Gå til innhold

Hva ønsker dere voksne dere i julepresang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ønsker oss penger stort sett, men gjerne også andre ting som duker til salongbord, og helst ikke pyntegjenstander som lysestaker, blomsterpotter etc. Vin og mat er også sterkt ønskelig samt opplevelser som teater og slikt.

Hva ønsker dere andre dere?

Anonymous poster hash: 8f4ed...33e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ullklær, tegnebok, bøker

Mannen ønsker seg jaktutstyr.

Anonymous poster hash: a7c94...288

Skrevet

Bøker 📚

Anonymous poster hash: edc45...914

Skrevet

Alt fra Oliviers&Co

Alt fra polet

Bøker

Ulltøy

Skjerf

Votter

Sjokolade

Hjemmebakst (spesifikt goro, strull, berlinerkranser, men tar alt)

Smykker

Lys

Skrevet

Bøker

Brettspill

Div interiørting

Gavekort (hus, hage, klær)

Lenestol

Anonymous poster hash: eb36b...fff

Skrevet

Ulltøy

Klær

Såpedispenser

Limpistol

Middag ute, kino ol.

Joggesko

Anonymous poster hash: 22109...194

Skrevet

Jeg ønsker meg

Ny poncho

Dusjolje og slikt fra l'occitane

Bodylotion eight hour fra Elizabeth Armen

Omtanke

Tid

Skrevet

Har ingen ønsker 

Barre mine 5 barn får det dei ønsker, at dei får ein fin kveld.

Det beste er gaver fra mine barn.

Anonymous poster hash: 0f619...91d
Skrevet (endret)

Gavekort på diverse ting

sesongkort på fotballen

klær er alltid kjekt

penger

og gaver minsten har laget selv 

Endret av Blair Waldorf
Skrevet

Hardangerbestikk

Dabradio i bilen

Gavekort

Mummikopper

Anonymous poster hash: f20a5...979

Skrevet

Gavekort, sko, jakke, sengetøy

Anonymous poster hash: ecc46...c16

Skrevet

Jeg ønsker meg sjeldent noe.

Synes det er litt sært og litt frekt å ønske seg mye. Blir utrolig flau over folk som sender ut lister.

Synes gaver kan være veldig hyggelig dersom det ligger omtanke og nestekjærlighet bak.

Når noen har lagt merke til at vi ikke har dørskilt og gir oss dette, når venninner har lagt merke til at jeg kun hadde fire champagneglass osv.

Ser ikke vitsen med å ønske meg ei jakke til jul og at noen andre bruker sine penger på å gi et voksent menneske tingen tilbake.

Skrevet

Jeg ønsker meg sjeldent noe.

Synes det er litt sært og litt frekt å ønske seg mye. Blir utrolig flau over folk som sender ut lister.

Synes gaver kan være veldig hyggelig dersom det ligger omtanke og nestekjærlighet bak.

Når noen har lagt merke til at vi ikke har dørskilt og gir oss dette, når venninner har lagt merke til at jeg kun hadde fire champagneglass osv.

Ser ikke vitsen med å ønske meg ei jakke til jul og at noen andre bruker sine penger på å gi et voksent menneske tingen tilbake.

Jeg syns også det er sært og frekt å stille med ønskeliste. I mitt hode blir det som å bestille ting fra venner og familie. Ingen rundt meg opererer med ønskelister.

Skrevet

Det er ikke sånn at man leverer skriftlig ønskeliste og forventer den oppfylt av tante Olga og onkel Anders selv om man har ting man ønsker seg, altså. Gaver er ikke noe som bestilles fra slekt og venner, gaver er jo noe man får fordi noen andre synes det er hyggelig å gi. Om min kjære tante Olga gjerne vil gi meg en gave jeg liker og lurer på hva jeg ønsker meg er det hyggelig å kunne si at ja, vet du, jeg ønsker meg den dusjoljen fra L'occitane. Den synes jeg selv er for dyr å kjøpe meg, mens tanta Olga synes det er utrolig hyggelig å kunne gi meg den. 

Skrevet

Jeg ønsker meg:

Verdensfred

Ende på all sult i verden

Ende på all fattigdom i verden

Ende på all undertrykking i verden

At Listhaug går av

En ny, rød, regjering

Anonymous poster hash: ebed8...419
Skrevet

Jeg ønsker meg

Skinntøfler

Morgenkåpe

Gode kremer til kropp og ansikt

Softshelljakke

Lue

Hansker

Bilsterio

Øredobber

Vin

Sjokolade

Bøker

Jeg leverer jo ikke ut liste, men kan si noen av tingene til de som spør.

Skrevet

Gaver er forbehold barna hos oss:)

Anonymous poster hash: bb4e3...94c
Skrevet

Gaver er forbehold barna hos oss:)

Anonymous poster hash: bb4e3...94c

Da hadde jeg blitt dritsur! Hvorfor skal ikke vi voksne få gaver også? Jeg syns virkelig at jeg fortjener noen pakker med navnet mitt på etter å ha funnet på ting til hele slekta.

Gjest Pusikatt
Skrevet

Vintersko

Nytt sengetøy

Pysjamas

Og hadde blitt veldig glad for hjemmelaget hvetebakst, som brød, rundstykker, boller feks. Ikke småkaker.

Skrevet

Det er ikke sånn at man leverer skriftlig ønskeliste og forventer den oppfylt av tante Olga og onkel Anders selv om man har ting man ønsker seg, altså. Gaver er ikke noe som bestilles fra slekt og venner, gaver er jo noe man får fordi noen andre synes det er hyggelig å gi. Om min kjære tante Olga gjerne vil gi meg en gave jeg liker og lurer på hva jeg ønsker meg er det hyggelig å kunne si at ja, vet du, jeg ønsker meg den dusjoljen fra L'occitane. Den synes jeg selv er for dyr å kjøpe meg, mens tanta Olga synes det er utrolig hyggelig å kunne gi meg den.

Dette!

Anonymous poster hash: d66c7...0dd

Skrevet

Jeg ønsker at barnet i magen skal være friskt, og at jeg denne gangen får fullføre graviditeten. Skal til sjekk rett før jul, og det hadde nok vært den største gaven til oss begge to.

Ellers ønsker jeg meg nytt turutstyr, både til sommer og vinter.

Et par ski, skom jeg kan gå med hjemme i de oppkjørte løypene, der blir fjellskiene mine litt tunge.

Har en liten drømmeliste på hva jeg ønsker til mirakelet i ,magen, men jeg tørr ikke ønske meg det til jul.. i tilfelle..

Skrevet

Klær

Dørmatte

Bestikk

Sengetøy

Gavekort til frisør

Anonymous poster hash: df76a...d8c

Skrevet

Så egoistiske alle her er...

Skrevet

Det er jo ikke bestillingslister. Det er jo svar på spørsmålet hva man kunne tenke seg å finne i en pakke unner treet.

Om spørsmålet var hva man skulle gi andre i presang og en svaret "ingenting. Jeg bruker heller pengene på meg selv", da kunne man jo begynne å lure.

Vi har tradisjonen med å utveksle gaver med familie og venner til jul. En del er å gi, en del er å få. Begge deler må være der for at systemet skal virke. Det har intet med egoisme å gjøre.

Anonymous poster hash: df76a...d8c

Skrevet

Spørsmålet er hva vi ønsker oss til jul. Da blir det lett egoistiske valg.

Jeg ønsker meg fred på jord, jeg altså, men en morgenkåpe er nok mer sannsynlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...