Anonym bruker Skrevet 22. november 2016 #1 Skrevet 22. november 2016 Hva syns dere om 18 åring som må passe 12 og 14 åring i to netter da foreldre er på jobbreise ? Anonymous poster hash: d080c...c8d
Giss Skrevet 22. november 2016 #2 Skrevet 22. november 2016 Kommer selvfølgelig an på de aktuelle ungdommer men det burde vel kunne gå bra. Er jo mange ting som spiller inn, selvfølgelig, men 18-åringer er jo gjerne ved å være klar for å flytte for seg selv, og de andre barna er jo ikke akkurat små. Jeg ville nok ikke kaldt det barnevakt, da.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2016 #3 Skrevet 22. november 2016 Med mindre 18-åringen er totalt ansvarsløs, går det helt fint. Anonymous poster hash: d17a5...d76
Anonym bruker Skrevet 22. november 2016 #4 Skrevet 22. november 2016 Hva syns dere om 18 åring som må passe 12 og 14 åring i to netter da foreldre er på jobbreise ? Anonymous poster hash: d080c...c8d Tenker at en 12 og 14- åring fint kunne ha klart seg selv dersom vi var gode venner og trygge på å være alene hjemme. Var de ikke det, så er det fint at de har en 18- åring til å være der med dem. Anonymous poster hash: 25813...4fe
Anonym bruker Skrevet 22. november 2016 #5 Skrevet 22. november 2016 Kommer selvfølgelig an på de aktuelle ungdommer men det burde vel kunne gå bra. Er jo mange ting som spiller inn, selvfølgelig, men 18-åringer er jo gjerne ved å være klar for å flytte for seg selv, og de andre barna er jo ikke akkurat små. Jeg ville nok ikke kaldt det barnevakt, da. Enig. Anonymous poster hash: 25813...4fe
Anonym bruker Skrevet 22. november 2016 #6 Skrevet 22. november 2016 Her kunne 11åringen ha passet på alle, mens 19åringen hadde ikke fått lov. Tror 19åringen kun var en natt hjemme alene før hun flytta ut, de to minste kommer nok til å være mer hjemme alene om de ønsker det. Hun nest største ønsker ikke å være hjemme alene, uansett når på døgnet. Hun sliter med angst, så vi må planlegge dagene nøye når vi voksne ikke er hjemme. Da må vi gjøre avtaler med de to minste, slik at de er hjemme med hun. Det går greit, men det gikk ikke med storesøster. To sekunder så kunne det være glemt. De to minste er helt andre vesen enn eldste, er ingn voksne hjemme går de runden og hører om de andr har spist, har ingen spist ordnee de mat. Har noen vært på kjøkkenet, så sjekkes komfyr og andre ting. Eldst har nesten satt fyr på kjøkkenet flere ganger, så den vanen la de seg fort til. Når hun var hjemme så satt de minste seg i stua, slik at de hadde litt kontroll over kjøkken blandt annet istde for å sitte på rommet og se på tv. Så du må nesten se ann ungene, om eldste er voksen nok til å passe de er en ting, men de små må også være modene nok til at det er storesøsken som er sjefen de dagene. Det er forskjell på å passe noen timer, til å passe flere dager og netter. Litt innstilling som må til hos alle. Anonymous poster hash: a628f...075
Anonym bruker Skrevet 22. november 2016 #7 Skrevet 22. november 2016 Ja, det er vel helt greit! Jeg var au-pair på 90 tallet. Passet et seks uker gammelt spedbarn og en 3 åring 10 timer hver dag + hele helger. Anonymous poster hash: 261b1...20c
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #8 Skrevet 23. november 2016 Selvfølgelig! Anonymous poster hash: 10927...878
Appelsinpiken Skrevet 23. november 2016 #9 Skrevet 23. november 2016 Så lenge 18åringen er til å stole på, så er det ikke noe problem. Da jeg var 18 passet jeg søsknene mine på 8 og 12 en hel uke.
Fru vims Skrevet 23. november 2016 #10 Skrevet 23. november 2016 Det kommer jo ann på 18 åringen. Men er det en ansvarsfull 18 så ser jeg ingen problem med det. En ansvarsfull 14 åring ville jo og ha klart å passe på seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå