Gå til innhold

Priskrig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror dere det blir priskrig i daglivarebutikkene nå før jul? I fjor synes jeg det var makabert og merkelig. I år har jeg gått på en økonomisk smell og jeg ser at det ikke kommer til å strekke til. Bare det å skulle bake julekaker i år utgår. I fjor var slike ting veldig billig. Det blir nok uansett en kasse med mat fra Frelsesarmeen, men hadde vært fint å kunne ha bakt noe nå før jul. Eller hatt en julepølsemiddag med surkål.

Anonymous poster hash: 48267...a43

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror dere det blir priskrig i daglivarebutikkene nå før jul? I fjor synes jeg det var makabert og merkelig. I år har jeg gått på en økonomisk smell og jeg ser at det ikke kommer til å strekke til. Bare det å skulle bake julekaker i år utgår. I fjor var slike ting veldig billig. Det blir nok uansett en kasse med mat fra Frelsesarmeen, men hadde vært fint å kunne ha bakt noe nå før jul. Eller hatt en julepølsemiddag med surkål.

De har sagt at det skal bli det.

Anonymous poster hash: 4f0e1...f19

Skrevet

De har sagt at det skal bli det.

Vet du ev. når? Husker du når det startet i fjor?

Skrevet

De venter vel bare på at den ene begynner. Tipper når vi er kommet til desember så begynner dt😊

Anonymous poster hash: 388a4...821

Skrevet

Vet du ev. når? Husker du når det startet i fjor?

Det husker jeg ikke. Men jeg tror de bare venter på at den ene skal sette i gang

Skrevet

Hvordan foregår det når man spør frelsesarmeen om mat. Jeg tror kanskje jeg må det selv, men jeg kvier meg veldig.

Anonymous poster hash: 4f8f7...544

Skrevet

Men hva er det dere skal handle da?

En pakke surkål koster nå 6,90 på Kiwi.

I fjor kjøpte jeg risengrynsgrøt til én krone, men hva annet var billig da? Husker marsipan var billig, men det er vel begrenset hva man kan spare på kjøp av marsipan...

Anonymous poster hash: 39966...74b

Skrevet

Det vil nok komme uti desember, kanskje en uke eller 2 utover. Når det først setter igang går det fort.

Produsentene har ikke produsert mer iår for priskrigen. Det er ingen andre enn noen få kunder som har utbytte av slike kriger, og dette handler også om tilgang på råvarer.

Så det er lurt å handle nå mens det ennå er varer i hyllene. Alternativet blir å handle på meny, der surkålpakka koster 4kr mer enn hva den gjør på kiwi idag.

Anonymous poster hash: 16954...96e

Skrevet

Men hva er det dere skal handle da?

En pakke surkål koster nå 6,90 på Kiwi.

I fjor kjøpte jeg risengrynsgrøt til én krone, men hva annet var billig da? Husker marsipan var billig, men det er vel begrenset hva man kan spare på kjøp av marsipan...

Anonymous poster hash: 39966...74b

I fjor var det jo flere ting

- julepølse

- bakepapir

- pepperkaker

- bali kyllinggryte

- edamerost var jo kjempebillig

- vossakorv

- ketchup

- røkt julepølse

- potetmos

- spagetti

- pastasaus

- tomatsuppe

- sirup

- nesquick

- nugatti

. rosenkål

Skrevet

Det setter plutselig i gang. Man må bare følge med.

Skrevet

Hvordan foregår det når man spør frelsesarmeen om mat. Jeg tror kanskje jeg må det selv, men jeg kvier meg veldig.

Anonymous poster hash: 4f8f7...544

Man kan søke om matkasse før 1.desember. Det finnes skjema på nett eller i fretexbutikk.

Det var masse som var veldig billig i fjor. Julekaker, gløgg, bakevarer, en del mat og tilbehør. Det hadde kommet veldig godt med i år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...