Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #1 Skrevet 23. november 2016 Jeg har foreldre, særlig en far, som høyt og tydelig snakker om SVARTINGER. Hvis vi spiser ute, og kommer inn på et tema, så er det et eller annet med SVARTINGER. Han snakker ikke alltid om det altså, men han er bare ikke redd for å bruke det ordet. Og jeg blir SÅ flau.. en gang gikk jeg og mine foreldre tur i nærområdet, og da begynte de å snakke om politikk, og ja.. svartinger.. kom en person imot og jeg gikk langt foran med hodet ned fordi jeg ikke ville at de skulle se hvem jeg var. Og tro at jeg er enig.. huff.. De er nok rasister, mer eller mindre. Dvs de har mye positivt å si om innvandrere, men de er også skeptiske til mange av dem. Og kaller dem svartinger.. sist gang snudde noen seg og glodde! Anonymous poster hash: 7e4bd...408
overkill Skrevet 23. november 2016 #2 Skrevet 23. november 2016 Det går jo an å snakke til foreldrene sine og be dem slutte med uakseptabel oppførsel.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #3 Skrevet 23. november 2016 Det går jo an å snakke til foreldrene sine og be dem slutte med uakseptabel oppførsel. Som om de er 3 år ? Anonymous poster hash: 7e4bd...408
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #4 Skrevet 23. november 2016 Er som jeg skulle skrevet det selv!!! Akkurat sånn er min far!!! Var på Elkjøp i går med han og da sa han høyt "jøss! Hele Somalia er jo her jo" 🙈 Jeg ble rasende og orker seriøst ikke mer!! Han er fader meg ikke normal!!! Vet seriøst ikke om jeg orker feire jul med han😡 Har slettet han som venn på facebook fordi han sitter bare å deler rasistisk dritt!!! Han stemmer selvfølgelig på FRP og synes Sylvie Listhaug er en flott dame... Jeg har seriøst problemer med å forstå at han er faren min. Mine verdier og politiske meninger er så langt fra hans som de kan komme! Jeg orker ikke mer!!!! Anonymous poster hash: 2481f...ca7
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #5 Skrevet 23. november 2016 Uff, kjenner meg igjen i mine foreldre. Jeg tenker at de er som de er, men jeg har hatt en alvorsprat med dem om de absolutt ikke kan si sånne ting foran barnebarna. Forklart ordentlig både om at jeg ikke vil at de skal få slike holdninger, og ikke minst hvor negativt det kan bli for barna dersom de sier slike ting i bhg/på skolen. Sistnevnte gjorde at de faktisk tok det til seg, og de plumper ikke ut med slike ting når barna er til stede heldigvis! Anonymous poster hash: 88d58...9d6
hol(L)y COW Skrevet 23. november 2016 #6 Skrevet 23. november 2016 Mine foreldre er heldigvis oppegående sånn, men en bivirkning av at Facebook har nådd oldeforeldre og gamletanter er at jeg nå vet at halve slekta forguder Listhaug. Merkelig nok de som bor lengst ut på bygda som er verst. Julekortlista ble ikke så lang i år. Jeg gremmes.... Men altså, hadde det vært mine foreldre hadde jeg fortalt hva jeg mente om slikt snakk - på nøyaktig samme måte som jeg snakker til 3åringen min.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2016 #7 Skrevet 24. november 2016 Som om de er 3 år ? Anonymous poster hash: 7e4bd...408 Ja, hvorfor ikke. Når de oppfører seg som 3- åringer så... Anonymous poster hash: 661f1...eb1
Anonym bruker Skrevet 24. november 2016 #8 Skrevet 24. november 2016 Ja, hvorfor ikke. Når de oppfører seg som 3- åringer så... Anonymous poster hash: 661f1...eb1 Ingen 3-åringer jeg kjenner oppfører seg sånn. Hva sikter du til? Svartinger? Kjenner du mange 3-åringer som går tur kl 21 på kvelden og snakker om svartinger altså? Anonymous poster hash: 7e4bd...408
Anonym bruker Skrevet 24. november 2016 #9 Skrevet 24. november 2016 Mine foreldre er heldigvis oppegående sånn, men en bivirkning av at Facebook har nådd oldeforeldre og gamletanter er at jeg nå vet at halve slekta forguder Listhaug. Merkelig nok de som bor lengst ut på bygda som er verst. Julekortlista ble ikke så lang i år. Jeg gremmes.... Men altså, hadde det vært mine foreldre hadde jeg fortalt hva jeg mente om slikt snakk - på nøyaktig samme måte som jeg snakker til 3åringen min. Seriøst.. lar du være å sende julekort på grunn av Facebook og at du er uenig i Listhaug-saken? Skal det ikke mer til? Da var dere kanskje ikke så glade i hverandre i utgangspunktet, likevel.. Anonymous poster hash: 7e4bd...408
Anonym bruker Skrevet 24. november 2016 #10 Skrevet 24. november 2016 Uff, kjenner meg igjen i mine foreldre. Jeg tenker at de er som de er, men jeg har hatt en alvorsprat med dem om de absolutt ikke kan si sånne ting foran barnebarna. Forklart ordentlig både om at jeg ikke vil at de skal få slike holdninger, og ikke minst hvor negativt det kan bli for barna dersom de sier slike ting i bhg/på skolen. Sistnevnte gjorde at de faktisk tok det til seg, og de plumper ikke ut med slike ting når barna er til stede heldigvis! Anonymous poster hash: 88d58...9d6 Smart, må nok si det ja! Men det er verst når barna ikke er tilstede, da. Jeg synes det er flaut. Man kan jo ha sine meninger, men trenger ikke å bruke skjellsord liksom Anonymous poster hash: 7e4bd...408
Anonym bruker Skrevet 24. november 2016 #11 Skrevet 24. november 2016 Mine foreldre sier "negre" og himler med øynene når jeg prøver å si at de ikke skal det. "De må jo få lov til det for de mener jo ikke noe stygt med det." Anonymous poster hash: bfba0...4f5
hol(L)y COW Skrevet 24. november 2016 #12 Skrevet 24. november 2016 Seriøst.. lar du være å sende julekort på grunn av Facebook og at du er uenig i Listhaug-saken? Skal det ikke mer til? Da var dere kanskje ikke så glade i hverandre i utgangspunktet, likevel.. Anonymous poster hash: 7e4bd...408 Når det blir et mønster med usmakelige kommentarer og barnslige motangrep så mister jeg litt trua på verden.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2016 #13 Skrevet 24. november 2016 Seriøst.. lar du være å sende julekort på grunn av Facebook og at du er uenig i Listhaug-saken? Skal det ikke mer til? Da var dere kanskje ikke så glade i hverandre i utgangspunktet, likevel.. Anonymous poster hash: 7e4bd...408 Jeg synes at det at man liker Listhaugs utspill sier ganske mye om en person. Anonymous poster hash: 53315...232
Anonym bruker Skrevet 24. november 2016 #14 Skrevet 24. november 2016 Det går jo an å snakke til foreldrene sine og be dem slutte med uakseptabel oppførsel. Signerer denne. Be dem slutte. Jeg hadde sagt at jeg dessverre ikke ville være med dem på noe offentlig sted før de lovte å aldri si sånn ute. Anonymous poster hash: 53315...232
Syngensang Skrevet 24. november 2016 #15 Skrevet 24. november 2016 Som om de er 3 år ? Anonymous poster hash: 7e4bd...408 Når dei oppfører seg som dei er tre år kan ein vel snakke til dei som dei er tre år?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2016 #16 Skrevet 24. november 2016 Er som jeg skulle skrevet det selv!!! Akkurat sånn er min far!!! Var på Elkjøp i går med han og da sa han høyt "jøss! Hele Somalia er jo her jo" Jeg ble rasende og orker seriøst ikke mer!! Han er fader meg ikke normal!!! Vet seriøst ikke om jeg orker feire jul med han Har slettet han som venn på facebook fordi han sitter bare å deler rasistisk dritt!!! Han stemmer selvfølgelig på FRP og synes Sylvie Listhaug er en flott dame... Jeg har seriøst problemer med å forstå at han er faren min. Mine verdier og politiske meninger er så langt fra hans som de kan komme! Jeg orker ikke mer!!!! Anonymous poster hash: 2481f...ca7 Så om man stemmer Frp så er man automatisk rasist? Dummeste jeg har lest på lenge. Snakk med faren din, det er er virkelig ikke normal oppførsel. Anonymous poster hash: 799de...ece
Anonym bruker Skrevet 24. november 2016 #17 Skrevet 24. november 2016 Ingen 3-åringer jeg kjenner oppfører seg sånn. Hva sikter du til? Svartinger? Kjenner du mange 3-åringer som går tur kl 21 på kvelden og snakker om svartinger altså? Anonymous poster hash: 7e4bd...408 Stønn... Ikke ta alt helt bokstavelig, du må da ha skjønt hva jeg mente. Anonymous poster hash: 661f1...eb1
Anonym bruker Skrevet 24. november 2016 #18 Skrevet 24. november 2016 De er produkt av sin samtid og oppvekst, akkurat som dere er. Synes ikke dere viser noe større toleranse og forståelse for annerledeshet i forhold til deres foreldre, enn de gjør ovenfor våre nye landsmenn. HI, du forteller at dine foreldre egentlig ikke er så fordomsfulle og rasistiske i praksis, men at språket deres er problemet. Tenker dermed at det kan være mulig å nå inn til dem om man er litt pedagogisk og smidig. Tipper du kommer kort ved å fokusere på hvor dårlige mennesker de er, hvor feil de tar og hvor rett du har, hvor mye høyere du står moralsk sett. Anonymous poster hash: 24e11...8a8
millemille Skrevet 24. november 2016 #19 Skrevet 24. november 2016 Min far er rasist og jeg er ikke redd for å si det. Heldigvis har ikke jeg og mine søsken arvet holdningene. Var flau før, men nå gidder jeg rett og slett ikke å bry meg. Har prøvd å ta det opp med han, men har bare gjør narr tilbake og erter meg opp med vilje.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2016 #20 Skrevet 24. november 2016 Huff, sånn var min stefar også. Helt håpløs. Flere ganger måtte jeg si til mine barn at det xxxxx sier er feil, slemt og at de ikke måtte høre på ham. Sa det til ham flere ganger også, at foran mine barn så kunne han ikke snakke sånn. Nå er han død. Anonymous poster hash: ae111...a92
Anonym bruker Skrevet 24. november 2016 #21 Skrevet 24. november 2016 Jeg synes at det at man liker Listhaugs utspill sier ganske mye om en person. Anonymous poster hash: 53315...232 Det at du skriver det du gjør her , sier også mye om dersom person ! Anonymous poster hash: 28ab6...fd7
Anonym bruker Skrevet 24. november 2016 #22 Skrevet 24. november 2016 Hva så? Mormor snakker også om negrer og negresser, men for henne er det bare en beskrivelse, ikke noe slemt. Hun kan foreksempel fortelle om hun rødhårete, han med tatovering, hun kineseren og han negeren. Og tror du virkelig folk sniklytter etter samtalene deres når dere går tur? Anonymous poster hash: 7293a...462
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå