Gå til innhold

Dere som har menn som brygger øl

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor stort er forbruket av alkohol? Min mann brygger øl som hobby. Det står alltid noen kasser med ferdig øl i boden. Som regel drikker han en 0,5 liter flaske hver kveld. I helgene kan det lett bli 3 flasker. Er litt bekymret for hva dette gjør med helsa hans i lengden.

Anonymous poster hash: aaa2d...b94
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min tar ikke oftere enn vanlig, men 2-3 ganger i uken inkl helg ca. Da gjerne i forbindelse med mat, ikke mer en 1-2 flasker (0,33) i gangen.

Anonymous poster hash: f562e...116

Skrevet

Til vanlig drikker han kanskje to flasker på fredag og to på lørdag. De brygger ofte forskjellige typer øl, og da vil han gjerne smake på begge :)

Det er sjelden at han drikker i ukedagene.

Skrevet

Til vanlig drikker han kanskje to flasker på fredag og to på lørdag. De brygger ofte forskjellige typer øl, og da vil han gjerne smake på begge :)

Det er sjelden at han drikker i ukedagene.

Han min brygger alene, og da blir det en del øl. Jeg har ikke noe problem med selve drikkingen, ikke merker jeg noe på han heller. Men er jo bekymret for helsa og om dette forbruket kan utvikle alkoholisme.  

Skrevet

Drikker 2-3 kvelder i uka, 1-6 øl. En 6pk gjerne på lørdagen, og bare 1-2 hvis han skal på jobb dagen etter. Men han drikker sjelden sitt eget øl da, det gir han bort eller serverer når vi har selskap. Så det går en del penger på øl ja...

Anonymous poster hash: a4096...d03

Skrevet

Så han drikker 1,5 l øl i løpet av helgen...? Det tror jeg går helt fint altså..... 

Anonymous poster hash: b5e85...6ec
Skrevet

Så han drikker 1,5 l øl i løpet av helgen...? Det tror jeg går helt fint altså..... 

Anonymous poster hash: b5e85...6ec

Nei, mente 3 til kvelden. Dvs. 6 flasker totalt på fredag og lørdag. på søndag, og hverdagene drikker han, så godt som alltid, 1 flaske på kvelden etter at barna har lagt seg.

Skrevet

Drikker 2-3 kvelder i uka, 1-6 øl. En 6pk gjerne på lørdagen, og bare 1-2 hvis han skal på jobb dagen etter. Men han drikker sjelden sitt eget øl da, det gir han bort eller serverer når vi har selskap. Så det går en del penger på øl ja...

Brygger han eget øl, men kjøper det han selv konsumerer? Hva er galt med det han brygger? Min mann sier at butikkøl ikke smaker i nærheten av så godt som det han brygger selv.

Skrevet

Brygger han eget øl, men kjøper det han selv konsumerer? Hva er galt med det han brygger? Min mann sier at butikkøl ikke smaker i nærheten av så godt som det han brygger selv.

Han drikker sitt eget i blant også, men jeg tror han sparer det til spesielle anledninger. Brygger ikke så ofte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...