Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #1 Skrevet 23. november 2016 Barnet mitt skal ta MR av hodet. Han er 5 år, så jeg må være med på undersøkelsen. Jeg er 9 uker på vei. Noen med erfaring? Jeg skal jo bare sitte ved siden av. Men finner kun info om hvis en tar MR selv på nett.. Anonymous poster hash: d4149...3e8
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #2 Skrevet 23. november 2016 Jeg tok MR av bekkenet da jeg var høygravid (37 uker). De valgte MR fremfor CT siden det er mye stråling i CT. VIl tro at det da er ganske trygt for deg og fosteret å sitte ved siden av. Anonymous poster hash: c60f8...a2a
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #3 Skrevet 23. november 2016 Det er ingen røntgen-stråling fra MR, det er CT som har røntgenstråling. Vil derimot tro at det er helt trygt for deg. Du kan spørre radiograf når du kommer dit. Anonymous poster hash: 11ff9...bae
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #4 Skrevet 23. november 2016 Det er ikke røntgenstråling i MR, men ikke sikkert det er anbefalt at du skal være med inn likevel. Dette bør du ringe og spørre om, så du kan ta med noen andre til å sitte med sønnen din hvis du ikke får lov. Anonymous poster hash: 813dc...6cf
Løvetanner Skrevet 23. november 2016 #5 Skrevet 23. november 2016 Det er et veldig sterkt magnetfelt rundt maskinen, så jeg vil tro at de vil anbefale at du sender noen andre. Man tar ikke MR eller røntgenundersøkelser på gravide med mindre det er absolutt nødvendig. Ei jeg kjenner fikk fjernet en hjernesvulst for noen år siden, og gikk da til årlige MR-undersøkelser etter dette. Da hun ble gravid ble undersøkelsen utsatt til etter hun hadde fått barnet. Ring og spør:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå