Gå til innhold

Hvor ofte kjøper dere nytt pentøy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I flere tråder i det siste har det vært spørsmål om hva folk skal ha på seg til julebord og på julaften. Veldig mange har lagt ved linker til hva de har kjøpt. Kjøper dere virkelig nye kjoler flere ganger i året? Kan ikke klærne vaskes?

Anonymous poster hash: 24814...8a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker "pentøy" veldig mange flere ganger i året enn på julaften. Er det noe som krever finere antrekk en jeans, går jeg vanligvis i kjole. F.eks middag med jobben, bytur med venninner, bryllup, dåp, St.Hansfeiring, 30-årsdag, julebord, sommerfest osv. Så ja, jeg kjøper kjoler mange ganger i året. Selv om jeg har sikkert 20 stk i skapet.

Skrevet (endret)

Ja, jeg kjøper pentøy flere ganger i året, men jeg har også pentøyet jeg kjøpte for tjue år siden og det er også i bruk. Siste opptelling var vel mellom tredve og førti kjoler, pluss bunad, av dette er vel fem-seks å kategorisere som skikkelige penkjoler men mange fler er brukelige til bursdag, jul, etc. Skal ikke kjøpe julekjole, bruker fjorårets.

Endret av sug lut
Skrevet

Jeg bruker det samme pentøyet mange ganger,det kan selvsagt vaskes, men kjøper også nytt innimellom.

Skrevet

Ja, jeg kjøper penklær relativt ofte, men det er som regel plagg som kan kles både opp og ned avhengig av anledning. Klær som er så "pene" at de vanskelig kan brukes til daglig har jeg ikke fullt så mange av, og kjøpes sjeldnere. Klær til helt spesielle anledninger kjøpes sjelden, fordi jeg foretrekker "allsidige" plagg.

Går gjennom skapet med ujevne mellomrom og gir bort det jeg ikke bruker, så det kommer til nytte. Og hvis alle hadde kjøpt kun det de trengte og brukt det til det var utslitt hadde det blitt dårlig med plagg til bruktbutikker, kjøp-og-salg-sider og frivillige organisasjoner ;)

Anonymous poster hash: 85a24...ba9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...