Anonym bruker Skrevet 26. november 2016 #1 Skrevet 26. november 2016 Vi ønsker oss penger stort sett, men gjerne også andre ting som duker til salongbord, og helst ikke pyntegjenstander som lysestaker, blomsterpotter etc. Vin og mat er også sterkt ønskelig samt opplevelser som teater og slikt. Hva ønsker dere andre dere? Anonymous poster hash: 8f4ed...33e
Anonym bruker Skrevet 26. november 2016 #2 Skrevet 26. november 2016 Ullklær, tegnebok, bøker Mannen ønsker seg jaktutstyr. Anonymous poster hash: a7c94...288
Anonym bruker Skrevet 26. november 2016 #3 Skrevet 26. november 2016 Bøker 📚 Anonymous poster hash: edc45...914
sug lut Skrevet 26. november 2016 #4 Skrevet 26. november 2016 Alt fra Oliviers&Co Alt fra polet Bøker Ulltøy Skjerf Votter Sjokolade Hjemmebakst (spesifikt goro, strull, berlinerkranser, men tar alt) Smykker Lys
Anonym bruker Skrevet 26. november 2016 #5 Skrevet 26. november 2016 Bøker Brettspill Div interiørting Gavekort (hus, hage, klær) Lenestol Anonymous poster hash: eb36b...fff
Anonym bruker Skrevet 26. november 2016 #6 Skrevet 26. november 2016 Ulltøy Klær Såpedispenser Limpistol Middag ute, kino ol. Joggesko Anonymous poster hash: 22109...194
amandine Skrevet 26. november 2016 #7 Skrevet 26. november 2016 Jeg ønsker meg Ny poncho Dusjolje og slikt fra l'occitane Bodylotion eight hour fra Elizabeth Armen Omtanke Tid
Anonym bruker Skrevet 26. november 2016 #8 Skrevet 26. november 2016 Har ingen ønsker Barre mine 5 barn får det dei ønsker, at dei får ein fin kveld. Det beste er gaver fra mine barn. Anonymous poster hash: 0f619...91d
februarprins2013 Skrevet 26. november 2016 #9 Skrevet 26. november 2016 (endret) Gavekort på diverse ting sesongkort på fotballen klær er alltid kjekt penger og gaver minsten har laget selv Endret 26. november 2016 av Blair Waldorf
Anonym bruker Skrevet 26. november 2016 #10 Skrevet 26. november 2016 Hardangerbestikk Dabradio i bilen Gavekort Mummikopper Anonymous poster hash: f20a5...979
Anonym bruker Skrevet 26. november 2016 #11 Skrevet 26. november 2016 Gavekort, sko, jakke, sengetøy Anonymous poster hash: ecc46...c16
Twintipp og himmelblå Skrevet 26. november 2016 #12 Skrevet 26. november 2016 Jeg ønsker meg sjeldent noe. Synes det er litt sært og litt frekt å ønske seg mye. Blir utrolig flau over folk som sender ut lister. Synes gaver kan være veldig hyggelig dersom det ligger omtanke og nestekjærlighet bak. Når noen har lagt merke til at vi ikke har dørskilt og gir oss dette, når venninner har lagt merke til at jeg kun hadde fire champagneglass osv. Ser ikke vitsen med å ønske meg ei jakke til jul og at noen andre bruker sine penger på å gi et voksent menneske tingen tilbake.
Magia Skrevet 26. november 2016 #13 Skrevet 26. november 2016 Jeg ønsker meg sjeldent noe. Synes det er litt sært og litt frekt å ønske seg mye. Blir utrolig flau over folk som sender ut lister. Synes gaver kan være veldig hyggelig dersom det ligger omtanke og nestekjærlighet bak. Når noen har lagt merke til at vi ikke har dørskilt og gir oss dette, når venninner har lagt merke til at jeg kun hadde fire champagneglass osv. Ser ikke vitsen med å ønske meg ei jakke til jul og at noen andre bruker sine penger på å gi et voksent menneske tingen tilbake. Jeg syns også det er sært og frekt å stille med ønskeliste. I mitt hode blir det som å bestille ting fra venner og familie. Ingen rundt meg opererer med ønskelister.
amandine Skrevet 26. november 2016 #14 Skrevet 26. november 2016 Det er ikke sånn at man leverer skriftlig ønskeliste og forventer den oppfylt av tante Olga og onkel Anders selv om man har ting man ønsker seg, altså. Gaver er ikke noe som bestilles fra slekt og venner, gaver er jo noe man får fordi noen andre synes det er hyggelig å gi. Om min kjære tante Olga gjerne vil gi meg en gave jeg liker og lurer på hva jeg ønsker meg er det hyggelig å kunne si at ja, vet du, jeg ønsker meg den dusjoljen fra L'occitane. Den synes jeg selv er for dyr å kjøpe meg, mens tanta Olga synes det er utrolig hyggelig å kunne gi meg den.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2016 #15 Skrevet 26. november 2016 Jeg ønsker meg: Verdensfred Ende på all sult i verden Ende på all fattigdom i verden Ende på all undertrykking i verden At Listhaug går av En ny, rød, regjering Anonymous poster hash: ebed8...419
*Miss Marple* Skrevet 26. november 2016 #16 Skrevet 26. november 2016 Jeg ønsker meg Skinntøfler Morgenkåpe Gode kremer til kropp og ansikt Softshelljakke Lue Hansker Bilsterio Øredobber Vin Sjokolade Bøker Jeg leverer jo ikke ut liste, men kan si noen av tingene til de som spør.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2016 #17 Skrevet 26. november 2016 Gaver er forbehold barna hos oss:) Anonymous poster hash: bb4e3...94c
*Miss Marple* Skrevet 26. november 2016 #18 Skrevet 26. november 2016 Gaver er forbehold barna hos oss:) Anonymous poster hash: bb4e3...94c Da hadde jeg blitt dritsur! Hvorfor skal ikke vi voksne få gaver også? Jeg syns virkelig at jeg fortjener noen pakker med navnet mitt på etter å ha funnet på ting til hele slekta.
Gjest Pusikatt Skrevet 26. november 2016 #19 Skrevet 26. november 2016 Vintersko Nytt sengetøy Pysjamas Og hadde blitt veldig glad for hjemmelaget hvetebakst, som brød, rundstykker, boller feks. Ikke småkaker.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2016 #20 Skrevet 26. november 2016 Det er ikke sånn at man leverer skriftlig ønskeliste og forventer den oppfylt av tante Olga og onkel Anders selv om man har ting man ønsker seg, altså. Gaver er ikke noe som bestilles fra slekt og venner, gaver er jo noe man får fordi noen andre synes det er hyggelig å gi. Om min kjære tante Olga gjerne vil gi meg en gave jeg liker og lurer på hva jeg ønsker meg er det hyggelig å kunne si at ja, vet du, jeg ønsker meg den dusjoljen fra L'occitane. Den synes jeg selv er for dyr å kjøpe meg, mens tanta Olga synes det er utrolig hyggelig å kunne gi meg den. Dette! Anonymous poster hash: d66c7...0dd
Ásfríðr Skrevet 26. november 2016 #21 Skrevet 26. november 2016 Jeg ønsker at barnet i magen skal være friskt, og at jeg denne gangen får fullføre graviditeten. Skal til sjekk rett før jul, og det hadde nok vært den største gaven til oss begge to. Ellers ønsker jeg meg nytt turutstyr, både til sommer og vinter. Et par ski, skom jeg kan gå med hjemme i de oppkjørte løypene, der blir fjellskiene mine litt tunge. Har en liten drømmeliste på hva jeg ønsker til mirakelet i ,magen, men jeg tørr ikke ønske meg det til jul.. i tilfelle..
Anonym bruker Skrevet 26. november 2016 #22 Skrevet 26. november 2016 Klær Dørmatte Bestikk Sengetøy Gavekort til frisør Anonymous poster hash: df76a...d8c
Anonym bruker Skrevet 26. november 2016 #23 Skrevet 26. november 2016 Så egoistiske alle her er... Anonymous poster hash: ebed8...419
Anonym bruker Skrevet 26. november 2016 #24 Skrevet 26. november 2016 Så egoistiske alle her er... Anonymous poster hash: ebed8...419 Det er jo ikke bestillingslister. Det er jo svar på spørsmålet hva man kunne tenke seg å finne i en pakke unner treet. Om spørsmålet var hva man skulle gi andre i presang og en svaret "ingenting. Jeg bruker heller pengene på meg selv", da kunne man jo begynne å lure. Vi har tradisjonen med å utveksle gaver med familie og venner til jul. En del er å gi, en del er å få. Begge deler må være der for at systemet skal virke. Det har intet med egoisme å gjøre. Anonymous poster hash: df76a...d8c
*Miss Marple* Skrevet 26. november 2016 #25 Skrevet 26. november 2016 Så egoistiske alle her er... Anonymous poster hash: ebed8...419 Spørsmålet er hva vi ønsker oss til jul. Da blir det lett egoistiske valg. Jeg ønsker meg fred på jord, jeg altså, men en morgenkåpe er nok mer sannsynlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå