Anonym bruker Skrevet 26. november 2016 #1 Skrevet 26. november 2016 http://www.aftenposten.no/norge/Barnevernet-lot-domt-barneovergriper-flytte-inn-hos-smabarnsfamilie-608659b.html?utm_campaign=2016_AP_nyhetsbrev_uke47&utm_medium=email&utm_source=Eloqua&referer=eDM_2016_AP_nyhetsbrev_uke47&xtor=EPR-40-%5B2016_AP_nyhetsbrev_uke47%5D&spid_rel=2 Anonymous poster hash: 32f7a...b4b
Anonym bruker Skrevet 26. november 2016 #2 Skrevet 26. november 2016 Jeg får ikke lest artikkelen, men hvis det stemmer at barnevernet har visst at en mann som er dømt for misbruk av barn flytter inn til en småbarnsmor uten å informere henne om dette, da er det jo helt forferdelig! Jeg forstår at tanken bak sikkert er at mannen har sonet for det han gjorde og at han derfor ikke skal dømmes resten av livet. Men det er nå en gang slik at pedofili ikke er noe man skrur av og på, det er en legning, og dermed mener jeg at hensynet til å beskytte samfunnet må stå sterkere enn denne personens personvern. Trist for den som ev. går videre og ikke kommer til å forgripe seg på barn igjen, men det var han som tok et valg den gangen han først overgrep seg på barn. Hensynet til barns sikkerhet må gå foran hans personvern, mener jeg! Vi må aldri bli så opptatt av å beskytte overgripere at vi utsetter nye barn for å bli misbrukt! Anonymous poster hash: 6963f...472
Anonym bruker Skrevet 26. november 2016 #3 Skrevet 26. november 2016 En ting til. Om en mor velger å bo sammen med en person hun vet har forgrepet seg på barn, vært voldelig, bruker dop eller lignende, da kan hun risikerer å miste omsorgen for barna om hun ikke flytter fra mannen. Men når moren ikke vet mannens bakgrunn, men barnevernet vet det, da er det greit? Det er det ingen fornuft i! (tar forbehold om at jeg bare får lest begynnelsen av artikkelen) Anonymous poster hash: 6963f...472
Anonym bruker Skrevet 26. november 2016 #4 Skrevet 26. november 2016 Jeg får ikke lest artikkelen, men hvis det stemmer at barnevernet har visst at en mann som er dømt for misbruk av barn flytter inn til en småbarnsmor uten å informere henne om dette, da er det jo helt forferdelig! Jeg forstår at tanken bak sikkert er at mannen har sonet for det han gjorde og at han derfor ikke skal dømmes resten av livet. Men det er nå en gang slik at pedofili ikke er noe man skrur av og på, det er en legning, og dermed mener jeg at hensynet til å beskytte samfunnet må stå sterkere enn denne personens personvern. Trist for den som ev. går videre og ikke kommer til å forgripe seg på barn igjen, men det var han som tok et valg den gangen han først overgrep seg på barn. Hensynet til barns sikkerhet må gå foran hans personvern, mener jeg! Vi må aldri bli så opptatt av å beskytte overgripere at vi utsetter nye barn for å bli misbrukt! Anonymous poster hash: 6963f...472 Har lest artikkelen, og mannens psykolog, visstnok en av Norges største eksperter på pedofili, hadde kommet med en skriftlig uttalelse om at det ikke var fare for nye overgrep. En katastrofe at moren ikke ble informert! Anonymous poster hash: b71fd...946
Anonym bruker Skrevet 26. november 2016 #5 Skrevet 26. november 2016 Har lest artikkelen, og mannens psykolog, visstnok en av Norges største eksperter på pedofili, hadde kommet med en skriftlig uttalelse om at det ikke var fare for nye overgrep. En katastrofe at moren ikke ble informert! Anonymous poster hash: b71fd...946 Åh, hjelp. Han kan kanskje som fagperson si noe om risikoen. Jeg lurer på om han hadde vært villig til å gi samme uttalelsen hvis han selv kunne bli straffet hvis denne mannen likevel misbrukte barn i fremtiden... Jeg mener moren uansett burde hatt rett til å bli informert. Og jeg mener at barnevernet burde vært pålagt å informere henne, eller andre mødre, i samme situasjon. Anonymous poster hash: 6963f...472
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå