Anonym bruker Skrevet 22. november 2016 #1 Skrevet 22. november 2016 Hei alle dere Jeg var veldig i tvil om jeg skulle poste dette. Det er ikke sladder jeg ønsker bare å vite hva dere som arbeidsgiver hadde tenkt om denne saken? Dame trener hver dag opptil mange timer Trener for bikini fitness konkuranse Utdanner seg som pt Melder seg på alt av kurs som hun bare kan. Legger ut alt på sosiale medier alt fra bikini bilder til tekst om mål og hva hun skall greie i løpet av de neste månedene. Dette er dokumentert daglig med titalls poster/ bilder på alt av sosiale medier. Hun er sykemeldt fra jobben sin. Jobben er relativ fysisk arbeid ikke sittestillende. Når andre folk spør sier hun at legen har gitt henne beskjed at hun skall trene av psykiske årsaker. Men her stusser jeg må jeg ærlig innrømme. Det er for meg vilt forskjell å trene noen tiner i uken og å nærmest ha det som en jobb nr2. Hva hadde dere gjort som arbeidsgiver i en slik situasjon? Anonymous poster hash: a2db7...df5
Anonym bruker Skrevet 22. november 2016 #2 Skrevet 22. november 2016 Aner ikke hva jeg hadde gjort,men hadde stusset veldig.Det går jo an å bestride sykemeldingen og se hvordan de forsvarer den i forhold til jobben! Anonymous poster hash: 9d792...d29
Anonym bruker Skrevet 22. november 2016 #3 Skrevet 22. november 2016 Jeg hadde tenkt at hun mest sannsynlig har løyet på seg en eller annen diffus psykisk plage hos legen, og at hun må være rimelig begrenset intelligent som legger slike ting ut på Facebook når hun er syk Anonymous poster hash: 17799...a0e
Anonym bruker Skrevet 22. november 2016 #4 Skrevet 22. november 2016 Jeg hadde nok stusset, men det er jo ikke ulovlig å trene selv om man er sykemeldt, ofte er det jo anbefalt. Men hvis hun f.eks. er sykemeldt pga prolaps i ryggen, men trener så mye, er det jo grunn til å sette spørsmålstegn ved sykemeldingsgrunnlaget. Men dét jeg hadde stusset mest på, er kurs og utdanning under sykemelding. Lurer på om det er lovlig? Jeg hadde ihvertfall tatt det opp. Anonymous poster hash: 7fb8f...cd9
Anonym bruker Skrevet 22. november 2016 #5 Skrevet 22. november 2016 Ingenting. Hun sliter psykisk. Det kan være forhold på jobben som bidrar til dette. Hennes trening og målsetting er hennes måte å bli frisk på. Arbeidsgiver kan ikke si 'du trener for mye og for målrettet, og for mange folk ser hva du gjør'..? Nei, dette blir for dumt. La dama få holde på, uansett om det kan se kynisk ut. For mange av oss er trening redningen fra depresjon, angst og selvmordstanker. Anonymous poster hash: 2b219...586
Anonym bruker Skrevet 22. november 2016 #6 Skrevet 22. november 2016 Ingenting. Hun sliter psykisk. Det kan være forhold på jobben som bidrar til dette. Hennes trening og målsetting er hennes måte å bli frisk på. Arbeidsgiver kan ikke si 'du trener for mye og for målrettet, og for mange folk ser hva du gjør'..? Nei, dette blir for dumt. La dama få holde på, uansett om det kan se kynisk ut. For mange av oss er trening redningen fra depresjon, angst og selvmordstanker. Anonymous poster hash: 2b219...586 Som sagt er jeg enig der om det kun hadde vert trening noe det jo ikke er det er skolegang og kurs. Dette blir også lagt ut i det vide og bredd på sosiale medier. Anonymous poster hash: a2db7...df5
the amazing spidermamma Skrevet 23. november 2016 #7 Skrevet 23. november 2016 Men etter en stund skal man vel ha et oppfølgingsmøte om ståa, om veien tilbake til arbeidslivet osv, skal man ikke det, da?
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #8 Skrevet 23. november 2016 Hei alle dere Jeg var veldig i tvil om jeg skulle poste dette. Det er ikke sladder jeg ønsker bare å vite hva dere som arbeidsgiver hadde tenkt om denne saken? Dame trener hver dag opptil mange timer Trener for bikini fitness konkuranse Utdanner seg som pt Melder seg på alt av kurs som hun bare kan. Legger ut alt på sosiale medier alt fra bikini bilder til tekst om mål og hva hun skall greie i løpet av de neste månedene. Dette er dokumentert daglig med titalls poster/ bilder på alt av sosiale medier. Hun er sykemeldt fra jobben sin. Jobben er relativ fysisk arbeid ikke sittestillende. Når andre folk spør sier hun at legen har gitt henne beskjed at hun skall trene av psykiske årsaker. Men her stusser jeg må jeg ærlig innrømme. Det er for meg vilt forskjell å trene noen tiner i uken og å nærmest ha det som en jobb nr2. Hva hadde dere gjort som arbeidsgiver i en slik situasjon? Anonymous poster hash: a2db7...df5 Hadde virkelig begynt å lure! Anonymous poster hash: 07002...7f9
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #9 Skrevet 23. november 2016 Som arbeidsgiver hadde jeg kalt inn vedkommende til samtale. Men det gjør jeg med alle mine som er sykmeldte så det er ikke noe unaturlig her. Jeg venter aldri til det er gått 4 uker med mindre det gjelder en person som er sengeliggende (type lungebetennelse, spysjuk osv) eller det er svært alvorlig sykdom (kreft, hjertesykdom osv) Hos meg går vi igjennom alle vedkommendes arbeidsoppgaver. Deretter vurderer vi hvilke oppgaver vedkommende kan gjøre og hvilke han/hun ikke kan gjøre. Så ser vi på hva som evt. kan gjøres med tilrettelegging. da snakker vi om fysisk tilrettelegging, tilrettelegging av arbeidstid, behov for endrede arbeidsoppgaver, behov for hjelp til oppgaver, behov for opplæring. Vi er IA-bedrift og har mulighet til å søke tilretteleggingstilskudd som f.eks. kan brukes til vikar slik at dersom en person ikke kan gjøre enkelte arbeidsoppgaver, kan jeg leie inn vikar til å gjøre disse. Jeg kan bruke BHT til å vurdere fysiske tilrettelegginger mm. Hvis det er sånn at vedkommende har så store problemer at hun/han overhode ikke kan komme på jobb (f.eks psykiske årsaker), så må dette dokumenteres av lege. Jeg trenger ikke noen diagnose, men vil at legen skal kunne gå god for at vedkommende overhode ikke kan møte opp på jobb for samtaler. Etter samtalen skriver vi alltid en oppfølgingsplan hvor det fremgår en oversikt over alle arbeidsoppgavene vedkommende har og hva han/hun kan gjøre og hva vi kan tilby av tilrettelegging. Denne sender jeg alltid til legen. Det er alltid legen som vurderer og det er forsvarlig at vedkommende jobber eller om en person MÅ være sykmeldt. Men det er sjelden det er helseskadelig å gå på jobb! Med riktig tilrettelegging kan de aller aller fleste jobbe noe:) Anonymous poster hash: 5b84e...b5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå