Anonym bruker Skrevet 24. november 2016 #1 Skrevet 24. november 2016 1: har dere på godteri, som dere også kaster? 2: tenker dere ikke på at det er å KASTE MAT? 3: hvorfor bruker dere ikke PAPP istedet? Anonymous poster hash: 42388...75c
Gjest Darwinia:-) Skrevet 24. november 2016 #2 Skrevet 24. november 2016 Det er flott å være miljøbevisst men jeg tror pepperkakehus utgjør en forsvinnende liten del av matavfallet. Personlig spiser jeg det opp men ser ikke helt det store problemet med at andre lar være.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2016 #3 Skrevet 24. november 2016 Hvorfor er det verre å kaste mat enn andre ting. Det er uansett sløsing med resurser. Anonymous poster hash: afc08...26d
Gjest Pusikatt Skrevet 24. november 2016 #4 Skrevet 24. november 2016 Ja, kaster godteri også. Nei, ser ikke på godteri som mat. Pepperkakehuset står gjerne framme i to-tre uker, jeg spiser ikke mat som står framme så lenge heller. I tillegg har vi hund og katt i huset, you do the math. Men ungene knuser det på nyttårsaften og knasker det i seg. Bare jeg som er kresen.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2016 #5 Skrevet 24. november 2016 Nå lukter det ikke jul av papp daø... og nei, man spiser vel ikke mat som har stått framme og støvet i 3-4 uker? Ser virkelig ikke problemet? Om vi spiser huset og godteriet eller kaster det? Hvilken rolle spiller det? Anonymous poster hash: 25e09...f90
Anonym bruker Skrevet 24. november 2016 #6 Skrevet 24. november 2016 1: har dere på godteri, som dere også kaster? 2: tenker dere ikke på at det er å KASTE MAT? 3: hvorfor bruker dere ikke PAPP istedet? Anonymous poster hash: 42388...75c 1. ja 2. kaster minimalt med mat ellers i året, er flink å planlegge måltider for å unngå å kaste mat. spiser opp rester, komposterer matavfallet. Ser ikke problemet med å kaste i hovedsak sukker en gang i året 3. fordi det gir ikke samme lukt/julestemning. Kunne vurdert å kjøpe et "pepperkakehus" i glass/porselen som vi kunne hatt fremfor ekte, men da skulle det vært veldig forseggjort. Nå skal det sies at vi baker pepperkakehus kun til å levere til pepperkakebyen. Vi har ikke pepperkakehus hjemme. Anonymous poster hash: b9542...db2
HvittHus Skrevet 24. november 2016 #7 Skrevet 24. november 2016 Vi putter huset i den største stekeposen som fås kjøpt på dagligvaren, og spiser med stor glede 28 desember. :-)
Anonym bruker Skrevet 24. november 2016 #8 Skrevet 24. november 2016 Vi putter huset i den største stekeposen som fås kjøpt på dagligvaren, og spiser med stor glede 28 desember. :-) Det var lurt Om vi skal lage hjemme noen gang skal jeg absolutt gjøre det samme Anonymous poster hash: b9542...db2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå