Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #1 Skrevet 27. november 2016 Har i det siste lagt merke til at folk lirer ut av seg klisjeer hele tiden. Påstander som er så gjengs oppfatning, eller så innarbeidet i kulturen, at å si noe annet blir oppfattet som merkelig. F.eks; -håret mitt vokser så utrolig fort. Da jeg var barn sparte jeg håret til rumpa på to år. (ingen jenter jeg noengang har kjent har hatt så langt hår, men alle sier det). -jeg var skikkelig guttejente i oppveksten. Hang bare med gutta. (på alle skolene jeg gikk på, var jentene rosa og elsket å pynte seg. Og var venninner med hverandre). - det er så hektisk i hverdagen. Og helgene går også i ett. (men dere sitter jo på sosiale medier, ser på serier på netflix, sover lenge... kan man ikke heller si at man trenger å ta livet med ro? Er det mer 'vellykket' å si at man ikke har et minutt ledig?) Har dere hørt noen sånne påstander? Anonymous poster hash: af025...5fa
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #2 Skrevet 27. november 2016 Jeg ser mange små jenter med hår til rumpa. Selvfølgelig tar det lenger tid å få hår til rumpa enn da man var barn! Det e.skal jo vokse lenger! *dah* Jeg VAR en skikkelig guttejente og hang med gutta. Er flere "guttejenter" på skolen til ungene mine også. Selv om du ikke har sett eller opplevd noe betyr det ikke at andre ikke har det. DET er vel noe som irriterer meg mye mer. Anonymous poster hash: b2267...946
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #3 Skrevet 27. november 2016 Har i det siste lagt merke til at folk lirer ut av seg klisjeer hele tiden. Påstander som er så gjengs oppfatning, eller så innarbeidet i kulturen, at å si noe annet blir oppfattet som merkelig. F.eks; -håret mitt vokser så utrolig fort. Da jeg var barn sparte jeg håret til rumpa på to år. (ingen jenter jeg noengang har kjent har hatt så langt hår, men alle sier det). -jeg var skikkelig guttejente i oppveksten. Hang bare med gutta. (på alle skolene jeg gikk på, var jentene rosa og elsket å pynte seg. Og var venninner med hverandre). - det er så hektisk i hverdagen. Og helgene går også i ett. (men dere sitter jo på sosiale medier, ser på serier på netflix, sover lenge... kan man ikke heller si at man trenger å ta livet med ro? Er det mer 'vellykket' å si at man ikke har et minutt ledig?) Har dere hørt noen sånne påstander? Anonymous poster hash: af025...5fa Heh.. Så finnes det ingen guttejenter? Eller travle folk? Eller folk som har hår som vokser fort? Fordi DU observerte jenter i rosa? Snakk om å trekke slutninger basert på snever informasjon.... Anonymous poster hash: 9203b...6bf
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #4 Skrevet 27. november 2016 Vel, min toåring har hår nesten til rumpa, og jeg var også bare med guttene,så... Anonymous poster hash: 27515...b69
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #5 Skrevet 27. november 2016 Både mine døtre og min niese har hatt korketrekkere ned til rumpa til toårsdagen. Så har de ikke verdens lengste rygger i den alderen heller. Hvorfor tror du ikke på det du skriver her? Anonymous poster hash: 910f3...4b8
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #6 Skrevet 27. november 2016 Mitt hår vokser utrolig fort - men jeg har aldri hatt hår til rumpa. Egentlig er det veldig irriterende, fordi jeg har en frisyre som må klippes ofte for å holde fasongen. Frisøren sier at de fleste klarer seg med hver sjette uke, men jeg ser ut som ei pjuskete høne (fuglen, ja) etter fire uker. Blir noen ekstra frisørbesøk i året. Dessuten gjelder dette for alt hår på kroppen, så hvis jeg barberer meg hist eller her har jeg pigg før dagen er omme. I min barndom var det mange guttejenter i min omgangskrets. De kledde seg som gutter og foraktet vanlige jenteaktiviteter. En av dem insisterte til og med på å bli kalt med gutteversjonen av navnet sitt. Selv var jeg veldig glad i å være jente, og hatet alt som var "guttete". Alle jentene det gjaldt er helt vanlige, feminine damer i dag. Anonymous poster hash: 5b164...408
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #7 Skrevet 27. november 2016 Hadde hår til skuldrene da jeg fødte. Når jeg begynte å jobbe var håret mitt til korsryggen, 2 års permisjon.(hadde klippet tuppene tre ganger) så JO, det er mulig å ha hår som vokser fort. Ellers så tenker jeg at du har for mye tid å tenke over hva andre driver med. 🙊 Anonymous poster hash: 931c9...d44
*Miss Marple* Skrevet 27. november 2016 #8 Skrevet 27. november 2016 (endret) Det var ganske dårlige eksempler du kom med her. Selvsagt får noen hår til rumpa, selvsagt finnes det guttejenter og selvsagt er det noen som syns de har det travelt. Jeg har heller aldri hørt at ALLE sier dette, faktisk har jeg knapt hørt noen. Jeg tenkte på helt andre ting når jeg såg overskriften din, som at man får ikke mer enn man klarer, alt ordner seg tilslutt osv. Endret 27. november 2016 av *Miss Marple*
sug lut Skrevet 27. november 2016 #9 Skrevet 27. november 2016 Det var ganske dårlige eksempler du kom med her. Selvsagt får noen hår til rumpa, selvsagt finnes det guttejenter og selvsagt er det noen som syns de har det travelt. Jeg har heller aldri hørt at ALLE sier dette, faktisk har jeg knapt hørt noen. Jeg tenkte på helt andre ting når jeg såg overskriften din, som at man får ikke mer enn man klarer, alt ordner seg tilslutt osv. Enig. Gode eksempler, Miss Marple, det som slo meg var også den med at man ikke får mer enn man klarer - det gjør mange da virkelig - og så alt fjaset med "karma".
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #10 Skrevet 27. november 2016 Hæ? De tre tingene du nevner er helt reelle. Du kan ikke ha sett mye. Anonymous poster hash: 8d5d9...abf
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #11 Skrevet 27. november 2016 Haha, jeg har hvertfall lagt merke til det der med at man er så travel og opptatt. Noen tror det virkelig er status. Ei tidligere venninne som jeg skulle avtale å møte for en kaffe presterte å si at hun var opptatt alle helgene frem til senhøsten (dette var i mai). Hun tror det er skikkelig status å være opptatt og ha så mye planer hele tiden. Sannheten er jo at de hverken har familie her i byen eller særlig mange venner. Hva de driver med hver helg er det ingen som vet. Anonymous poster hash: bb734...f4f
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #12 Skrevet 27. november 2016 Hehe, så fordi alle jentene på din skole gikk i rosa, så kan ikke jeg ha vært en guttejente...?😂 Jeg hatet alt annet enn joggebukse, lekte cowboy og indianer og med playmo. Gikk jeg i rosa var det fordi mamma tvang meg til det i bursdag. Er ganske feminin som voksen da. Alle er ikke like vet du😉 Anonymous poster hash: 87c5d...5d5
Daquiry Skrevet 27. november 2016 #13 Skrevet 27. november 2016 Alle sier umbraco, om den nøkkelen man bruker på f.eks på IKEA møbler. Det heter unbrako faktisk.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #14 Skrevet 27. november 2016 Alle sier umbraco, om den nøkkelen man bruker på f.eks på IKEA møbler. Det heter unbrako faktisk. Haha, I know! Det er nesten ingen som klarer å si rett 😂 Anonymous poster hash: 00db6...c7a
sug lut Skrevet 27. november 2016 #15 Skrevet 27. november 2016 Alle sier umbraco, om den nøkkelen man bruker på f.eks på IKEA møbler. Det heter unbrako faktisk. De sier det mef -s-? Bisarrt!
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #16 Skrevet 27. november 2016 Flere som har røkt under svangerskapet har sagt at legen sier til de at det er bedre å røyke litt enn å utsette babyen for det stresset det er å slutte. Jeg har veeeeldig vondt for å tro på den. Røykte selv da jeg ble gravid, og sluttet på dagen. Legen var kjempeglad for det, og sa det var noe av det beste jeg kunne gjøre for babyen min. Anonymous poster hash: c06cb...a9e
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #17 Skrevet 27. november 2016 Alle sier at all smerte er glemt når babyen er ute. For noe piss, jeg lider ikke av hukommelsestap og tydeligvis virket ikke endorfinstormen heller. Anonymous poster hash: a43af...413
Marriet Skrevet 27. november 2016 #18 Skrevet 27. november 2016 Alle sier umbraco, om den nøkkelen man bruker på f.eks på IKEA møbler. Det heter unbrako faktisk.Tuller du?! Hahaha! Så fantastisk!
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #19 Skrevet 27. november 2016 Jeg er hardbarka realist, og sliter mer med å holde kjeft når hele slekta prater om aura og akupunktur, ånder i huset, soneterapi og homøopati enn jeg sliter med at noen kaller seg guttejente.. Anonymous poster hash: 7c1bf...90f
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #20 Skrevet 27. november 2016 Trodde også du mente mer i denne gaten her: Jeg bryr meg ikke om hva andre tenker, dette er mitt liv. Andres tanker og oppfattning av oss betyr noe. Jeg har vært gjennom mye i livet og blir oppgitt når jeg får servert tull som: du ble utvalgt til å møte motgang for du er sterk, ingen får mer enn de tåler. Anonymous poster hash: 7d620...31e
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #21 Skrevet 27. november 2016 Trodde også du mente mer i denne gaten her: Jeg bryr meg ikke om hva andre tenker, dette er mitt liv. Andres tanker og oppfattning av oss betyr noe. Jeg har vært gjennom mye i livet og blir oppgitt når jeg får servert tull som: du ble utvalgt til å møte motgang for du er sterk, ingen får mer enn de tåler. Anonymous poster hash: 7d620...31e Jeg erklærer meg delvis uenig i den første påstanden din her. Jeg bryr meg om hva mine nære mener, utover det bryr jeg meg ikke. Fordi,jeg kommer fra ei lita bygd og en familie som har vært rammet hardt av tragedier. Det gjør at mange føler de kjenner meg og mange føler med meg. Gjennom oppveksten ble tragediene brukt for å forklare og stakkaraliggjøre meg. Jeg kan ikke bry meg om dette eller prøve å endre det for det kommer til å ødelegge meg. Ja, jeg har opplevd mye fælt, men mye godt også. Påstand to er jeg enig med deg og andre. Sannheten er at i motgang har du to valg, gi opp eller å stå opp. De fleste velger å stå i det fordi de rett å slett ikke vet hvordan de skal gi opp. Ellers, jeg er guttejente, men lekte også med jenter. Jeg var alle guttas kompis osv. Håret mitt vokser tidvis fort, kanskje jeg har for lang rygg andre ganger og unbrako kommer alltid til å bli umbrako med påfølgende tenkepause😊 Anonymous poster hash: d4d9c...27b
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #22 Skrevet 27. november 2016 Alle sier umbraco, om den nøkkelen man bruker på f.eks på IKEA møbler. Det heter unbrako faktisk. Og jeg som har gått rundt og trodd det heter Den vri-greia Anonymous poster hash: 27515...b69
sug lut Skrevet 27. november 2016 #23 Skrevet 27. november 2016 Alle sier umbraco, om den nøkkelen man bruker på f.eks på IKEA møbler. Det heter unbrako faktisk. Nå ser jeg at jeg har hengt meg opp i feil bokstav hos deg i mitt første innlegg. Altså, jeg sier um- fordi den i alle IKEA-brosjyrer står skrevet sånn, jeg ante ikke at den egt het un-. Umbrakonøkkelen, skriver IKEA. Og jeg svelger det rått helt til du opplyser meg, siden jeg ikke driver med verktøy. Men jeg er glad for å bli opplyst! Antakelig har uttalen (og deretter stavinga?) da blitt sånn på samme måte som med "kronprins": å gå fra N til P gjør at uttalen for mange blir "kromprins" - derav "krompen" - fordi den påfølgende bilabiale konsonanten påvirker. Siden "kronprins" har to distinkte og meningsfulle deler har det ikke gått på stavemåten løs her, mens varenavnet "unbrako" jo er et laget ord.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #24 Skrevet 27. november 2016 Totalt uenig i eksemplene dine. Sier ikke at håret mitt eller døtrene mine sitt vokser så fort, men da jeg var liten hadde jeg hår til rumpa helt til jeg fikk bestemme selv. Det samme hadde den ene dattera mi, og den andre har det enda. Jeg var guttejente som liten og er det enda. Hadde to jentevenner, resten gutter. Drev med en "guttete" idrett og interessen er fremdeles stor. Det samme gjelder for min ene datter, men hun er ikke så utpreget som jeg var. Helgene flyr faktisk avgårde. Med en mann som jobber annenhver helg og med tre barn er det sjelden vi har en helg som gir rom for avslapping på sofaen. Å sove lenge betyr til kl. 08.30. Sier ikke at det er et problem eller at jeg mistrives med tilstanden, men det er fakta. At jeg titter innom sosiale medier innimellom betyr ikke at jeg sitter med beina på sofaen. Anonymous poster hash: c71f9...c75
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #25 Skrevet 27. november 2016 Jeg hadde hår til nedenfor rumpa som 5 år, har bildebevis men poster det ikke her Det som irriterer meg ang noen som er "sååå opptatt", ringer jeg så kan vi skravle lenge men sender jeg en sms så svarer de 4 dager senere og beklager seg med at de ikke har hatt tid til å svare. Eh ikke ha tid til å svare på en sms? Jeg sender ikke sms for å skravle på sms men fordi jeg har et spm som ikke er bråhast å få svar på men vil gjerne ha svar iløpet av dagen. Er falskt å si at man ikke har hatt tid fordi alle har tid til å svare så lenge man ikke er på jobb 24-7, noen jobber jo sånn men ikke mine bekjente. Anonymous poster hash: 469b5...114
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå