Anonym bruker Skrevet 26. november 2016 #1 Skrevet 26. november 2016 Noen som har kuttet ut Svinekjøtt fra kostholdet? Lurer på å gjøre dette etter å ha lest at det kan ha innvirkning på leddgikt. Anonymous poster hash: 5f345...a70
Husbygger Skrevet 26. november 2016 #2 Skrevet 26. november 2016 Jeg har kuttet svinekjøtt pga revmatisme sykdom, føler at kroppen er bedre uten svin. Men føler det er vanskelig å forklare folk hvorfor jeg ikke spiser svinekjøtt. Jeg har også kuttet pålegg osv som er tilsatt svin, så jeg er til tider fryktelig matlei.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2016 #3 Skrevet 26. november 2016 Anonymous poster hash: f154c...416
Anonym bruker Skrevet 26. november 2016 #4 Skrevet 26. november 2016 Anonymous poster hash: f154c...416 Hvorfor ler du? Anonymous poster hash: 5e9a3...7c8
Anonym bruker Skrevet 26. november 2016 #5 Skrevet 26. november 2016 Det er en kjent sak at svin, laks, spekemat har negativ virkning på kroppen for revmatikere. Det er en medisinsk årsak - husker ikke detaljer nå, men det er noe med hvordan dette brytes ned og noen stoffer det frigjør, så jeg skjønner ikke den lattersmiley'en.... Anonymous poster hash: e3b33...f1c
Anonym bruker Skrevet 26. november 2016 #6 Skrevet 26. november 2016 Laks også? Jeg skulle gjerne lest mer om dette. Noen som vet om god informasjon? Går dere på medisiner? Hvordan kan man vite om det er kostholdsendringer eller medisin som hjelper. Eller om man har en god/dårlig periode. Anonymous poster hash: 5f345...a70
Anonym bruker Skrevet 26. november 2016 #7 Skrevet 26. november 2016 https://www.revmatiker.no/lev-med-diagnosen/kosthold/?#section3 Pasienter med en betennelsesaktig revmatisk sykdom har et aktivert immunsystem med aggressive betennelsesceller. Histamin er ett av stoffene disse cellene produserer. I noen av matvarene vi spiser, finnes det histamin eller histaminfremkallende stoffer (bioaktive aminer). Noen pasienter kan derfor merke at symptomene deres forverres når de spiser disse matvarene. Matvarer flere personer med revmatisme reagerer på er blant annet: svinekjøtt, rødvin, røkt kjøtt, appelsiner, tomater, rød paprika, jordbær og kakao. Anonymous poster hash: 49635...8ce
Anonym bruker Skrevet 26. november 2016 #8 Skrevet 26. november 2016 Hvorfor ler du? Anonymous poster hash: 5e9a3...7c8 Fordi hun ikke vet bedre Anonymous poster hash: 99eb5...dd6
Anonym bruker Skrevet 26. november 2016 #9 Skrevet 26. november 2016 Jeg spiser ikke svin, har revmatiske sykdommer, og merker tydelig forverring hver gang jeg spiser svin. (Spiser det av og til på besøk, for å være høflig. Men har egentlig bestemt meg for å kutte det helt og si ifra til folk at jeg ikke tåler det. Er jo ingen vits i å ha mer smerter enn nødvendig...) Anonymous poster hash: 21ba8...a27
Yellow Brick Road Skrevet 27. november 2016 #10 Skrevet 27. november 2016 Et nært familiemedlem holder seg unna svinekjøtt pga reumatiske plager, og det fungerer. Hun spiser litt hjemme av og til - som grillpølser av og til om sommeren og litt pålegg en og annen gang, og om hun får det servert hos andre. Litt går greitt, men en stor svinekjøttmiddag merker hun godt på kroppen dagen etter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå