Gå til innhold

Hva tar midjefettet best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ganske lita og slank. 153 cm og 46 kg.

Men jeg har mye midjefett. Har litt på rumpa og men det synes jeg bare er kledelig siden jeg er formløs ellers. Jeg har hørt at man ikke kan punktslanke kroppen men hva da når midjefettet er det eneste som trenger bort? Det ødelegger helt! Finner ikke klær som ikke presser frem sideflesket uten at jeg svømmer i klærne ellers

Anonymous poster hash: 14e76...d60

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er det vel kostholdet som spiller inn vil jeg tro. Og gener.

For å forme kroppen er styrketrening best.

Anonymous poster hash: b5bbe...93c

Skrevet

Da er det vel kostholdet som spiller inn vil jeg tro. Og gener.

For å forme kroppen er styrketrening best.

Anonymous poster hash: b5bbe...93c

Skrevet

Enig med nr. to.

For mye karbohydrater i kosten legger seg lett som midjefett. For de som er mer sensitiv for karbohydrater kan det legge seg som midjefett selv om daglig kaloriinntak er på "slankenivå", hvis de får i seg mer karbohydrater enn kroppen deres "tåler".

Lavkarbo er dermed løsningen. Det er fullt mulig å leve på et sunt lavkarbokosthold som ikke er ekstremt slik de som trenger å gå ned mye vekt går på.

Og trening må til for å forme kroppen, styrketrening er best til det, men du vil også ha god effekt av kondisjonstrening for å brenne mer fett. Finn trening som former der du vil forme - stabilitetstrening/mageøvelser for mage/rygg og holdning, og ben/seteøvelser for rumpen. Husk også å trene armer/skuldre, for du får en bedre holdning/profil når hele kroppen er godt trent :)

Anonymous poster hash: 82d65...04a
Skrevet

Lavkarbo funket på meg, det var håndtakene på ryggen som forsvant aller først

Anonymous poster hash: e57c1...c21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...