Gå til innhold

Gruer du deg til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Evt hvorfor?

Selv skal jeg jobbe i jula i år, og er litt glad for at jeg slipper det verste "maset".

Julegaver synes jeg begynner å bli bare tullete også. Jeg har mange nieser og nevøer som nå er ungdommer, og når jeg spør hva de ønsker seg til jul, er det bare gavekort og penger.

Det var mye hyggeligere før, når de ble glad for pakker.

Anonymous poster hash: 56089...eca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, for en gledefylt tilnærming. Du burde jo få årets julepris.

Skrevet

Ja, du er sikkert en gledesspreder å ha rundt seg i den koselige førjulstiden....

Jeg synes adventstiden og julen er kjempekoselig og gleder meg like mye hvert år. Jeg synes også det er helt greit at nevøen min på 15 år ønsker seg gavekort på kino, han elsker å gå på kino og vil helst gå en gang i uken, men det rekker ikke månedslønnen til.... Så jeg pakker med glede inn gavekort på kino sammen med litt snop og legger under treet til han, noe han blir veldig glad for.

At tenåringer ønsker seg gavekort på senteret ser jeg heller ikke noe galt i, da kan de kjøpe seg den sminken, de klærne osv de liker best. De koser seg i romjula med shoppingen, alle er glade og fornøyd, alle har hatt en fin jul.

Anonymous poster hash: 2c1b8...0c3
Skrevet

Elsker julen og alle tradisjoner vi har knyttet til den 🎅🏻

Skrevet

Hehe, beklager om dere oppfattet innlegget som negativt. Jeg er ingen julehater altså, selv om det virket slik, jeg bare synes den største stasen har gitt seg.

Grunnen til at jeg spurte, var et innlegg jeg så på facebook, angående det å grue seg til jul av ulike grunner. Selv tenker jeg at det er da bare en uke i året, det er ikke noe stort problem. Adventsiden er den koseligste, absolutt. Beste tiden av året. Selve jula synes jeg er mest masete, men spørsmålet mitt var bare fordi jeg begynte å tenke på dette etter den facebookdebatten.

Anonymous poster hash: 56089...eca

Skrevet

Jeg gleder meg til jul til tid med familien, god mat, pakker, se gleden hos barna mine osv. Jeg gruer meg til jul fordi jeg savner mamma og sorgen blir alltid forsterket i advent og juletiden. Så litt blandete følelser hos meg.

Anonymous poster hash: 68309...7ba

Skrevet

Gleder meg masse til jul . Elsker alt som følger med julen. Kan knapt vente til søndag , når det skal pyntes litt 😍

Anonymous poster hash: 88c87...619

Skrevet

Jeg gleder meg veldig ti jul,advent og alt som hører med🤗

Søndag kommer julepynten fram , det er juleavslutninger,nissemarsj, spente barn , god mat,familie,baking og venting😃

Skrevet

Gruer meg, ja. Føler julen er ensomt, vi har for lite familie rundt oss og venner driter i oss på høytider, da de har bedre venner å henge med og stor familie.

Så romjula spesielt er ei lang og ensom tid, barna kjeder seg og været er ofte trist og grått og mørkt. Prøver å finne på koselige ting disse dagene, men så kommer nyttårsaften, den ensomste kvelden av dem alle for de som ikke har gode venner (jada, har sett nok av folk som skriver at de liker å være kun familien, fordi de er sliten av alle selskapene før jul og i romjula. Vi er IKKE slitne, og ville derfor likt å hatt mange rundt oss på nyttårsaften. Men sånn blir det ikke..). Skulle ønske julen var noe å glede seg til...

Anonymous poster hash: 575b0...97f

Skrevet

Gleder meg så mye at jeg blir omtrent dårlig. Har de siste 4 ukene hatt episoder der jeg gleder meg så mye at jeg blir dårlig i magen. Ja, så ille er det faktisk! :D Det er virkelig helt fantastisk å skulle stelle til jul når man har blitt mamma, all den barnslige gleden er tilbake igjen. Frem til nå har julene vært utrolig vanskelige, men da jeg ble mamma løsnet alt. Skal prøve å stresse ned og bare nyte denne herlige tiden med barna :) 

Skrevet

Gruer meg vel ikke, men jeg liker egentlig ikke jula.

Vi har barn så jeg må jo bare henge med på julemaset. Men den er veldig kort her i huset, maks en uke. Kortere om vi ikke skal ha gjester på nyttårsaften.

Anonymous poster hash: a0728...f52

Skrevet

Både ja og nei. Gruer meg til å kjøpe gaver, (dårlig råd), men gleder meg til maten og tilbringe tid med familien og mange frie dager:)

Anonymous poster hash: 2e959...d7f

Skrevet

I år gruer jeg meg.

Er første året barna skal til faren sin. Han bor langt unna så de kommer først hjem til skolestart.

Vanligvis gleder jeg meg som en liten unge. Men i år sliter jeg veldig med det.

Anonymous poster hash: 4fb7d...533

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...