Gå til innhold

Hvorfor er det ikke rom for at ikke alle er like?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to barn. Eldste har siden han var 4 år holdt på med idrett og gjør det ennå. Som ung voksen trener han 1-2 ganger om dagen i tillegg til en krevende fysisk jobb.

Yngste på 11 år hater mildt sagt alt som har med idrett og gjøre. Han har prøvd flere idretter med det resultatet at motviljen ble enda større. For ett år siden ble vi enige med han at han skulle få slippe mere tvang. Det er ikke sånn at han sitter passivt å stirrer i veggen. På sommeren sykler han mye og koser seg med det. På vinteren går han mye på ski. Dessverre er det ikke så mange andre som går på ski så da blir han alene, men han bryr seg ikke mener han. Koser seg alene. Om det er -5 eller -25 er ikke så nøye. På ski skal han. Håper det blir det samme når snøen kommer i år.

MEN jeg har siden han sluttet med organisert idrett fått høre fra andre at barn SKAL drive med idrett om det så er under tvang. Er ikke måte på hvor tjukk i huet (jepp, fått høre det et par ganger) jeg er som lar han slippe unna. Har hatt et par heftige diskusjoner med enkelte for jeg mener det ikke er deres sak og at det ikke tjener noen å tvinge ungen til noe han virkelig hater.

Merker det titt og ofte at alle skal være like i andre settinger også. Man skal ikke ha egne meninger som går på tvers av det "normalen" mener.

Kan tenke dere det ble ståhei da folk oppdaget tatoveringene mine. Jeg har ikke typiske jentetatoveringer. Demoner, djevler o.l.

Det beste av alt var da jeg på en fest ble kritisert fordi jeg ikke drikker vin. Var helt uakseptabelt at jeg dukket opp med vodka og tilbehør. De som ble fullest og mest sippete var damene med vin. Ikke ble det tatt pent at jeg ble sittende og diskutere med mennene. Jeg orker ikke diskutere hus, unger, sykdom, sminke, klær, håndarbeid osv. Og i alle fall ikke på fest.

Jeg er så lei av at andre skal bry seg med hva jeg og vi gjør. Vi er ikke SÅ spesielle heller. Er voksne mennesker som tør å ha egne meninger og stå for dem.

Til tider føles som om man er i en annen tidsalder enn 2016. Vi bor til og med i Groruddalen i Oslo. Så absolutt ikke noe fisefint strøk.

Hvorfor kan ikke folk bare se mer på seg selv i stedet for å følge med på andre for så å kritisere?)

Anonymous poster hash: 63610...486

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...