Gå til innhold

Noen katolikker her :) ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: 0d08f...0d4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan det?

Anonymous poster hash: 8fb6e...ff8
Skrevet

Er gift med en - talk to me?

Anonymous poster hash: 0e178...b98

Skrevet

Paven selv skal ha en krone med innskriften 666. I følge bibelen er det djevelen.

Anonymous poster hash: 723f7...501
Skrevet

Paven selv skal ha en krone med innskriften 666. I følge bibelen er det djevelen.

Hvor mange drapslystne muslimer hadde du fått på døra om du skrev det om profeten deres, og enda viktigere, hvor mange sekunder hadde det fått stå her på dette forumet? Ikke mer enn 8 tror jeg.

Skrevet

Hvordan det?

Anonymous poster hash: 8fb6e...ff8

Bare lurer på om det er noen. Min mann er på vei til å bli katolikk, føler vi er de eneste i Norge omtrent.

Skrevet

Er gift med en - talk to me?

Anonymous poster hash: 0e178...b98

Ok :) Hva er du, da? Hvordan synes du det er/går? Jeg synes det er mye nytt. Og det er enkelte ting vi er uenige i (jeg er protestant, og ganske.. slapp.. dessverre.. )

Skrevet

Hvor mange drapslystne muslimer hadde du fått på døra om du skrev det om profeten deres, og enda viktigere, hvor mange sekunder hadde det fått stå her på dette forumet? Ikke mer enn 8 tror jeg.

Jeg bare bemerker hvor selvmotsigende katolikker er. De tilber en som i følge bibelen deres er djevelen. 

Skrevet

Bare lurer på om det er noen. Min mann er på vei til å bli katolikk, føler vi er de eneste i Norge omtrent.

Altså, i 2014 var det registrert over 150 000 medlemmer i den katolske kirke i Norge, så selvfølgelig er det mange andre katolikker i Norge.

Skrevet

Jeg er katolikk, men utlending. Går ikke ofte i kirka, er ingen katolsk messe her, men går hver gang jeg besøker hjemlandet.

Anonymous poster hash: a7cbe...6c2
Skrevet

Jeg bare bemerker hvor selvmotsigende katolikker er. De tilber en som i følge bibelen deres er djevelen. 

Eh.. hæ? Du har ikke lest bibelen, skjønner jeg. Og ikke kan du noe om katolisisme.

Skrevet

Altså, i 2014 var det registrert over 150 000 medlemmer i den katolske kirke i Norge, så selvfølgelig er det mange andre katolikker i Norge.

Ja, det er det, men man ser dem jo ikke. Hvor mange er medlem av Den Norske Kirke? Det er vel endel flere, tenker jeg. 

Men det er flere som melder seg inn i den katolske kirken da, etter alt det nye Den Norske Kirke tillater, som ikke faller i god jord hos alle. Tydeligvis :) 

Skrevet

Jeg er katolikk, men utlending. Går ikke ofte i kirka, er ingen katolsk messe her, men går hver gang jeg besøker hjemlandet.

Anonymous poster hash: a7cbe...6c2

Så du er mer kulturell katolikk? :) 

Her vi bor er det 30-40 min kjøretid til hver katolske kirke. Ikke akkurat en rundt hvert hushjørne ;) 

Så hele søndagen vil gå til kjøring og messe, da. For mannen min. 

Skrevet

Ja, det er det, men man ser dem jo ikke. Hvor mange er medlem av Den Norske Kirke? Det er vel endel flere, tenker jeg.

Men det er flere som melder seg inn i den katolske kirken da, etter alt det nye Den Norske Kirke tillater, som ikke faller i god jord hos alle. Tydeligvis :)

Ja, i 2015 var 72,9 prosent av den norske befolkningen medlem i DNK. Slik som med alle andre delkulturer: oppsøker man de ikke aktivt, er jo sannsynligheten for at man støter på noen heller liten. Jeg vet knapt om noen som går eller har gått i korps, jeg kjenner ikke en eneste person som jobber som snekker, rørlegger eller elektriker, og jeg kjenner ytterst få pinsevenner - men det er jo flust av dem allikevel. Jeg kjenner derimot mange katolikker i Norge, nettopp fordi jeg har hatt mye med miljøet å gjøre. Slik vil det jo alltid være.

Skrevet

Ok :) Hva er du, da? Hvordan synes du det er/går? Jeg synes det er mye nytt. Og det er enkelte ting vi er uenige i (jeg er protestant, og ganske.. slapp.. dessverre.. )

Nå er det vel like stor forskjell på de som det er på kristne og muslimer.

Selv er jeg kristen og sammen en muslim og her er det ribbe til jul. Han er aldri i moské ikke jeg i kirka heller.

Anonymous poster hash: 43469...b1d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...