Gå til innhold

Er dette dumt eller normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har halvsøsken. To på farsiden og to på morsiden..

Har vokst opp med min mor, og besøkt min far og familien i helger og ferier. Nå har eg og et søsken på mor siden barn. De andre har ikke. De siste årene har eg og hen med barn blitt enig om at vi ikke skal kjøpe julegaver til hverandre, men bare kjøpe til ungene. Siden vi ikke har hatt jobb noen av oss. Først hen, og så meg. Og det er helt greit.. Men selv om vi har sagt det har vi alltid endt opp med en liten oppmerksomhet likevel til hverandre, uten å si det.. 😊 nr to på mor siden, der har vi alltid kjøpt til hverandre, og gjør det enda.. Men for noen år siden så kom den ene på far siden og sa, at siden eg nå hadde barn, så sluttet de å kjøpe julegaver til meg. Og bare kjøpe til barnet istedet. Og da sa eg at helt greit det. Da slipper jo eg også å kjøpe til deg.. Da sparer eg litt penger.. Og mente det ikke på noen sarkastisk måte.. Men da ble hen drit sur.. Hen hadde jo ikke unge.. Det var når man hadde unge man sluttet å kjøpe.. Så ble litt satt ut.. Greit nok.. Eg har kjøpt en liten ting til de de siste årene, for at det ikke skal bli ustemning av det.. Men det har ikke vert det dyreste.. I fjor fikk de noe barna hadde laget selv, og det var ikke en eneste kommentar eller takk for det de hadde laget til de.. Det syns eg var frekt.. Virker nesten som de synest det var for kjipt.. Eg hadde nå blitt glad for det.. Og i år, fikk eg plutselig en mld, om de kunne sende meg en ønskeliuover ting de trengte! Uten at eg har spurt! Og i år har vi også ekstremt dårlig råd, og det vet hen! Eg svarte ikke på den mld, ble satt litt ut.. Er det normalt? Kunne de ikke si at i år kan vi droppe det siden dere ikke har så god råd? Og heller finne på noe sammen eller noe? Men å komme med en ønskeliste? Eg klager ikke på at de ikke kjøper til meg, men de kjøper til veninner og onkler og tanter osv, men ikke sitt eget søsken.. Syns det er litt sårt.. Men bærer meg over med det.. Men er det eg som overreagerer?

Vet ikke om det ble forståelig i det hele tatt.. Haha... Men måtte bare lufte meg litt... 😉 den evige søskenfrustrasjonen.... 😉

Anonymous poster hash: 39686...e9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, de er kjipe. Du kan si det rett ut, at man gir en liten oppmerksomhet til de man er glad i. Og de gir tydelige signaler når de nekter å gi en liten gave til deg. Altså, en sjokoladeplate som er pent innpakket, med et fint håndskrevet kort, eller noebarna hsr laget, er herlige gaver i snile folks øyne. Disse hEn'ene du snakker om (værsåsnill å ikke bruk det ordet) høres egoistiske og kjipe ut. Bare si det som det er du.

Anonymous poster hash: 916fe...27a

Skrevet

Gidder rett og slett ikke å lese ferdig et innlegg der det står "hen". Det er greit å bruke om folk som ikke vil identifiseres med et spesifikt kjønn, men for å anonymisere? Det blir for teit. 

Anonymous poster hash: 21870...72a
Skrevet

Beklager.. Eg er ikke så inne i dette forumet om hva som er rett eller feil å skrive.. Men skal legge meg det på minnet at HEN ikkje skal brukes! 😄 trodde det var greit siden det var nøytraliserende på en måte.. 😉 men skal huske det til en annen gang.. 😊 og du som svarte, takk, det er det samme eg tenker igrunn.. Men disse søskene har en tendens til å snakke bedre for seg enn meg. Eg har alltid vert i midteb og følt meg litt utenfor i alle retninger, og den personen har alltid påpekt at eg foretrekker de andre.. Men det er jo ikke sant, og er det sånn så er det jo oppførselen mot meg som har gjort det sånn.. Og eg prøver.. Men føler ikke eg får så mye tilbake... Av verken det ene eller det andre.. Men.. Det hjelper vel ikke å dvele for mye av det.. Blir bare så lei meg av det innimellom..

Anonymous poster hash: 39686...e9d

Skrevet

Gidder rett og slett ikke å lese ferdig et innlegg der det står "hen". Det er greit å bruke om folk som ikke vil identifiseres med et spesifikt kjønn, men for å anonymisere? Det blir for teit.

Bare å venne seg til det. Verden går heldigvis fremover, og er hen verre enn h*n som ofte brukes her? Det er i alle fall enklere å skrive når man bruker mobil.

Anonymous poster hash: 381b7...cc5

Skrevet

Bare å venne seg til det. Verden går heldigvis fremover, og er hen verre enn h*n som ofte brukes her? Det er i alle fall enklere å skrive når man bruker mobil.

Anonymous poster hash: 381b7...cc5

Som sagt: Helt ok å skrive når den man omtaler hverken er han eller hun. Men bare teit når det er for å forvirre. Har ingen ting med at verden går fremover å gjøre, snarere det motsatte. Akkurat samme sak som å skrive h*n. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...