Gå til innhold

Dere med 5.klassinger...ang nasjonale prøver.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere fått resultat? Jeg fikk meg ikke til å spørre lærer hvor gjennomsnittet ligger så lurer på hva som er bra og dårlig...

Anonymous poster hash: 8ab08...cb6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi ble informert om resultatet på konferansesamtalen. 

Anonymous poster hash: 13186...cde
Skrevet

Vi ble informert om resultatet på konferansesamtalen.

Vi fikk også det men lurer på om det er bra/dårlig/midt på treet. Vil du fortelle hvs ditt barn fikk?

Skrevet

Vi fikk også det men lurer på om det er bra/dårlig/midt på treet. Vil du fortelle hvs ditt barn fikk?

Det var et ganske komplisert system. Mitt barn lå litt over snittet på alle tre prøvene, men poengsummen vet jeg ikke.

Skrevet

Det var et ganske komplisert system. Mitt barn lå litt over snittet på alle tre prøvene, men poengsummen vet jeg ikke.

Vi fikk heller ikke poengsum men så hvor barnet lå på nivå 1,2 eller 3.

Skrevet

Vi har ikke fått resultatet enda

Skrevet

Det er ikke så godt å sammenlikne resultatene fra skole til skole. Det er forskjell på hvor mye "juks" skolene legger opp til. Vår skole skårer for eksempel bestandig bra, men så jukser de ekstremt mye også, både med å frita elever som ikke skulle vært fritatt, ved å gi elevene ekstra tid og ved å hjelpe elevene underveis.

Anonymous poster hash: 0fea8...b75

Skrevet

...Og det betyr noe, fordi?

Anonymous poster hash: aaa87...407
Skrevet

Vi har barn på steinerskolen. Skolens læreplan er lagt opp slik at de i begynnelsen av 5. ikke har vært innom alle temaene som den offentlige skolen, for eksempel begynner de først med brøk i 5. Og de har stort sett hatt muntlig engelsk så langt. Læreplanen er offentlig godkjent, men de må allikevel gjennom de samme prøvene som andre skoler.

Min datter i 5. hadde score på ca 45 prosent på matte og engelsk, norsken var ikke klar til konferansetinen.

Har en i 8. også. På dette trinnet har det jevnet seg ut på hva de har lært på steinerskolen og i det offentlige. Der fikk vi beskjed om at de var delt inn i 5 nivåer, og at vårt barn lå på nivå 3 og 4.

Anonymous poster hash: f507e...c8f

Skrevet

Vi har alltid fått de til komferansetimen. I år fikk vi resultatene i grafer og kunne se mer hva de var gode på og ikke fult så gode på. I norsk så lå hun over gjennomsnittet på alt, det er alt jeg gadd å se på. Matten var mer spennende, for den ene så hadde hun nesten null prosent i en ting og nesten 200% i noe annet så da måtte jeg spørre henne hva det var for noe. Siden hun hadde fått dårlig tid hadde hun valgt å hoppe over pluss og minusoppgavene siden hun ville se hvordan hun lå ann i de tingene hun syns var vanskelig. Så når jeg fikk vite dette kunne jeg lese resultatene igjen. For utifra svarene så var det ting hun ikke kunne og mye hun var veldig god på, veldig rare svar. Så egentlig er hun veldig flink på alt, selv om resultatene på den nasjonale prøven viser noe annet.

Anonymous poster hash: 48031...a7c

Skrevet

Min gutt som strever på skolen fikk 39 poeng i norsk, et par mindre i matte og engelsk. Det er under snittet.

Anonymous poster hash: a3bde...9b3
Skrevet

Vi har barn på steinerskolen. Skolens læreplan er lagt opp slik at de i begynnelsen av 5. ikke har vært innom alle temaene som den offentlige skolen, for eksempel begynner de først med brøk i 5. Og de har stort sett hatt muntlig engelsk så langt. Læreplanen er offentlig godkjent, men de må allikevel gjennom de samme prøvene som andre skoler.

Min datter i 5. hadde score på ca 45 prosent på matte og engelsk, norsken var ikke klar til konferansetinen.

Har en i 8. også. På dette trinnet har det jevnet seg ut på hva de har lært på steinerskolen og i det offentlige. Der fikk vi beskjed om at de var delt inn i 5 nivåer, og at vårt barn lå på nivå 3 og 4.

Anonymous poster hash: f507e...c8f

Hvorfor ha barna dine på en skole som er dårligere enn den offentlige? Visste ikke at steinerskoleelever lå bak elever i offentlig skole. Hele poenget med privatskolen er jo at den skal være bedre enn den offentlige. Hvis barnet da lærer mindre enn den offentlige lærerplanen, bør man la barna gå i vanlig skole. Min mening.

Skrevet

Husker ikke helt sikkert, men mener min gutt fikk 73 poeng i engelsk og 1 feil i engelsk. 62 poeng i matte. Og 52 poeng i lesing.

Anonymous poster hash: 7987c...7d8

Skrevet

Mener læreren sa at nivå 2 og ca 50 poeng var landsgjennomsnittet.

Skrevet

Hva fikk ditt barn, HI?

Skrevet

Hvorfor ha barna dine på en skole som er dårligere enn den offentlige? Visste ikke at steinerskoleelever lå bak elever i offentlig skole. Hele poenget med privatskolen er jo at den skal være bedre enn den offentlige. Hvis barnet da lærer mindre enn den offentlige lærerplanen, bør man la barna gå i vanlig skole. Min mening.

De lærer ikke mindre. Men ting til ulik tid.

Nå jobber jeg i den offentlige skolen, og har barna mine der, men jeg synes likevel ikke at vi har fasiten på hva som skal læres når.

Er ikke noe i veien for at det kan være fordeler med å ha en annen rekkefølge på pensum.

Bortsett fra idiotien ved å ha nasjonale prøver i ting elevene ikke har lært enda. Snakk om å gi dem mestringsfølelse...

Nå læreplanen er godkjent av udir, burde de fått tilrettelagte nasjonale prøver.

Blir som om offentlige skoleelever skulle testes i pensum som steinerskolen har lenge før den offentlige.. da hadde det blitt ramaskrik da.

Poenget med ulike læreplaner er jo nettopp det at det kan være fordeler med noe som er ulikt den offentlige. De kommer jo ut med samme mengde kunnskap til slutt.

Er problemfritt å gå fra steinerungdomsskole til offentlig videregående. Som lærer på vgs med en god del elever fra steinerskolen kan jeg virkelig skrive under på at de kan like mye når de kommer ut av tiende.

Anonymous poster hash: 12501...c14

Skrevet

Våre går på internasjonal skole. Har ikke nasjonale prøver.

Anonymous poster hash: 9e1bf...cca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...