Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #1 Skrevet 21. november 2016 Hvis far ønsker 50/50 forelding av barna på 1 år og på 4 år. Hva skjer om mor nekter? Jeg vil at barna skal ha en "trygg og stabil base", og heller ekstra samvær med far. Jeg er ikke en mor som vil ha fast bosted hos meg pga egne interesser, men jeg vil kun barnas beste. Far er ikke skikket til å ha to små barn 100% boende hos seg, ellers kunne jeg vurdert det. Vi blir uansett boende maks 10 min kjøring fra hverandre. Mest sannsynlig i samme nabolag. Men barnas beste er å se pappaen sin mer enn annenhver helg, så lite samvær er uaktuelt (for både mor og far på vegne av barna). Men han snakker mye om 50/50 og bryr seg lite om hva som er anbefalt. Når jeg spør om han vil pakke bagen sin hver søndag så blir han sur. Hvis en pappa går rettens vei, hva er sannsynligheten for at far får daglig omsorg? Retten dømmer ikke 50/50 har jeg forstått. Han er god til å prate for seg, og jeg har ikke bevis for at han ikke er en god nok omsorgsperson. Vil at barna skal se han mye, men ikkebo med han. Anonymous poster hash: 8f97b...5b8
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #2 Skrevet 21. november 2016 Om det ikke er noe galt med deg vil du få ha barna mest. Det er ikke anbefalt 50/50 på så små barn. Anonymous poster hash: 1f031...ea1
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #3 Skrevet 21. november 2016 Hehe, det er ikke noe galt med meg Men samtidig er det ikke noe "åpenlyst" galt med far heller. Jeg vet at mye av det han driver med nærmest kan kalles omsorgssvikt, men det er ikke noe jeg kan bevise på stående fot. Og for all del, det er ikke snakk om at barna har det vondt, men de har det uten tvil best så lenge jeg er hjemme. Har mor alltid "retten på sin side" hvis hun er en god omsorgsperson og har alt på stell (jobb, økonomi, nettverk). Anonymous poster hash: 8f97b...5b8
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #4 Skrevet 21. november 2016 Jeg synes bare så synd på barna siden familien splittes. Men synes synd på pappen også som ikke får våkne opp med barna feks. Det blir evt fast bosted hos meg, og mye samvær med far. Ikke henting og levering i barnehagen pga arbeidstiden hans, men han kan møte de daglig om han ønsker. 4-åringen kan jo overnatte, men ikke bo i en koffert. Anonymous poster hash: 8f97b...5b8
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #5 Skrevet 21. november 2016 Er det forresten noen her som har erfart uenigheter rundt barnefordeling, hvordan løste det seg? Anonymous poster hash: 8f97b...5b8
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #6 Skrevet 21. november 2016 Tja, jeg var i en annen båt. Far ønsket 100% omsorg for barnet da vi flyttet fra hverandre (barnet var da 3 år) og vi endte opp med å bo 40 min fra hverandre. Han var, i følge seg selv, villig til å gå i rettsak. Etter to runder på familievernkontoret ble han mer eller mindre ledd i trynet av to som jobbet der og meg inkludert. Han har nå samvær annenhver helg, og klarer ikke å følge det opp med ny dame og barn. Anonymous poster hash: 439dc...389
Anonym bruker Skrevet 22. november 2016 #7 Skrevet 22. november 2016 Vis han ikke kan levere eller hente i bhg får han værtfall ikke daglig omsorg eller 50/50. Snakk med familievernkontoret, det blir nok en ordning for dere der istedenfor rettsak. Når han ikke kan følge opp barna på daglig basis mtp bhg, så kommer han ikke langt. Anonymous poster hash: 1d43d...573
Anonym bruker Skrevet 22. november 2016 #8 Skrevet 22. november 2016 Tja, jeg var i en annen båt. Far ønsket 100% omsorg for barnet da vi flyttet fra hverandre (barnet var da 3 år) og vi endte opp med å bo 40 min fra hverandre. Han var, i følge seg selv, villig til å gå i rettsak. Etter to runder på familievernkontoret ble han mer eller mindre ledd i trynet av to som jobbet der og meg inkludert. Han har nå samvær annenhver helg, og klarer ikke å følge det opp med ny dame og barn. Anonymous poster hash: 439dc...389 Pleier det ofte løse seg på mekling? Tror min samboer ville blitt ledd av også om han prlvde å trumfe gjennom fast bosted hos seg. Anonymous poster hash: 8f97b...5b8
Anonym bruker Skrevet 22. november 2016 #9 Skrevet 22. november 2016 Vis han ikke kan levere eller hente i bhg får han værtfall ikke daglig omsorg eller 50/50. Snakk med familievernkontoret, det blir nok en ordning for dere der istedenfor rettsak. Når han ikke kan følge opp barna på daglig basis mtp bhg, så kommer han ikke langt. Anonymous poster hash: 1d43d...573 Han kan i beste fall levere 07.00 og komme 30 min for sent til jobb hver dag. Og hente 16.15. Jeg kan levere 07.45-08.30 og hente 14.30-15.00. Jeg jobber redusert da, men det har ikke han mulighet til i sitt firma. Jeg tjener bra og vil jobbe redusert selv med en inntekt mindre (beholde hus, kjøpe han ut etc). Hadde ikke krevd særlig bidrag heller hvis han kommer til å se ungene så mye som han per nå ønsker. Anonymous poster hash: 8f97b...5b8
Anonym bruker Skrevet 22. november 2016 #10 Skrevet 22. november 2016 Pleier det ofte løse seg på mekling? Tror min samboer ville blitt ledd av også om han prlvde å trumfe gjennom fast bosted hos seg. Anonymous poster hash: 8f97b...5b8 Jada, det løser seg. De er ganske kjappe til å lande både mødre og fedre som bygger luftslott. Min eksmann fikk virkelig høre visa der... Så er jo jobben deres også å sile ut slik at ikke "alle" saker havner for retten. Anonymous poster hash: 439dc...389
Anonym bruker Skrevet 22. november 2016 #11 Skrevet 22. november 2016 Jada, det løser seg. De er ganske kjappe til å lande både mødre og fedre som bygger luftslott. Min eksmann fikk virkelig høre visa der... Så er jo jobben deres også å sile ut slik at ikke "alle" saker havner for retten. Anonymous poster hash: 439dc...389 Takk for svar, føler det blir litt enklere nå Anonymous poster hash: 8f97b...5b8
Anonym bruker Skrevet 22. november 2016 #12 Skrevet 22. november 2016 Jada, det løser seg. De er ganske kjappe til å lande både mødre og fedre som bygger luftslott. Min eksmann fikk virkelig høre visa der... Så er jo jobben deres også å sile ut slik at ikke "alle" saker havner for retten. Anonymous poster hash: 439dc...389 Det er ikke min erfaring. Familiekontoret har ingen myndighet og det er foreldrene som må bli enige seg imellom på meklingen. Mekleren bare roer gemyttene. Blir ikke foreldrene enige, blir det rettssak. Anonymous poster hash: f34b6...796
Anonym bruker Skrevet 22. november 2016 #13 Skrevet 22. november 2016 Det er ikke min erfaring. Familiekontoret har ingen myndighet og det er foreldrene som må bli enige seg imellom på meklingen. Mekleren bare roer gemyttene. Blir ikke foreldrene enige, blir det rettssak. Anonymous poster hash: f34b6...796 Nei, men jobben deres er jo likevel å unngå at foreldre havner i retten for omsorg over felles barn. Jeg og min eksmann var til sammen 17 timer på FVK, hvor de blant annet sendte ham til sinnemestring. Det var verd de timene, for å si det sånn. Anonymous poster hash: 439dc...389
Anonym bruker Skrevet 22. november 2016 #14 Skrevet 22. november 2016 Takk for svar. Tror vi tar det som det kommer. Han får ikke foreldreretten uansett. Men han vil få se barna veldig veldig mye. Anonymous poster hash: 8f97b...5b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå