Gå til innhold

Er jeg litt hårsår nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 5 søsken. Eldstemann med kone har bestemt at de ikke gir julegaver til dem som de ikke feirer julaften med. Alltid til hans kones familie for de blir så snurt om de ikke får noe. Greit nok. 

Julen i år skal hele søskenflokken uten meg og mine feire jul sammen. Jeg snakket med eldste i sted, og han sa at de har kjøpt billetter til å være med på fangene i fortet i Oslo 1 juledag, til alle mine søsken og foreldre. Det vil si at jeg og samboer er de eneste som ikke får vært med den dagen, fordi vi ikke feirer julaften sammen.

Jeg ble ordentlig skuffa. :-( 

Har skjedd flere ting tidligere som gjør at jeg føler meg utenfor, kanskje derfor jeg reagerer, eller synes dere at det er berettiget?

Anonymous poster hash: c7745...cf1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det hørtes veldig merkelig ut! I det minste så burde du fått tilbud om at dere kunne bli med hvis dere betalte billettene selv. Når hele familien skal dit og dere ikke en gang får tilbud om å være med så synes jeg det virker som litt utskvising.

Er det noen grunn til at din bror og/eller kona kanskje er sjalu på deg?

Forstår at du blir skuffet.

Anonymous poster hash: 21308...a07
Skrevet

HI

Takk, nei tror ikke at det er noe sjalusi. Det er så leit, det er ikke første gang jeg ikke føler meg velkommen. 

Anonymous poster hash: c7745...cf1
Skrevet

Veldig merkelig regel å kun gi gave til de man er sammen med på julaften, og enda mer spesielt når gaven er noe man skal gjøre sammen. Synes ikke du er hårsår og forstår godt at du er skuffet.  

Skrevet

Jeg kan til en viss grad se den at man gir en liten oppmerksomhet til dem man feirer med for å ha noe under treet, og dropper resten. Men her er gaven en felles aktivitet som kun dere ikke får fordi alle de andre feirer sammen. I tillegg gjelder regelen bare din brors familie og ikke konas? Da kunne de kostet på seg å inkludere dere også, for nå fremstår reglene som designet for å utelukke deg med familie.

Skrevet

I vår familie gir vi til "alle" selv om vi ikke feirer jul sammen. Vi er også 5. Siden vi ikke alltid feirer sammen, hadde dette vært helt utelukket. 3 år siden vi var sammen alle mann, med foreldrene våre på julaften. Vi gir vel og merke bare gave til barna til de av mine søsken som har barn. 

Må forresten få påpeke at det å kjøpe billetter til en forestilling første juledag uten at hele familien er inkludert, og vet om det, synes jeg er helt IDIOTISK! Feirer vi jul hos mine foreldre, er vi alltid hos svigers første juledag, så billettene hadde vært bortkastet i våre øyne da dette er tradisjon for oss. 

Anonymous poster hash: c86ef...3d4
Skrevet

Hva sier foreldrene dine til dette da?

Anonymous poster hash: 018a9...8ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...