Gå til innhold

Jeg tror barnet mitt blir mobbet i barnehagen :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid vært redd for at det skal skje, men i kveld tror jeg min frykt er reel :( De siste dagene har 5-åringen klaget på at hun ikke føler seg helt bra og at hun er kvalm så hun kan nok ikke dra i barnehagen dagen etter. Idag sa hun at hun ikke ville i bhg. I morgen. Jeg sa at det er søndag i morgen, så hun skal ikke i barnehagen før på mandag. Da sa hun at hun var kvalm og kunne ikke gå i barnehagen på mandag. Hun har klaget på magen den siste uken, vært mer sutrete og sover dårlig på nettene. Våkner og vil sove mellom meg og faren. Spurte henne i kveld om noen er slemme mot henne, erter henne osv. Hun sa da at xxxx erter henne, sier ædda bædda osv. og slår henne. Ifølge de ansatte er hun helt fin i barnehagen og høyt og lavt som vanlig. Leker med alle osv. Hun begynte i denne barnehagen i høst siden vi flyttet hit tidligere i år. Skal prate med de ansatte på mandag morgen og be om et møte. Hva må de ansatte gjøre? Hva må vi som foreldre gjøre? Jeg har så vondt inni meg og vil gråte. Hun hadde det så fint i den gamle barnehagen og har elsket den nye frem til nå nylig

Anonymous poster hash: 5d880...2b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnehagen må hjelpe barnet til å bli integrert i leken. Dere bør invitere barn hjem og hjelpe henne å få venner.

Skrevet

Forklar pedleder om bekymringene dine og be om et møte så raskt som mulig. BHG bør observere barnet ditt og gi deg en skikkelig tilbakemelding.

Skrevet

Hvorfor har du alltid fryktet at hun skal hun bli mobbet?

Anonymous poster hash: 4e746...af4

Skrevet

Hvorfor har du alltid fryktet at hun skal hun bli mobbet?

Alle foreldre er da vel redd for at barna deres skal bli mobbet/utstøtt.

Anonymous poster hash: 9953e...790

Skrevet

Men viss du leter etter noe så er sannsynligheten ganske stor for at du kommer til å finne... Du sier dette har vært dinstørste frykt, kan det være du har stillt ledende spørsmål å fått de svarene du"ønsker"? Alle barn i barnehage kommer opp i konflikter å når du da spør barnet om noen er slrmme med henne så svarer 99% ja! Om det er hver dag eller om det var for 2 uker siden klarer ikke barnet gi utrykk for!

Anonymous poster hash: f01d8...66c

Skrevet

Håper det ordner seg å at de voksne i barnehagen hører på deg,

Vi hadde et tilfelle der en jente ble mobbet av spesielt 2 andre jenter, men de var veldig utspekulerte å sa at de ville ha henne med på leken...de lekte veldig fint når vi voksne var der men når vi snudde ryggen til så var de skikkelig frekke og kjipe, å jenta som ble mobba måtte liksom være de "kjedelige " i leken. ( hun måtte være en stein den ene gangen) å de sa frekke ting om henne.

Vi observerte i smug å tog en skikkelig alvorsprat med jentene hver for seg,

De ordna seg å med hjelp fra voksne ble de venner alle 3.

Anonymous poster hash: 27bf4...632

Skrevet

Alle foreldre er da vel redd for at barna deres skal bli mobbet/utstøtt.

Selvsagt er man bekymret for at barna skal bli mobbet, skadet eller syke, men ikke i den grad at man alltid går rundt og frykter det.

Skrevet

Selvsagt er man bekymret for at barna skal bli mobbet, skadet eller syke, men ikke i den grad at man alltid går rundt og frykter det.

Det vet vel ikke du noe om. Det kan da være mange grunner til det, blitt mobbet selv som et eksempel. 

Skrevet

Det vet vel ikke du noe om. Det kan da være mange grunner til det, blitt mobbet selv som et eksempel.

Poenget mitt er jo at det ikke er vanlig eller sunt å gå rundt og frykte det hele tiden. Om man har fokus på og hele tiden spør etter tegn på mobbing kan barnet få tanker om at alminnelig uenighet og konflikter er mobbing.

Skrevet

Poenget mitt er jo at det ikke er vanlig eller sunt å gå rundt og frykte det hele tiden. Om man har fokus på og hele tiden spør etter tegn på mobbing kan barnet få tanker om at alminnelig uenighet og konflikter er mobbing.

Jeg går da ikke rundt å er redd for det hele tiden og jeg har ikke spurt barnet for å få svarene jeg frykter! Det er hun som har begynt å vise flere og flere tegn på dette

Anonymous poster hash: 5d880...2b7

Skrevet

Tviler for at vi trenger å ta HI så bokstavelig at vi tenker at hun frykter dette 24/7. Ellers er jeg enig med deg. Man kan ikke spørre og grave, og om man gjør det kan det virke som mobbing, selv ved mindre uenigheter og små konflikter som er normale i bhg,

Skrevet

Det er småbarn det er snakk om. Kan ha vært enkeltepisoder og kanskje gjorde hun også noe dumt selv? Ville tatt det opp leder, men husk at det sjeldent er svart/hvitt.

Skrevet

4 åringen min hadde nettopp en slik episode, sa en ikke var snill osv. Jeg sa fra til kontaktpersonen hans og hele avd hev seg rundt og tok tak på alle områder og en uke senere var alt kjempe bra igjen og han gleda seg til å gå i BHG igjen. Herlig når det er sånn. Så snakk med de voksne og forklar hvor ille det er det er blitt på netter og hva hun sier, så får vi håpe de reagerer likt som i min BHG :)

Anonymous poster hash: 6b93f...71a

Skrevet

4 åringen min hadde nettopp en slik episode, sa en ikke var snill osv. Jeg sa fra til kontaktpersonen hans og hele avd hev seg rundt og tok tak på alle områder og en uke senere var alt kjempe bra igjen og han gleda seg til å gå i BHG igjen. Herlig når det er sånn. Så snakk med de voksne og forklar hvor ille det er det er blitt på netter og hva hun sier, så får vi håpe de reagerer likt som i min BHG :)

Anonymous poster hash: 6b93f...71a

Hva slags tiltak gjorde de?

Anonymous poster hash: c46f6...1f1

Skrevet

man erter da ikke i barnehagen,det har jeg 0 tror på

Anonymous poster hash: 2dab6...cb2
Skrevet

Erting og mobbing i barnehager er det MYE av!

Ta det opp med pedleder. Bhg skal ta tak i det.

Anonymous poster hash: fca19...09c

Skrevet

Da har du total mangel på kunnskap! Mobbing, hersking og utstøting starter allerede i barnehagen dessverre.

Anonymous poster hash: a9255...653

Skrevet

Synes det er rart at flere i tråden her bagatelliserer det som faktisk kan være mobbing i barnehagen. Prat med barnehagen på mandag HI og få sjekket opp og ordnet dette så fort som mulig

Skrevet

Desverre så mobbes det i barnehage

Anonymous poster hash: c46f6...1f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...