Gå til innhold

Råd mot kviser


Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 14årige jente har fått veldig mye kviser (hatt det i et drøyt år og blir bare verre). Hun har ikke fått menstruasjon enda, er sent utviklet, så vil ikke teste p-piller som alternativ. (har sagt at når den kommer, så kan vi ta det som et forsøk). Men ER det annet å gjøre?

 

Har prøvd forsiktig med å holde seg unne melk og div meieriprodukt, ikke sjokolade og mye mindre godteri og brus i helgene (bris og saltsnack i stedet. Popcor og saltstenger, ikke så fett..) men ikke noe hjelper. Har dessuten det inntrykk av at i denne perioden er det hormoner som styrer og hva man får i seg av mat har mindre å si. Det hjelper mer om man plages med kviser etter verste pubertet er over (jeg er voksen og merker at kosthold og hud henger sammen)..

 

Er lege og hudpleier eneste alternativ, eller har noen opplevd at annet, rimeligere og ikke minst mindre TIDkrevende alternativ hjelper? Nå har hun allerede en del fravær i forhold til reguleringstannlegen og et kne hun holder på å få utredet,- mer fravær for først legetime, deretter hudlege (som vi må inn til nærmeste by, 40 min kjøretur unna) ser vi litt mørkt på..... Derfor jeg spør her, for det er selvsagt aktuelt etter hvert...

 

har dere forresten opplevd at p-piller faktisk hjelper på huden?? Eller kan vi avskrive det som alternativ nå med en gang.



Anonymous poster hash: 25dc5...4d4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Basiron er vel det første som anbefales.

 

Ifht kosten så er det vel sukker (karbohydrater) og ikke fett som er synderen. Så saltsnacks er ikke nødvendigvis så mye bedre. Bortsett fra nøtter. Mørk sjokolade har en del mindre sukker enn vanlig.

 

Anonymous poster hash: d0740...f0a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...