Gå til innhold

Er det nødvendig med klorevotter ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg lurer på om klorevotter er nødvendig? Har en kusine som brukte dette og hun fikk god nytte av de da babyer jo har skarpe kanter på neglene. Den skrapte seg i ansiktet. Off. Stakkars liten. Hva er deres mening?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke nødvendig eller anbefalt, babyen trenger å kunne sutte på og utforske fingrene sine. Skarpe negler biter du av eller klipper.

Anonymous poster hash: 58e5f...e5f

Skrevet

Har 3 barn.

Har ikke brukt klorevotter på noen av de, ingen av de har kloret seg i ansiktet heller.

Anonymous poster hash: 03aa1...ad5
Skrevet

Ikke nødvendig eller anbefalt, babyen trenger å kunne sutte på og utforske fingrene sine. Skarpe negler biter du av eller klipper.

Men babyen hennes hadde kanter på neglene. De ble skarpe selv etter bruk av neglfil. Tok kun 1-2 dager så var de skarpe igjen. Hun hadde veldig god effekt av dem! Har lyst å kjøpe noen.. Og ha i tilfelle min kommende baby trenger beskyttelse med klorevotter mot de små sarte kinnene de første levedagene.

For det er vel de første ukene de klorer seg? Eller hva er vanlig?

men vet ikke hvor jeg får kjøpt. Noen tips om noen butikker? online?

det er vel bare å google :)

Skrevet

Har 3 barn.

Har ikke brukt klorevotter på noen av de, ingen av de har kloret seg i ansiktet heller.

Anonymous poster hash: 03aa1...ad5

Men babyen hennes hadde kanter på neglene. De ble skarpe selv etter bruk av neglfil. Tok kun 1-2 dager så var de skarpe igjen. Hun hadde veldig god effekt av dem! Har lyst å kjøpe noen.. Og ha i tilfelle min kommende baby trenger beskyttelse med klorevotter mot de små sarte kinnene de første levedagene.

For det er vel de første ukene de klorer seg? Eller hva er vanlig?

men vet ikke hvor jeg får kjøpt. Noen tips om noen butikker? online?

det er vel bare å google  :)

Skrevet

Har to barn. En som trengte klorevotter og en som ikke trengte

Anonymous poster hash: 6896a...77c

Skrevet

Til nr1 måtte jeg sende mormor på shoppingrunde, for ungen klorte seg opp mens vi lå på barsel. Nr2 klorte seg ikke, så se ann om du trenger det først tenker jeg. Nå er det jo også vinter, så de første dagene overlever du med tynne votter.

Anonymous poster hash: c7585...6e2

Skrevet

Har to barn. En som trengte klorevotter og en som ikke trengte

Anonymous poster hash: 6896a...77c

Samme her.

Anonymous poster hash: f8a68...fed

Skrevet

Jeg trakk bare på ett par sokker, må det være egne "klorevotter"?

Anonymous poster hash: aa24a...e19

Skrevet

Jeg trakk bare på ett par sokker, må det være egne "klorevotter"?

Anonymous poster hash: aa24a...e19

Tenker at klorevottene er mer behagelige i passformen til babyen siden de er laget for formålet. : ) 

Klorevott kan jo finnes i flere størrelser og farger med passform til de små så det ikke skal stramme slik som med sokker. Spørs vel hva slags sokker. Men uansett tror nok jeg skal ha et par liggende for å beskytte den tynne huden de har de første ukene. Kjekt og ha :) og de koster ikke allverden. Bedre å ha et par tilfelle jeg får en "klorebaby" 

Men takk for tips

Skrevet

Det kan være kjekt å ha et par i tilfelle. Vi hadde mye bruk for de til våre. Eller det vil si i barselstiden og de to første månedene. Da minsten klorte seg i øyet. Skjønte vi at vi måtte gå til innkjøp av en par av disse. 

Anonymous poster hash: d1fde...642
Skrevet

To barn, en som måtte ha og en som ikke måtte ha. Førstemann hadde atipisk eksem og klorte seg selv veldig. Fikk sår i ansiktet. Men jeg brukte vanlige babysokker på hendene hans jeg da. 😎

Anonymous poster hash: ca150...37e

Skrevet

Kjøp et par! De koster ikke mye.. Ligger på rundt 100-lappen!

Skrevet

Vi hadde to som brukte da de klorte seg på føden. Kan være smart

Skrevet

Først av alt bør du bruke negleklipper på neglene og ta fingrene vekk fra øynene. Negler skal klippes minst 2 ganger i uka/ved behov når det er slik. Førstemann her klorte seg hele tiden som nyfødt og fikk senere også atopisk eksem. Med nummer to her var jeg føre var, men har ikke trengt vottene like mye. Klorevotter får du billigst på H&M (hvite bomullsvotter i 2-pack) etter det jeg har kunnet se. NameIt har også sine "votter" i merinoull. Bestilte to par fra Ebay også men de fra H&M var absolutt best. Bruker dem på natten (evt et par merinoullvotter) mot kloring og/eller kulde. Babyen her får ofte iskalde fingre på natterstid så vi bruker votter i blant. Så lenge fingrene ikke går inn i øynene har vi unngått å bruke vottene mest mulig, men de kan fint brukes inni voksiposen, i bilsetet og i senga når kloreperioden er borte.

Skrevet

Det har vært nødvendig på mine to små. 

Anonymous poster hash: 146d8...734
Skrevet

Hjelper ikke det. Neglene må rives av om babyen ikke skal få klort seg..

Anonymous poster hash: 146d8...734

Skrevet

Min yngste brukte det innimellom. Hun hadde en periode med utslett og utslett klør og da klorer de seg selvsagt.

Det som var merkelig var at hun sov så godt med votter?

Lå og strøk seg selv på kinnet og så ut som hun likte følelse vottene gav mot ansiktet.

Eller om hun fikk "vognfølelse" i senga fordi vottene var på.

Tipset en venninne om å prøve votter inne på sitt barn som sov urolig og hennes barn likte også å sove med votter inne.

Skal jeg ha flere barn skal definitivt votter testes. 😊

Anonymous poster hash: 59722...1de

Skrevet

Jeg vil anbefale deg å vente og se om behovet oppstår. Klorer babyen seg mye, kan du bruke sokker inntil du har fått skaffet votter. Passformen har neppe betydning for baby den første tiden.

Det blir fort mange bomkjøp til slike små, fordi vi vil det beste og ha utstyr klart til enhver situasjon som kan oppstå. Noe utstyr bør selvsagt være på plass, men det aller meste kan skaffes kjapt dersom det skulle vise seg å trenges.

Skrevet

Det koster ikke mye. Takk for innspill. Har funnet noen par nå. De ligger på rundt 100- lappen så er ikke akkurat den store investeringen med disse små vottene. :)

Skrevet

Tror nok jeg bestiller et par på nett. :-) disse vottene er jo så rimelige !

Skrevet

HVIS du skulle trenge det, er det da bare å tre på ungen et par sokker på hendene. Trenger ikke kjøpe egne votter til det formålet der?

Når det er sagt, synes jeg ungen skal slippe å ha på votter altså, de trenger å kunne kjenne, suge og utforske.

Anonymous poster hash: 2ce1a...855
Skrevet

Babyen min klorte seg mye i ansiktet som nyfødt. Brukte klorevotter de første dagene, men sluttet etter jeg oppdaget at disse ikke er anbefalte pga de lett faller av. Det skal ikke være noe i sengen utenom babyen og madrassen. Dette inkluderer løse klorevotter. Disse kan havne over babyens fjes og øke faren for krybbedød.

Kloremerker er virkelig ikke noe big deal. De er borte innen et døgn pga babyhud heles så raskt. Og de slutter å klore seg i fjeset innen noen får uker.

Skrevet

Måtte bruke det en periode på yngste barnet. Hun klorte seg opp inn mot øynene

Anonymous poster hash: cdf60...402
Skrevet

HVIS du skulle trenge det, er det da bare å tre på ungen et par sokker på hendene. Trenger ikke kjøpe egne votter til det formålet der?

Når det er sagt, synes jeg ungen skal slippe å ha på votter altså, de trenger å kunne kjenne, suge og utforske.

Anonymous poster hash: 2ce1a...855

Er jo ikke snakk om å bruke hele dagen. Men deler av den - i starten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...