Gå til innhold

Dere som feirer Halloween?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Feirer dere Thanksgiving i dag?

 

Anonymous poster hash: f30d9...9ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du ser ikke forskjellen på Halloween og thanksgiving? Du mener at siden man feirer Halloween så må man feire absolutt alle amerikanske høytider?

Det er en ganske stor forskjell på de to skjønner du 😉

 

Anonymous poster hash: c7a02...6b6

Skrevet

Nope

 

Anonymous poster hash: 35ba9...838

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg kan si at vi feirer Halloween akkurat, men barna kler seg og og går "knask eller knep" og jeg har godis til de som ringer på døren...uansett, nei...vi feirer ikke thanksgiving.

Det er noe de feirer i Amerika pga pilegrimene som delte mat med indianerne etter en god avling(eller noe sånt). Halloween har jo "europeiske aner".

Skrevet

Nei. Men Thanksgiving handler om hendelser i USA. Jeg skjønner derfor ikke spørsmålet ditt. De to høytidene er vidt forskjellige, med vidt forskjellige historier.

 

Anonymous poster hash: 8b62b...c74

Skrevet

Nei, men jeg kunne godt tenkt meg en høsttakkefest.

 

Anonymous poster hash: 2ff82...aae

Skrevet

Vi har faktisk markert thanksgiving i dag, med tradisjonell, amerikansk kalkunmiddag og pecan pie. Enig med hun som skriver dette er to helt ulike feiringer, og at Thanksgiving er knyttet til USA, men barna her går på internasjonal skole (hvor slikt markeres) og jeg er skamløs når det gjelder å adoptere koselige tradisjoner. Livet er mye hyggeligere når man bruker enhver anledning til å feire. Når det er sagt hadde vi bare middag i kjernefamilien. Nå er barna på aktiviteter. Så ikke noen stor feiring i amerikansk stil.

 

Anonymous poster hash: 3cf02...f89

Skrevet

Vel... det er jo en selvfølge at de som ikke feirer halloween heller ikke skal gå i butikker på Black Friday....

 

Den amerikanske versjonen av Halloween har like lite med norsk kultur å gjøre som thanksgiving. Monstre, edderkoppspinn og trick and treat var ikke de gamle irene holdt på med og gresskar vokste der ikke på den grønne øya.

 

Den amerikanske feiringen som vi har adoptert er mere basert på/inspirert av dios de los muertes som er mexicansk, ikke europeisk...

 

Anonymous poster hash: f30d9...9ff

Skrevet

Vel... det er jo en selvfølge at de som ikke feirer halloween heller ikke skal gå i butikker på Black Friday....

 

Den amerikanske versjonen av Halloween har like lite med norsk kultur å gjøre som thanksgiving. Monstre, edderkoppspinn og trick and treat var ikke de gamle irene holdt på med og gresskar vokste der ikke på den grønne øya.

 

Den amerikanske feiringen som vi har adoptert er mere basert på/inspirert av dios de los muertes som er mexicansk, ikke europeisk...

 

Anonymous poster hash: f30d9...9ff

Regner med du fortsatt driver med juleblot?

 

 

Anonymous poster hash: 3cf02...f89

Skrevet

Nei, for det handler om en handling direkte i USA. Jeg feirer heller ikke deres nasjonaldag selv om jeg feirer halloween

 

Anonymous poster hash: ba6ae...d53

Skrevet

Hi: er di den samme som hadde alle disse surmaga ekskluderingsinnleggene ang jul for en kort tid tilbake? I så fall må du jobbe litt med å erkjenne at folk er ulike, og at vi ikke velger å ha det gøy for å plage deg. Vi lever forskjellige liv og har ulike preferanser, ikke la andres lykke og glede og behov for å feire tynge deg så lenge det ikke går direkte utover deg.

 

Anonymous poster hash: 3cf02...f89

Skrevet

Hi: er di den samme som hadde alle disse surmaga ekskluderingsinnleggene ang jul for en kort tid tilbake? I så fall må du jobbe litt med å erkjenne at folk er ulike, og at vi ikke velger å ha det gøy for å plage deg. Vi lever forskjellige liv og har ulike preferanser, ikke la andres lykke og glede og behov for å feire tynge deg så lenge det ikke går direkte utover deg.

 

Anonymous poster hash: 3cf02...f89

Men dette gjelder jo bare for de som feirer halloween... der er jo så mange surmaga innlegg om kjipingene som ikke feirer halloween....

 

Og joda, jeg feirer halloween og siden jeg er halvt amerikansk har jeg også vokst opp med thanksgiving middag 😀

 

Anonymous poster hash: f30d9...9ff

Skrevet (endret)

Nei, det gjør vi ikke. Har de to dagene noen sammenheng?

Endret av Yellow Brick Road
Skrevet

Ja det gjør vi. Mannen min har bodd 9 år i USA og lager verdens beste kalkun!

Skrevet

Thanksgiving er jo som andre sier en feiring basert på amerikansk historie. Blir for dumt å feire her hvis man ikke har amerikansk tilknytning.

Halloween er en feiring av.....døden. Død,elendighet, grøss og gru er allmennmenneskelig. Det er også godteri!

Jeg feirer Halloween, men ikke thanksgiving :)

Skrevet

Nei selvfølgelig feirer ikke folk det.Den feiringen har vel ikke barn i sentrum,så da blir det uinteressant.Alle høytider er for barna vet du...!

 

Anonymous poster hash: 877c1...31d

Skrevet

Jeg elsker alt som kan feires!

De siste årene var vi feiret Thanksgiving hos venner med tette bånd til USA 😊

Veldig stas 😊

Skrevet

vi feirer thanksgiving men ikke halloween



Anonymous poster hash: 387a8...c08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...