Anonym bruker Skrevet 25. november 2016 #1 Skrevet 25. november 2016 11-åringen har feiret bursdagen sin med sju jenter fra klassa. Det gikk forsåvidt greit, men det var noen "diskusjoner" om hva de skulle gjøre, noen hvisket og tisket litt, noen gikk og satte seg for selv med mobilen fordi de ikke ble enige og noen tok for mye styringa uten å høre på andre. Har ikke hatt bursdag hjemme siden bhg fordi til nå så har flere feiret sammen med hele klassen. Er altså førate gang siden bhg at vi har sånn bursdag hjemme. Anonymous poster hash: 3f742...846
Anonym bruker Skrevet 25. november 2016 #2 Skrevet 25. november 2016 11-åringen har feiret bursdagen sin med sju jenter fra klassa. Det gikk forsåvidt greit, men det var noen "diskusjoner" om hva de skulle gjøre, noen hvisket og tisket litt, noen gikk og satte seg for selv med mobilen fordi de ikke ble enige og noen tok for mye styringa uten å høre på andre. Har ikke hatt bursdag hjemme siden bhg fordi til nå så har flere feiret sammen med hele klassen. Er altså førate gang siden bhg at vi har sånn bursdag hjemme. Anonymous poster hash: 3f742...846 Håper ikke det. Å sette seg ned med mobilen når man er i selskap er helt drøyt dårlige manerer. Hadde bedt jenta enten legge fra seg mobilen eller gå. Anonymous poster hash: 12c27...60b
TinaK 1990 Skrevet 25. november 2016 #3 Skrevet 25. november 2016 Ville gitt tilbakemelding til foreldre at deres barn satt og glodde på mobilen sin...
Anonym bruker Skrevet 25. november 2016 #4 Skrevet 25. november 2016 Skjønner knapt hvorfor de hadde med seg mobiler en gang. Anonymous poster hash: 70915...80a
Anonym bruker Skrevet 25. november 2016 #5 Skrevet 25. november 2016 Ville gitt tilbakemelding til foreldre at deres barn satt og glodde på mobilen sin... Å gi beskjed til foreldrene i ettertid hjelper da ikke. Hvis det er en oppførsel man ikke liker, så må man som voksen ta ansvar der og da. Gi tydelig beskjed til ungene; "nå vil jeg at dere legger bort telefonen for nå skal vi spise kake/se på film/lage mat/åpne pakker" osv. Anonymous poster hash: 8ae66...34e
Mandala Skrevet 25. november 2016 #6 Skrevet 25. november 2016 (endret) Jeg har nettopp arrangert bursdag for en 13 år gammel gutt og en 10 år gammel jente. Og det var himmelvid forskjell på oppførselen i de to gruppene. Guttene var snille mot hverandre og ekstra greie mot bursdagsbarnet. Jentene var splittet og diskuterte og kranglet, tilsynelatende kun for diskusjonen skyld. Satte seg på hver sin ende av bordet etc. Halve gruppa var ikke engang litt interessert i å ta hensyn til bursdagsbarnet sine ønsker. Jeg arrangerte forøvrig også bursdag for 9-årige jenter nylig, og de tok hensyn til hverandre. Så jeg vil tro at det aller mest har med gruppesammensetningen å gjøre. Dog er nok jenter hakket mer tilbøyelig til dramatisk oppførsel, dessverre. Endret 25. november 2016 av Mandala
Yellow Brick Road Skrevet 25. november 2016 #7 Skrevet 25. november 2016 Det har nok med jentene å gjøre. I den alderen må de kanskje styres litt også, for de er ikke like flinke til å finne på ting som alle vil være med på. Jeg har aldri hatt sånn problemer, men så har vi hatt fullt program også, og det tror jeg at man ofte må ha.
Yellow Brick Road Skrevet 25. november 2016 #8 Skrevet 25. november 2016 Ville gitt tilbakemelding til foreldre at deres barn satt og glodde på mobilen sin... Ærlig talt, det får da være måte på tafatthet. HI må da kunne gi beskjed til jentene om det ikke er ok og ta styringa og hjelpe ungene med å finne på noe.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2016 #9 Skrevet 25. november 2016 Det med mobilen visste jeg ingenting om før mitt barn fortalte om det i ettertid. De holdt seg stort sett i kjellerstua, så var ikke alt jeg fikk med meg. Hi Anonymous poster hash: 3f742...846
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå