Gå til innhold

Alvorlig undervektig.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår var på 6 års kontroll idag. Med vekt og høyde, så er hun alvorlig undervektig. Syntes dette var veldig rart.

Høyden ble målt til 128, tenkte at ja hun har vokst mye i det siste.

Så idag har jeg vært så bekymra for henne. Så tenkte jeg, nei nå skal jeg måle henne.

Og hun er ikke 128 lang, men 119 cm!

At de kan gjøre sånn feil hos helsesøster. Imorra må jeg ringe helsestasjonen. Vil ikke ha det på meg at jeg har ei alvorlig undervektig jente!

Så pass på hvis du synes det er noe rart ved neste kontroll.

Anonymous poster hash: 34379...54a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg spørre hva hun veier? Har en som er like lang og veier nok altfor lite..

Anonymous poster hash: a48fe...b72

Skrevet

Hun veier 20 kg. Hun er lang og tynn, men ikke alvorlig undervektig.

Hi

Skrevet

Fikk også beskjed om undervekt, men de er friske og får så mye mat de vil. Er i tillegg veldig aktive, far og jeg var også veldig tynne som barn. Så bekymrer meg ikke.

Anonymous poster hash: 8e18e...fb7

Skrevet

Hun veier 20 kg. Hun er lang og tynn, men ikke alvorlig undervektig.

Hi

Takk for svar. Min datter er 20,8 kg, men hs har ikke sagt noe på det. Ser jo at hun er tynn, men alvorlig undervektig har ingen nevnt til meg

Anonymous poster hash: a48fe...b72

Skrevet

Jenta vår var på 6 års kontroll idag. Med vekt og høyde, så er hun alvorlig undervektig. Syntes dette var veldig rart.

Høyden ble målt til 128, tenkte at ja hun har vokst mye i det siste.

Så idag har jeg vært så bekymra for henne. Så tenkte jeg, nei nå skal jeg måle henne.

Og hun er ikke 128 lang, men 119 cm!

At de kan gjøre sånn feil hos helsesøster. Imorra må jeg ringe helsestasjonen. Vil ikke ha det på meg at jeg har ei alvorlig undervektig jente!

Så pass på hvis du synes det er noe rart ved neste kontroll.

Er jo normalvektig om er 1.19 og 20 kg da

Anonymous poster hash: 85de5...e66

Skrevet

Er jo normalvektig om er 1.19 og 20 kg da

Anonymous poster hash: 85de5...e66

Ja, vet det. Men ifølge helsesøster så målte de henne til 128 cm høy. Så det er feil på måleapperatet til helsestasjonen.

Hi

Skrevet

Frøkna mi veier 19 kg og er 121 cm. Hun ligger da i nederste skiktet for undervekt grad 2. Jenta mi er 8,5 år, så mulig det spiller inn, men undervektig er hun nok uansett vil jeg tro.

Anonymous poster hash: a2390...8db

Skrevet

Nå målte de feil, så da er det jo ok.

Men uansett er ikke dette noe å stresse med så lenge barnet spiser, vokser og følger sin egen kurve -og er sunt og friskt.

Har selv tynne fyrstikkbarn, men de spiser variert og godt og er sjelden syke. Yngste var ca 128 cm høy og veide 20 kg i 1 klasse. Nå har det gått to år og han er 134 høy og nesten 24 kg.

Han er bare sånn, og eldste var helt make.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...