Anonym bruker Skrevet 22. november 2016 #1 Skrevet 22. november 2016 Var på kontroll med babyen (spedbarn) hos en ny lege og ble lettere sjokkert over den manglende håndhygienen. Legen tok oss i hendene og hilste på oss (greit nok da vi hadde rene hender), undersøkte babyen og babyen hadde akkurat bæsjet i bleia. Hun tok da babyen på underlivet (ja, det var bæsj der) og undersøkte deretter resten av babyen. Tok på håret, hender, mage, sitt eget utstyr og tastaturet etterpå. Trodde leger var mer oppegående når det gjaldt tarmbakterier! Jeg sa at jeg ønsket å å bytte bleia før legen undersøkte videre så jeg avbrøt legen og skiftet den, men som sagt sjokkert over at legen ikke vasket hendene etter kontakt med avføring. Både helsesøster og jordmor her vasker hendene før og etter undersøkelse av små babyer. Man får prise seg lykkelig om man ikke får omgangssyke eller andre ulumskheter fra andre barn denne legen undersøker. Hadde vært ille om min hadde hatt noe smittsomt som legen brakte videre til friske barn. Anonymous poster hash: d1fe2...584
Anonym bruker Skrevet 22. november 2016 #3 Skrevet 22. november 2016 Opplevd det samme! Sykehus i Vestre Viken? Anonymous poster hash: 5eb4c...bbd
Marriet Skrevet 22. november 2016 #4 Skrevet 22. november 2016 Æsj, det der er jo svikt! Jeg er litt sær og følger nøye med på slike ting selv. Reagerer ikke på at legen tar meg i hånda for så å skrive. Men det du beskriver hadde jeg virkelig reagert på. Jeg forventer at legen vasker hender både før han tar på meg (også med hansker) og etterpå (også med hansker).
Anonym bruker Skrevet 22. november 2016 #5 Skrevet 22. november 2016 Opplevd det samme! Sykehus i Vestre Viken? Anonymous poster hash: 5eb4c...bbd Lokal helsestasjon. Vurderer om jeg burde si ifra til helsestasjonen og be dem ta det opp med legen. Legen var av ikke-etnisk norsk opprinnelse så kan nok ha noe med kulturelle forskjeller. Uansett opprinnelse skal man vaske hendene når man jobber i helsesektoren. Anonymous poster hash: d1fe2...584
Anonym bruker Skrevet 22. november 2016 #6 Skrevet 22. november 2016 Jeg opplevde at helsesøster uten å si ifra først stakk fingeren inn i munnen på barnet mitt. Fingeren var ikke vasket og hadde en lang negl med flassete neglelakk på. Jeg ba henne ta ut fingeren og deretter fikk hun en leksjon i basic smittevern. Hun fikk noe å tenke på den dagen, ja. Anonymous poster hash: 7a138...ac2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå