Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #1 Skrevet 21. november 2016 Jeg har en baby på p4mnd som er som mest aktiv og mottakelig for stimulering mellom 16-18. Han sover som regel frem til 16. Problemet er at jeg også har en 3-åring som går i barnehagen. Før hentet jeg han mellom 15 og 16, men det går ikke lenger siden minste sover den tiden, så da må jeg dra så fort minste våkner. Kan ikke hente tidligere heller, siden minste sover og samboer er på jobb. Så den beste tiden for å stimulere, aktivisere og leke med minste får jeg altså ikke gjort det, og jeg ser hvor frustrert babyen blir når han kort etter han har sovet blir plassert i bilstolen.. så er det hente storebror, hjem og lage mat og spise middag, og så endelig kan jeg bruke god tid med minste, men da vil selvfølgelig eldste også ha oppmerksomhet. og så er det leggetid... Og jeg blir så trist, for jeg føler jeg burde gitt så mye mer til minste! Innimellom har jeg storebror hjemme fra barnehagen for å unngå dager som jeg har beskrevet, men han trenger også å være i barnehagen. Noen tips? Anonymous poster hash: 395c1...cb3
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #2 Skrevet 21. november 2016 p4mnd = 4mnd hi Anonymous poster hash: 395c1...cb3
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #3 Skrevet 21. november 2016 La barnet sove i vogn når du henter. Med mindre du bor veldig langt fra barnehage. Eller ka far t seg av henting. Anonymous poster hash: 9233b...9c4
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #4 Skrevet 21. november 2016 Slapp av. Folk har hatt flere barn før. Det går over! Kan du gå å hente eldste? La mini sovne i vogna? Nr 2 sov alltid når jeg skulle hente i bhg. Alltid! Bar han over i vogna og trilla bort. Eller bar han over i bilen. Når nr 3 kom hadde jeg to på skolen. Kan ikke ta hensyn hele tiden, han måtte bare tilpasse seg våre rutiner. Anonymous poster hash: 5a5c5...c45
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #5 Skrevet 21. november 2016 Kan du ikke leke med babyen før den sover på dagen? Jeg tror det er viktigere at du prioriterer eldste etter barnehagen. Anonymous poster hash: f2427...0bc
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #6 Skrevet 21. november 2016 Jeg må kjøre bil til barnehagen, det ta ca 10min med bil, tror det er ca 12km. Faren jobber kveldsvakter for det meste, og kan derfor ikke hente eldste. På dagtid er babyen våken veldig kort tid om gangen, og virker veldig lite interessert i meg, men jeg prøver selvfølgelig å leke mest mulig med han på dagen, jeg har bare sett at det er på kvelden han er mest mottakelig. Jeg har prøvd å hente eldste i barnehagen mens minste sover i bilsetet, men han sover ikke noe bra i det og våkner nesten med en gang vi kommer inn i barnehagen. Jeg må vel bare innse at han må tilpasse seg våre rutiner, men skulle ønske det ikke var sånn. Hi Anonymous poster hash: 395c1...cb3
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #7 Skrevet 21. november 2016 Jeg må kjøre bil til barnehagen, det ta ca 10min med bil, tror det er ca 12km. Faren jobber kveldsvakter for det meste, og kan derfor ikke hente eldste. På dagtid er babyen våken veldig kort tid om gangen, og virker veldig lite interessert i meg, men jeg prøver selvfølgelig å leke mest mulig med han på dagen, jeg har bare sett at det er på kvelden han er mest mottakelig. Jeg har prøvd å hente eldste i barnehagen mens minste sover i bilsetet, men han sover ikke noe bra i det og våkner nesten med en gang vi kommer inn i barnehagen. Jeg må vel bare innse at han må tilpasse seg våre rutiner, men skulle ønske det ikke var sånn. Hi Anonymous poster hash: 395c1...cb3 Hvis mannen jobber kveldsvakt så kan vel han hente eldstemann før han drar på jobb. Anonymous poster hash: 6b43b...300
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #8 Skrevet 21. november 2016 Det er nok bare en periode akkurat nå at rytmen er sånn. Når de er så små endrer det seg stadig. Anonymous poster hash: a043a...e14
Regina Phalange Skrevet 21. november 2016 #9 Skrevet 21. november 2016 Synes ikke du trenger å legge til rette for all den sovingen når barnet er 4 mnd. Dvs at jeg ville hentet i barnehagen selv om det berydde at minstemann våknet av å bli satt i bilen
Anonym bruker Skrevet 22. november 2016 #10 Skrevet 22. november 2016 Hvis mannen jobber kveldsvakt så kan vel han hente eldstemann før han drar på jobb. Anonymous poster hash: 6b43b...300 Dvs at han må hente kl 13.30 senest, noen dager sover barnet i barnehagen, andre dager ikke, det er vanskelig å planlegge. hi Anonymous poster hash: 395c1...cb3
Anonym bruker Skrevet 22. november 2016 #11 Skrevet 22. november 2016 Synes ikke du trenger å legge til rette for all den sovingen når barnet er 4 mnd. Dvs at jeg ville hentet i barnehagen selv om det berydde at minstemann våknet av å bli satt i bilen Han har måttet bli med hit og dit og egentlig aldri hatt noen fast rutine på søvn som jeg har lagt til rette for, det er noe han selv har fått til. Plutselig sovnet han kl 19.00 på kvelden og sov hele natten, og plutselig har han fått to gode dupper på dagen. Jeg synes det blir feil å ødelegge gode søvnvaner når det har kommet så naturlig for han. Men jeg innser jo at det blir vanskelig å gjøre på noen annen måte, han må bare rette seg etter våre rutiner. hi Anonymous poster hash: 395c1...cb3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå