha seks barn. Anonymous poster hash: 31b25...2eb
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #12 Skrevet 27. november 2016 Uansett er det ganske ekstremt å ha seks barn. Anonymous poster hash: 31b25...2eb kan hende du synes det, men alle velger ikke det samme som deg. Anonymous poster hash: 3bff7...83f
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #13 Skrevet 27. november 2016 Hva er vitsen på å svare et menneske som er i en vanskelig situasjon slik? Hun har 6 barn, hva tjener dere på å kommentere det? Skal hun sette de bort? Jammen er det mye godhet i folk 😟 Anonymous poster hash: f6345...3b7
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #14 Skrevet 27. november 2016 kan hende du synes det, men alle velger ikke det samme som deg. Anonymous poster hash: 3bff7...83f Men da kan man heller ikke "sutre"for de valgene man har tatt! Det er en kjensgjerning at det koster mye å fø 6 barn - uavhengig av om man er to eller en voksen. Og når man frivillig velger å få 6 barn bør man ta høyde for om man kan forsørge de også om man skulle bli alene! Når det er sagt så finnes det mange gode alternativer for de som er alene i julen. Det finnes mange steder som Arrangerer julefeiring for ensomme og familier. Du kan kontakte Frelsesarmeen og liknende organisasjoner med spørsmål om donasjon av mat og gaver, det finnes mange gratisarrangementer nå før jul som du og ungene kan bære med på for å få opp julestemningen. Anonymous poster hash: ed0f6...dfe
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #15 Skrevet 27. november 2016 Hva er vitsen på å svare et menneske som er i en vanskelig situasjon slik? Hun har 6 barn, hva tjener dere på å kommentere det? Skal hun sette de bort? Jammen er det mye godhet i folk Anonymous poster hash: f6345...3b7 Du har nok litt rett her, men hun har også fått tips hvordan man kan gjøre det best mulig i situasjonen hun er i. Det er mye bedre å finne løsninger. Julemat er faktisk ganske ofte veldig billig. Julepynt har du nok fra den tiden du hadde god inntekt. HI, har du ikke noe som helst familie? Noen som kan stå for noen julegaver til barna og kanskje en tusenlapp til deg slik at du kunne handle litt ekstra? Ellers må du nok bare svelge stoltheten og kontakte f.eks. frelsesarmee. Anonymous poster hash: e41e8...2a1
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #16 Skrevet 27. november 2016 Det er svært få etnisk norske som får seks barn. Og det er det god grunn til! En må ha svært gode ressurser både økonomisk og menneskelig for å følge opp seks barn på en skikkelig måte i det norske samfunnet. Anonymous poster hash: f42d9...6f4
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #17 Skrevet 27. november 2016 Fy så stygge dere er! Ikke sitt på deres høye hest,ulykken rammer fort. Anonymous poster hash: 03209...c38
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #18 Skrevet 27. november 2016 Sjokkert over hvor utrolig skamløse, arrogante og regelrett slemme enkelte her inne er! HI, barna dine er heldige som har mange søsken og stor familie. Fokuser på familiekos i jula. Se filmer sammen med popcorn og pepperkaker. Spill spill sammen. Bak en billig julebakst sammen. Grill pølser og marshmallows på bål i skogen sammen. Sett på koselig julemusikk. Gå på en gratis julekonsert eller julegudstjeneste. Alle kan velge ut én annen i familien å gi gave til. Dette kan bli en koselig jul! Materielle ting har vi alle godt av å få mindre av i julen uansett Anonymous poster hash: 89e8d...fd9
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #19 Skrevet 27. november 2016 Jeg gruer meg også til jul. Jeg skal ha en haug "ukjente" folk på besøk (faren min og hans nye kone og hennes barn er ikke folk jeg kjenner så godt), men de har penger og kjøper inn all maten. Det genererer rester jeg kan leve på resten av julen. Jeg har alle barna julaften og til 30. Desember, så nyttår trenger jeg ikke tenke på. Jeg har kjøpt godteri litt her og der siden august så vi har litt ekstra i julen og frukt kan jeg kjøpe selv. Jeg har snakket med nav og de hjelper meg med gave til barna, så må rradten av familien bare leve med at det ble "billiggaver" fra meg i år. Har heldigvis vare 10 å kjøpe til utenom barna og bruker jeg en 50-lapp på hver og kjøper litt i november og litt i desember, så går det akkurat. Litt snylting for barna sin del med maten og sånn, men de er verdt det Anonymous poster hash: 7fd9b...24a
dragonmom Skrevet 29. november 2016 #20 Skrevet 29. november 2016 trist at du fikk så mye negativ kritikk her. syns det e supert at du har så mange barn. skulle gjerne hatt mange fler selv..... følg med på tilbud i butikkene, det pleier å være ukentlige tilbud på eks grøtris, sur og rødkål, kalkun pleier å bli passe billig mot jul. og lekebutikker kjører en del tilbud, barna trenger ikke å få masse dyre ting i år. eventuelt kan du gi verdikuponger der du tar de med på opplevelser når du har råd til det. sitter litt i saksa selv å vi er to og har bare to barn (men har hatt et år med svangerskap og sykdom, oppussing, bryllup og dåp) still deg inn på å være litt godt tidlig ute til neste år i forhold til gaver. følg med på tilbud evt. benytt det av netthandel (pleier selv å handle på nett og starter innkjøp i september for å spre kostnadene litt) lykke til. håper du kan få litt hjelp av famile også
me_87 Skrevet 29. november 2016 #21 Skrevet 29. november 2016 Jeg anbefaler deg å kontakte "Hjelp oss å hjelpe" på facebook,der kan du få hjelp til både julemat og klær til barna
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2016 #22 Skrevet 2. desember 2016 Jeg er alenemor og har 6 barn, julen nærmer seg og jeg gruer meg veldig Vil så gjerne gi mine barn en skikkelig julefeiring, men innse at i år strekker ikke pengene til gaver og minimalt med julemat. Ligger våken om nettene og tenker på dette. Dette er ikke et tigger innlegg, måtte bare dele tankene mine.... Anonymous poster hash: 3bff7...83f Jeg gruer meg til jul fordi mannen min døde for kort tid siden. Det finnes verre skjebner enn lite penger. Anonymous poster hash: 10671...e38
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2016 #23 Skrevet 2. desember 2016 Jeg gruer meg til jul fordi mannen min døde for kort tid siden. Det finnes verre skjebner enn lite penger. Anonymous poster hash: 10671...e38 Og jeg gruer meg til jul fordi barnet mitt døde og aldri fikk feire jul. Får det sorgen din til å bli mindre? Det finnes jo verre skjebner enn å miste en som tross alt fikk leve i mange år. Anonymous poster hash: 5d961...c90
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2016 #24 Skrevet 2. desember 2016 Jeg gruer meg til jul fordi mannen min døde for kort tid siden. Det finnes verre skjebner enn lite penger. Anonymous poster hash: 10671...e38 Din sorg gir deg ikke rett til å mene at hi ikke kan føle de vonde følelsene hun har i forhold til hennes situasjon. Ja det er fælt å miste den man elsker, men hi har også en vanskelig situasjon og svaret ditt hjelper ikke henne. Vi kan alle mene at hi ikke burde hatt så mange barn, men hvem gir oss rett til å mene noe om det? Ingen! Hi kontakt Frelsesarmeen og få litt hjelp fra dem. Kan du selge noe på f.eks Facebook? Anonymous poster hash: 33722...a13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå